Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:33:38 GMT

افتتاح فازهای پارس جنوبی تحقق اقتصاد مقاومتی است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۸۲۹۰

افتتاح فازهای پارس جنوبی تحقق اقتصاد مقاومتی است

بوشهر- ایرنا- فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: در طلیعه گام دوم انقلاب افتتاح پالایشگاه فازهای 13 و 22 تا 24 پارس‌جنوبی بحق گام عملی و مهم در راستای تحقق شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایرنا، سعید محمد روز یکشنبه، در آیین بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه فازهای 13 و 22 تا 24 پارس‌ جنوبی ضمن تبریک به مناسبت افتتاح یکی از بزرگترین افتخارهای ملی کشور در حوزه صنعت نفت و گاز افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این جنگ اقتصادی تمام عیار در کنار دولت خدوم و در پیشانی مواجهه با توطئه‎های اقتصادی استکبار جهانی ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: افتتاح این ابرپروژه که طراحی و ساخت آن در اوج تحریم‌های ظالمانه و با تکیه بر توان و تخصص جوانان این مرزو بوم به انجام رسید در عمل بیانگر شکست مفتضحانه استکبار در تحریم این ملت بوده است و ما با انسجام و همدلی این تهدیدها را به فرصتی برای رشد و اعتلای نظام اجرایی و صنعتی در کشور تبدیل کرده‌ایم.
وی با بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به عنوان یک پیمانکار عمومی از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی اعم از مشاوران، پیمانکاران و سازندگان استفاده کرده و درغیاب شرکت‌های خارجی توانسته است طراحی، اجرا و راه‌اندازی پروژه‌ها را 100درصد ایرانی و تامین کالاها را حدود 70 درصد با همت و توان داخلی به انجام برساند.
محمد اظهارداشت: همچنین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) توانسته است در پیچیده‌ترین عملیات فنی و مهندسی با حفر 300 کیلومتر چاه در فاصله 100 کیلومتری از ساحل عسلویه در قالب 76 حلقه با عمق حداکثر پنج هزار و250 متر، نصب هشت سکوی غول‌پیکر و اجرای 450 کیلومتر خط لوله 32 اینچ در زیر آب نسبت به استحصال و انتقال گاز از دریا به خشکی اقدام و به آرزوی دیرینه کشور مبنی بر پیشی گرفتن از قطر در برداشت از این میدان مشترک جامه عمل بپوشاند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) افزود: این پالایشگاه‌ها با تولید محصولات ارزشمندی شامل روزانه 100 میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف خانگی، 152 هزار بشکه میعانات گازی به عنوان خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پنج هزار و 800 تن گاز مایع (ال‌پی‌جی)، تولید پنج هزار و 500 تن گاز اتان برای خوراک پتروشیمی‌ها و 800 تن گوگرد در عمل می‌تواند در یک سال کل سرمایه‌گذاری انجام شده را که بالغ بر 12 میلیارد دلار است بازگشت دهد که مصداق بارزی از اقتصاد مقاومتی و خلق ثروت برای مردم خواهد بود.
وی بر ضرورت رسیدگی به وضع قراردادهای جاری و پرداخت مطالبات تاکید کرد و خواستار احداث پالایشگاه میعانات گازی در اراضی فاز 13 و واگذاری ساخت مجتمع تولید پلی‌اتیلن و پروپیلن به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا( ص) شد.
محمد گفت: استفاده از مدارک مهندسی و تجهیز کارگاه موجود، نزدیکی به مبادی خوراک، آبگیر سایت 2، اسکله تمبک و امکان استفاده از متریال مازاد فازهای 13 و 22 تا 24 از مزیت‌های رقابتی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای اجرای این طرح‌ها خواهد بود.
وی یادآروشد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با تجربیات گران‌سنگ خود در اجرای این فازها و در حل مسائل مشابه در واحدهای 181 و 106 آمادگی دارد که توسعه فاز 11 را نیز به انجام برساند.
محمد افزود: امیدواریم طرح تحول صنعت دریایی در بخش شناوری تهیه و با دستورهای مسئولان مربوطه عملیاتی شود.
فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی با حضور رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت افتتاح شد.
6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پارس جنوبي اقتصاد مقاومتي قرارگاه خاتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم در البرز راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تمرکز روی تحقق شعار سال گفت: نیل به اهداف این شعار، کلید توسعه و رونق اقتصادی برای کشور و به تبع آن استان محسوب می‌شود.

استاندار البرز مطرح کرد: برای این منظور قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم در استان البرز راه اندازی می‌شود و با تعیین کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی، تصمیم سازی و اقدام لازم صورت می‌گیرد.

عبداللهی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های استان باید در جهت تحقق شعار سال که در راستای منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اقتضائات و نیازهای کشور تعیین شده، برنامه عملیاتی با تعیین اهداف ارائه دهند که در این میان جهاد کشاورزی سهم قابل توجهی در تحقق شعار سال دارد.

به گفته وی، موضوع ارائه کالابرگ به ۶۰ میلیون ایرانی، مسؤولیت و بار بزرگی است که دولت سیزدهم برای کسب رضایتمندی مردم به دوش کشید. باید مردم را از این امکانی که فراهم شده آگاه کنیم و با نظرسنجی از نگاه مردم و مدیران به بررسی میزان رضایتمندی، چالش‌ها و … در این طرح بپردازیم.

استاندار البرز مطرح کرد: متولیان، باید بی وقفه بازار را زیر نظر داشته باشند و با هرگونه تخلف مقابله کنند. روند تأمین کالاهای اساسی در استان نیز باید رصد و اقدامات لازم در زمان مناسب انجام شود.

عبداللهی در پایان عنوان کرد: جهاد کشاورزی مرغداری‌ها و مراکز پرورش دام سبک را در استان بررسی و نسبت به افزایش ظرفیت و احیای واحدهای نیمه فعال و راکد اقدام کند.

کد خبر 6063569

دیگر خبرها

  • علت تعطیلی درمانگاه خاتم الانبیا چیست؟ فرماندار مهاباد: ممانعتی برای فعالیت نیست
  • قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم در البرز راه اندازی می‌شود
  • ۵۵ نفر از جهادگران برتر بیرجند تجلیل شدند
  • وزیر نفت: پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود
  • اوجی: پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران افتتاح می‌شود
  • وزیر نفت: پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی
  • تجلیل از ۵۵ جهادگر برتر شهرستان بیرجند
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان