Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:46:46 GMT

امام جمعه رشت: مسجد محور تکامل و معرفت است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۸۲۶۶

امام جمعه رشت: مسجد محور تکامل و معرفت است

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت مسجد را محور تکامل و معرفت دانست و گفت: اهل مسجد به غیر از صفا، یکرنگی و توحید امر دیگری را نمی بیند.

گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست، آیت الله رسول فلاحتی عصر یکشنبه در مراسم تجلیل و تقدیر از فعالان عرصه فرهنگ و هنر مساجد استان به مناسبت بیست و هشتمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه مسجد و اهالی مسجد در حقیقت هنرمندان هستند اظهار کرد: خداوند می فرماید؛ زینت خود را به هر مسجدی می روید ببرید و این دارای دو معنای ظاهری و باطنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: معنای ظاهری این است که تمام آنچه انسان را زیبا نشان می دهد فرد انجام دهد ضمن اینکه انسان باید درون و برون خود را هماهنگ کند و از درون صاف و بی آلایش شود.
امام جمعه رشت با تاکید براینکه مهم است انسان به پالایش درون خود بپردازد، بیان کرد: ویژگی دوم هنرمند مسجدی این است که بنده خوب خدا باشد.
آیت الله فلاحتی به نارسایی های مفاهیم زندگی جوانان و نوجوانان در مسیر زندگی اجتماعی اشاره کرد و افزود: موضوع مذکور ریشه در زندگی پدران و مادران دارد زیرا پدر و مادر به سبک اسلامی، اخلاق مدارانه و هنرمندانه در خانه زندگی نکردند.
وی با بیان اینکه خانه میدان تاخت و تاز و گفتمان خشن شده، تصریح کرد: پدر و مادر از لطافت در گفتار و رفتار با همدیگر برخوردار نبودند تا فرزندان در یک آشیانه معنوی رشد و تربیت پیدا کنند بنابراین مسجد متعلق به هنرمندان است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به ویژگی های اهل مسجد اشاره کرد و گفت: هنرمند آن است که چگونه به مسجد برود، خدا را خوب بندگی کند و در مسجد با روحی آرام و پر از نشاط با اهالی مسجد در تعامل و روابط سالم باشد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه اهل مسجد به غیر از صفا، یکرنگی و توحید امر دیگری را نمی بیند و نمی یابد، خاطرنشان کرد: اهل مسجد هنرمند است و امیدواریم خداوند این هنر را به همه ما عنایت فرماید.
وی خواستار قرار گرفتن تمام پایگاه های بسیج سراسر استان در کنار مساجد شد و یادآور شد: مسجد محور تکامل و معرفت است.

**کانون های فرهنگی هنری مساجد نیاز به پوست اندازی دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در مراسم مذکور گفت: تاکنون تعداد 45 هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ساماندهی شدند.
فیروز فاضلی به وضعیت فضای مجازی اشاره کرد و افزود: فضای مجازی را باید به جوانان بسپاریم و خودشان می توانند به خوبی آن را مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه نسل جوان رسانه را می شناسد و سواد رسانه ای دارد، تصریح کرد: باید بپذیریم نسل جوان تولیت امور در مسجد را به عهده بگیرد بنابراین نیاز است کانون های ما پوست اندازی کنند.
7296/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مسجد گيلان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم حضور قضات به ویژه دادستان‌ها در بطن جامعه، دادستان تهران به اتفاق جمعی از معاونان خود در شامگاه سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور در مسجد مفتخر در منطقه قیطریه، ضمن شرکت در نماز مغرب و عشا با نمازگزاران دیدار و به مشکلات و مسائل حقوقی و قضائی آنان رسیدگی کرد.

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی مدون دادستانی تهران، به منظور تحت پوشش قرار دادن تمامی مساجد پایتخت، معاونان و سرپرستان هر ناحیه از دادسرای تهران مأموریت یافته‌اند در معیت تعدادی از قضات، به صورت ماهانه در مساجد واقع در نواحی دادسرای تحت مدیریت خود حضور یافته و نسبت به حل مشکلات و ارشاد قضائی شهروندان اقدام کنند.

گفتنی است دادستان تهران و معاونان وی، علاوه بر حضور ماهانه در مساجد، در برنامه هفتگی ملاقات مردمی دادسرای تهران، نیز ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعان به مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آنان رسیدگی و دستورات و ارشادات لازم را صادر می‌کنند.

کد خبر 6087186

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان