Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@19:42:20 GMT

همکاری های بانکی ایران و قزاقستان تسهیل شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۸۸۷۸

همکاری های بانکی ایران و قزاقستان تسهیل شود

به گزارش گروه خبر خبرگزری برنا به نقل از خانه ملت، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن اشاره به ارتباط نزدیک دو کشور، افزود: قراردادهایی میان دو کشور منعقد شده که به جریان صادرات و واردات کالا میان ایران و قزاقستان کمک می کند اما باید مسیر تسهیل این ارتباط نیز فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به توافقات اخیر میان رؤسای جمهوری دو کشور عنوان کرد: تجار ایرانی می توانند فعالیت خوبی در قزاقستان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره بر ضرورت افزایش سطح همکاری‌های تجاری میان ایران و قزاقستان بر اهمیت توسعه صنعت توریسم نیز تأکید کرد و افزود: زمینه‌های لازم برای گسترش صنعت توریسم میان ایران و قزاقستان از جمله تبلیغات و تسهیلات باید فراهم شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که قراردادهای میان دو کشور بتواند زمینه را برای گسترش تجارت فراهم کند.

* هفته ای یک پرواز رفت و برگشت بین تهران-آستانه صورت گیرد

سفیر جدید قزاقستان در تهران نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه، عنوان کرد: امیدوارم در زمان حضورم در ایران بتوانم با دوستی و مراوده ای که با مسئولان وزارت امور خارجه دارم، در راستای توسعه روابط دو کشور گام بردارم.

«اسخت ارازبار» با بیان اینکه فردا نخستین پرواز میان آستانه و تهران صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: این پرواز در شرایطی که پروازی میان ایران و کشورهای همجوار یعنی تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان وجود ندارد، حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا « اسخت ارازبار» سفیر جدید جمهوری قزاقستان در ایران و « دراگا اشتانبوک » سفیر جدید کرواسی در ایران روز دوشنبه رونوشت استوارنامه‌ خود را تقدیم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران تبلیغات صنعت قزاقستان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

جمعیت، وسعت و همسایگی و همچنین قدرت بالای نظامی از جمله ویژگی‌هایی هر دو کشور محسوب می‌شود و از این رو تلاش‌هایی زیادی صورت می‌گیرد تا میان اسلام آباد و تهران تنش بوجود آید و طبعا بروز هر گونه تنشی میان دو کشور برای هر دو خطرناک است.

این نکته را باید در نظر داشت که هر دو کشور دارای دشمنان و رقیبان سنتی هستند. هند رقیب اصلی پاکستان بشمار می‌رود و از سویی دیگر اسرائیل هم دشمنی سنتی ایران محسوب می‌شود و طی هفته‌های اخیر هم شاهد افزایش تنش میان جمهوری اسلامی و رژیم صهیونیستی بودیم. مضاف بر اینکه برای ایران رقبای منطقه‌ای دیگری هم وجود دارد.

موضوع دیگر اقتصادی است. در شرایط کنونی پاکستان به لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارد و علاوه بر اینکه جمهوری اسلامی هم سال‌ها است که درگیر تحریم است و طبعا بعد از اجرایی کردن قانون صلح قرن ۲۱ از سوی ایالات متحده ممکن است با تشدید فشار‌ها از سوی غرب مواجه شویم؛ بنابراین طبیعی است که دو دولت برای همکاری با هم در حوزه‌های مختلف اقتصادی تعاملاتی داشته باشند.

نکته دیگر اینکه هر دو کشور در نواحی مرزی با گروه‌های تجزیه طلب مواجه هستند و علاوه بر اینکه پدیده تروریسم هم از جمله مسائلی است که به عنوان یکی از مشکلات سر راه هر دو کشور وجود دارد و بنابراین همکاری در این حوزه‌ها حتما باعث ارتقای وضعیت امنیتی در نواحی مرزی میان دو کشور خواهد شد. 

 از این رو، اقتضای وضعیت جاری و همچنین مبتنی بر واقعیت‌های موجود گسترش روابط و تعاملات میان ایران و پاکستان است. مضاف بر اینکه هر دو از پیشینه تاریخی خوبی در حوزه روابط سیاسی و امنیتی برخوردارند.

طبعا گسترش روابط میان اسلام آباد و تهران بر نوع تعاملات آن‌ها با دیگر همسایگان هم تاثیرگذار خواهد بود. در واقع ایران و پاکستان مطلقا در حوزه افغانستان رقیب هم محسوب نمی‌شوند و هر دو کشور می‌توانند برای رسیدن ثبات در افغانستان با هم همکاری خوبی داشته باشند. 

نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که ایران و پاکستان هر دو از تاریخچه درخشانی در حوزه روابط همسایگی برخوردارند و بویژه در حوزه استراتژیکی می‌توانند تعاملات خود را گسترش دهند.

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان