Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@18:51:06 GMT

شفافیت در اولویت کاری نظام مهندسی ساختمان ایلام است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۸۹۵۷

شفافیت در اولویت کاری نظام مهندسی ساختمان ایلام است

به گزارش ایرنا، آیت الله رستمی عصر روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اصلی ترین سرمایه سازمان نظام مهندسی ساختمان و تمام سازمان ها، سرمایه اجتماعی است و اصلی ترین این سرمایه اعتمادی است که مردم باید به سازمان نظام مهندسی داشته باشند و سازمان باید به اندازه ای شفاف، پویا و پاسخگو باشد که این اعتماد به منصه ظهور برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شفافیت و پاسخگویی یکی از شعارهای سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان ایلام بوده و در برنامه های خود در این راستا در حرکت هستیم.
وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی دارای سه شاخص سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و سرمایه مادی است، افزود: ایجاد اعتماد فرمایشی و دستوری نیست اما عملکرد مهندسین باید به گونه ای باشد که مردم نهایت اعتماد را به این سازمان داشته باشند.
رستمی با اشاره به اینکه روند شیوه نامه ابلاغی وزیر پیشین راه و شهرسازی، به دلیل مغایرت با قوانین، توسط دستگاه قضا به صورت موقت متوقف شد و از دیماه امسال مجدد قوانین سال گذشته را در سازمان اجرا می کنیم، تصریح کرد: عدالت در واگذاری کارها به مهندسین از کارهای ما در این مدت کوتاه بوده است.
رئیس نظام مهندسی ساختمان ایلام افزود: برای سال آینده ارجاع کار به مهندسین را واقعی خواهیم کرد تا مشکل لابی گری ها برای همیشه در این سازمان رفع شود، پرداخت حق الزحمه به صورت مرحله ای به ناظران از دیگر برنامه های ما در سال آینده خواهد بود.
رستمی با اشاره به اینکه به دنبال شفاف سازی، اصلاح و تغییر رویکردها هستیم و آماده هزینه در این مسیر هستیم، گفت: 95 درصد درآمدهای حوزه نظارت به مهندسین و پنج درصد آن به حساب سازمان نظام مهندسی واریز می شود.
7177/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اصحاب رسانه راه و شهرسازی سرمایه شاخص نظام 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: عدالت‌محوری، توسعه متوازن شهر و محلات، پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، تمرکز بر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر برای سال‌جاری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین اسماعیلی‌احمدی، امروز چهارشنبه _هشتم فروردین _ در جمع پرسنل شهرداری زرین‌شهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ به عنوان شهردار این شهر انتخاب شدم و در آن زمان بودجه شهرداری با عددی حدود ۷۵۰ میلیارد ریال تحویل گرفته شد و در سال ۱۴۰۱ این بودجه افزایش ۲۸ درصدی داشت.

وی با اشاره به وصول دو هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری زرین‌شهر در سال ۱۴۰۲، افزود: سال ۱۴۰۲ بودجه شهرداری زرین‌شهر با افزایش ۴۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ و بالغ بر هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تهیه و تدوین شد که با همکاری و تلاش شورای اسلامی شهر، معاونان، رؤسای ادارت، پرسنل و کارگران بودجه نه تنها در سال گذشته از سقف مصوب عبور کردیم، بلکه بی‌نظیرترین تحقق بودجه در دوره ششم مدیریت شهری رقم خورده است.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه ظرف مدت سه سال بودجه ۷۵۰ میلیارد ریالی شهرداری را به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد افزایش داده‌ایم، تصریح کرد: بودجه شهرداری زرین‌شهر برای سال ۱۴۰۳ بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و قطعاً تحقق بودجه سال‌جاری نیز دور از ذهن نیست چراکه برای رسیدن به این هدف عملکرد و تلاش جهادی معاونین، رؤسای ادارات و کارکنان شهرداری را مبنا قرار دادیم.

وی ادامه داد: در تدوین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر تلاش شد تا اولویت‌های شهر و شهروندان خطه طلایی ایران در آن دیده شود تا مطالبات قانونی و به حق آن‌ها در مسیر تحقق قرار گیرد.

اسماعیلی‌احمدی اضافه کرد: عدالت‌محوری، توسعه متوازن شهر و محلات، پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، تمرکز بر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر برای سال‌جاری خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی شهرداری‌های شهرهای ایران، عنوان کرد: طی دو سال گذشته عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها پرداخت نشده و مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها افزایش پیدا کرده است از این رو باید توان بیشتری برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در خطه طلایی ایران صرف شود.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: در دوره ششم مدیریت شهری تأکید فراوانی بر تمرکز شهرداری بر انضباط مالی و بهبود فرآیندهای مالی در شهرداری داشته‌ایم و در سال‌جاری نیز انتظار می‌رود برای کاهش انقباضی هزینه‌های جاری تلاشی دوچندان صورت گیرد و صرفه‌جویی در هزینه، کسب درآمد در واحدها روند صعودی داشته باشد تا در نهایت کام شهروندان با خدمات ارائه شده شیرین شود.

کد خبر 739561

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • تحقق شعار سال با اجرای برنامه های اولویت‌دار دستگاهها در خوزستان
  • باد در راه ایلام است
  • چادرنشینان نوروزی مستقر در طبیعت ایلام سازه‌های خود را محکم کنند
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان
  • انجام ۳ سفر رییس جمهور به کردستان بیانگر توجه دولت به استان است
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است
  • مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی