Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،دادستان کرمانشاه گفت: تعدادی از مدیران یک دستگاه نیز که تحت عنوان تضییع حقوق مردم تحت تعقیب قرار گرفتند دستگیر شدند و ۶ نفر از آن‌ها از خدمت معلق و پرونده در حال حاضر در دست رسیدگی و اقدام است.

وی از افزایش ۳۰ درصدی کشفیات سرقت خبر داد و بیان داشت: در این راستا ۱۱۵ باند سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی با بیان اینکه در جرایم خشن سرقت به عنف سرقت مغازه نسبت به مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشته‌ایم، یادآور شد: همچنین در حوزه جرایم جنایی ۲۵ درصد، سرقت مسلحانه ۲۲ درصد، آدم ربایی ۳۳ درصد کاهش نسبت به مشابه سال قبل داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: تعداد ۳۲ فقره خودرو مربوط به افرادی که از وسیله نقلیه برای سرقت استفاده کردن قرار نظارت قضائی صادر شده و از رانندگی از ۶ ماه تا یکسال منع شده‌اند و بازدارندگی آن بیشتر از اعمال مجازات بوده است.

دادستان کرمانشاه همچنین بیان کرد: دستگاه‌هایی که اعتبارات عمرانی و پروژه‌های متعددی دارند و سهم قابل توجهی از بودجه عمرانی را به خود اختصاص داده‌اند ضرورت دارد با دقت بیشتری کار کنند و از مصرف اعتبارات در موارد غیر مصوب پرهیز کنند.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ تعداد زیادی از کارکنان دولتی که در مورد آن‌ها کیفرخواست صادر شده از خدمت معلق شدند تا رأی قطعی در مورد آن‌ها صادر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پرونده آرکا خودرو اشاره کرد و بیان داشت: در این پرونده شخص کلاهبردار ۷۳ میلیارد ریال از مردم دریافت کرده بود و تعداد ۸۷۷ نفر برای خودرو ثبت نام کرده بودند.

صادقی یادآور شد: به ۳۰۴ نفر از این افرادی که ثبت نام کرده بودند خودرو تحویل شد و مابقی بدهکار هستند.

وی بیان  کرد: با ورود دستگاه قضائی به این پرونده از محل اقساط دریافت کنندگان خودرو و همچنین اموال پدر متهم توانستیم ۱۳۳ نفر را تسویه کنیم اصل سپرده آن‌ها را تحویل دهیم.

مدعی العموم کرمانشاه ظهار داشت: حال حاضر ۴۳۴ نفر در نوبت هستند پرونده آن‌ها با صدور کیفرخواست به دادگاه تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه اتهام این شخص اخلال در نظام اقتصادی و کلاهبرداری است افزود: در پایان سال ۹۶ این شخص دستگیر و در سال ۹۷ پرونده را جمع آوری و در حال حاضر در دست اقدام است.

صادقی در ادامه به برداشت از حساب مردم توسط افرادی در فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر شدند و خوشبختانه موفق نشدند اموال را تصاحب کنند و پول‌هایی که برداشت شده بود به حساب مردم برگشت خورد.

وی به مردم توصیه کرد قصد خرید با کارت‌های بانکی را دارند باید توجه داشته باشند که رمز کارت خود را در اختیار هر کسی قرار ندهند و تا جایی که ممکن است خود شخص رمز را وارد کند.

دادستان کرمانشاه بیان داشت: بانک مرکزی باید تدبیری اتخاذ کند که استفاده از رمز‌های یک بار مصرف را باب کند که اگر این کار عملیاتی شود بسیاری از جرم‌های بانکی کاسته خواهد شد.

انتهای  پیام/ز

افزایش ۳۰ درصدی کشفیات سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۳ سارق و مالخر در چناران

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی چناران گفت: با اجرای طرح پیشگامان امنیت انتظامی در مناطق مختلفِ این شهرستان ۲۳ سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شدند.   سرهنگ محمود علائی افزود: طرح عملیاتی پیشگامان امنیت انتظامی با هدف پیشگیری از سرقت‌ های خرد، پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز اجرا می شود.   وی ادامه داد: در این اجرای این طرح مقادیر زیادی اموال سرقتی شامل لوازم‌ منزل، دوچرخه و ابزار‌آلات ساختمانی کشف و ضبط شده است.   علائی افزود: هدف راهبردی طرح‌ های عملیاتی، بهبود خدمات انتظامی،کنترل جرایم، ارتقاء احساس امنیت در جامعه و کسب رضایت مندی مردم است.   وی از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با سرقت، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به ‏پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • توضیحات یک عضو کمیسیون حقوقی مجلس درباره مصوبه اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • دستگیری ۲۳ سارق و مالخر در چناران
  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال
  • اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز