Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاشان - ایرنا - عملیات اجرایی بخشی از شبکه جمع آوری فاضلاب و انشعاب های شهر جوشقان قالی از توابع کاشان در آیینی با حضور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و جمعی از مسوولان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان عصر یکشنبه در این آیین گفت: برای اجرای طرح 20 میلیارد ریال از محل اعتبارهای داخلی تبصره 3 هزینه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا اسدی طول شبکه جمع آوری این طرح را 2.1 کیلومتر بیان کرد و افزود: افزایش سطح بهداشتی عمومی، امکان استفاده از پساب در بخش صنعت و کشاورزی و مشارکت عمومی در انجام طرح برای تامین منابع مالی از ویژگیهای این طرح است.
وی یاد آور شد: امکان حفر چاه های جذبی به علت سنگین بودن جسن زمین در بیشتر مناطق جوشقان قالی وجود ندارد و اصلی ترین راه دفع فاضلاب هم اکنون رودخانه اصلی این شهر است که می تواند مشکلات زیادی را برای مردم و محیط زیست به همراه داشته باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، ایجاد شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب را به عنوان یک زیرساخت شهری راهکاری موثر برای پیشگیری و کاهش مسائل ناشی آن دانست.
همچنین عملیات اجرایی مخزن یکهزار مترمکعبی شهر جوشقان قالی در آیینی آغاز شد که برای این طرح 22 میلیارد ریال از محل اعتبارهای عمرانی، استانی و داخلی اختصاص یافته است.
به گفته اسدی، شرکت آب و فاضلاب کاشان خدمت رسانی به 12 شهر در کاشان و آران و بیدگل را با 140 هزار فقره انشعاب آب، یک هزار و 850 کیلومتر شبکه آبرسانی و بهره برداری از تاسیسات فاضلاب سه شهر کاشان، قمصر و نیاسر را با مجموع 25 هزار فقره انشعاب، 405 کیلومتر شبکه جمع آوری اصلی، فرعی و خط انتقال بر عهده دارد.
شهر جوشقان قالی از توابع شهرستان کاشان شامل شهر جوشقان و شهرک وحدت با نزدیک به هفت هزار نفر جمعیت در فاصله 80 کیلومتری جنوب کاشان قرار دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب و فاضلاب كاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد

جلال علمدار در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش نسبت به مواردی از جمله عدم هدایت آب‌های سطحی به داخل شبکه و منهول‌های فاضلاب، جدا سازی آب ناودان از شبکه فاضلاب هشدار داد.

وی با اشاره به بروز سیلاب در گذشته و احتمال سابقه پس‌زدگی فاضلاب در برخی منازل مسکونی از شهروندان خواست که دریچه‌فاضلاب را توسط توپی انسداد و یا سیفون بند مسدود کنند.

کد خبر 6087726

دیگر خبرها

  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • اصلاح و بازسازی ۱۷۰۵ متر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر جوانرود