Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@11:31:47 GMT

همکاری های بانکی ایران و قزاقستان تسهیل شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۸۶۹۶

همکاری های بانکی ایران و قزاقستان تسهیل شود

لاریجانی در دیدار سفیر جدید قزاقستان بر توسعه همکاری‌های تجاری تهران و آستانه، تاکید کرد و گفت: باید همکاری‌های بانکی دو کشور برای توسعه روابط تجاری تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، «علی لاریجانی» در دیدار سفیر جدید قزاقستان با اشاره به ارتباط نزدیک دو کشور، افزود: قراردادهایی میان دو کشور منعقد شده که به جریان صادرات و واردات کالا میان ایران و قزاقستان کمک می کند اما باید مسیر تسهیل این ارتباط نیز فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به توافقات اخیر میان رؤسای جمهوری دو کشور عنوان کرد: تجار ایرانی می توانند فعالیت خوبی در قزاقستان داشته باشند.


وی با اشاره بر ضرورت افزایش سطح همکاری‌های تجاری میان ایران و قزاقستان بر اهمیت توسعه صنعت توریسم نیز تأکید کرد و افزود: زمینه‌های لازم برای گسترش صنعت توریسم میان ایران و قزاقستان از جمله تبلیغات و تسهیلات باید فراهم شود.


وی همچنین ابراز امیدواری کرد که قراردادهای میان دو کشور بتواند زمینه را برای گسترش تجارت فراهم کند.

 

هفته ای یک پرواز رفت و برگشت بین تهران-آستانه صورت گیرد


سفیر جدید قزاقستان در تهران نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه، عنوان کرد: امیدوارم در زمان حضورم در ایران بتوانم با دوستی و مراوده ای که با مسئولان وزارت امور خارجه دارم، در راستای توسعه روابط دو کشور گام بردارم.


«اسخت ارازبار» با بیان اینکه فردا نخستین پرواز میان آستانه و تهران صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: این پرواز در شرایطی که پروازی میان ایران و کشورهای همجوار یعنی تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان وجود ندارد، حائز اهمیت است.


«اسخت ارازبار» سفیر جدید جمهوری قزاقستان در ایران و « دراگا اشتانبوک » سفیر جدید کرواسی در ایران روز دوشنبه رونوشت استوارنامه‌ خود را تقدیم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کردند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان ایام نوروز خبرگزاری شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل سال نو بیانیه گام دوم انقلاب جنوب کرمان امام جواد قزاقستان ایران علی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود موریانه های بی صدا در اقتصاد ایران

چرا که مدیریت فعالیتهای تیم اقتصاد در ایران هم جزیره‌ای و هم سلیقه‌ای است و هر کدام با سلایق و منافع سازمانی و یا باندی و بعضا خواسته شخصی خود جامعه را مدیریت میکنند .مگر میشود در کشوری سازمانها و قرارگاهها و شرکتهای متعدد قلدری باشند که میتوانند دولت مرکزی را راحت جابجا و سیاستهای آنرا هوا کنند و به هیچ صراطی هم مستقیم نباشند از سیاست مردمسالاری و مردمی کردن اقتصاد حرف زد؟ اگر چنین نیست مسئولینی که ادعای خدایی در این مقوله را دارند پاسخگو باشند.

تا زمانی که ساختار و سیستم یکپارچه مدیریتی و اجرای یکسان بودن قانون برای همه و رعایت حقوق شهروندی در کشور حاکم نباشد عمراً اجرای چنین طرحهایی دستخوش منافع شخص باندهای نفوذی و اثرگذار متصل به قدرت و ثروت خواهد شد و در این راستا برخی دیگر از موانع که باید در تغییر آن ساختار جزیره‌ای به ساختار یکپارچه علاوه بر مطالبی را که قبلا بیان داشتم باید مورد توجه قرار گیرد که این برداشت من از نظرات دقیق کارشناسان اقتصادی و اجتماعی است که در گفتار و نظرات منتقدانه خود مطالب ارزنده‌ای را چنین توصیف کرده‌اند.

برای مثال ناکارآمدی و یا ناهماهنگی قوانین بانکی کشور و بنگاه‌داری آنان در امور غیر مولدو نرخ بالای بهره تسهیلات بانکی و نیز سهم‌خواهی غیرقانونی برخی از مدیران و کارکنان نظام بانکی در سیستم فاسد اداری از کارآفرینان و تولیدکنندگان به اشکال مختلف مانند، اخذ رشوه های کلان، درخواست مشارکت بدون سرمایه‌گذاری، سرقت و مصادره ایده‌های تولیدی کارآفرینان به نفع خود و امثال آن و سنگ‌اندازی در مسیر خواسته‌های آنان و نیز عدم ثبات قوانین و مقررات اقتصادی کشور و در نتیجه نگرانی برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن و امن را میتوان نام برد و همچنین طولانی و سخت بودن فرآیند کارآفرینی و در عین‌حال وجود برخی از نواقص و خلاءهای قانونی ، نظام مالیاتی ظالمانه و ناعادلانه و دریافت عوارض خدمات دولتی و خدمات شهری نامتعادل،همچنین ضعیف بودن یا فراهم نبودن برخی زیرساختها به رغم وجود ظرفیتها و توانمندی های فوق العاده و فراوان در داخل کشور.بنابراین اتخاذ سیاستها و قوانین و دستورالعملها و تدابیر اساسی و لازم برای رفع این موانع می‌تواند نقش مهم و اساسی در تحقق طرح راهبردی مردمی سازی اقتصاد و تولید و تجارت با کم شدن شرّ سازمانها و شرکتهای مزاحم دولتی و نهادهای غیر دولتی و باصطلاح خصولتی و رشد اقتصادی کشور و نیز بهبود وضعیت معیشتی مردم داشته باشد.

البته این نکته مهم را هم باید مد نظر داشت که تا زمانی که موریانه‌های بیصدایی که در ساختار اقتصادی و سیاسی اجتماعی و فرهنگی کشور بصورت موزیانه نفوذ کرده و به تخریب مشغول هستند شناسایی و نابود نشوند هیچ تغییری اساسی در سیاستها و عملکرها و رضایتمندی رهبری و مردم متصور نیست.

دبیر کل جمعیت آبادگران ایران اسلامی

23212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888355

دیگر خبرها

  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • وجود موریانه های بی صدا در اقتصاد ایران
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • هیئت ایرانی برای همکاری‌های آبی به عراق سفر می‌کند
  • عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و استفاده از تجربه آن در مدیریت آب