Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش دانیلا روس، استاد علوم کامپیوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی (CSAIL) در مصاحبه‌ای گفت: «اگر کسی از شما بخواهد که یک ربات را تصور کنید، احتمالا شما به یک ربات انسان‌نما یا یک ربات صنعتی فکر می‌کنید. اما من می‌خواهم یک تغییر جدید ببینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

آخرین کاری که تیم دانیلا روس در MIT ارائه داده نمونه‌ بسیار خوبی برای حرف‌های او است. این دستگاه یک گیره رباتیک است که برای بلند کردن اجسام طراحی شده است. چیزی که این ربات را از باقی گیره‌های رباتیک متمایز می‌کند توانایی بلند کردن اجسام با اشکال و وزن‌های مختلف است. از لحاظ بصری، این دستگاه بیشتر به یک لامپ لاستیکی یا یک بالون خالی شباهت دارد تا یک دست رباتیک که در فیلم‌های علمی تخیلی مشاهده می‌کنیم.

اما این یک ظاهر منحصر به فرد است که باعث می‌شود تا گیرنده به طور بالقوه مفید باشد. زیر پوست لاستیکش اسکلتی اریگامی قرار دارد که مانند ستاره دریایی شکل گرفته است. همان‌طور که گاز در داخل و خارج از محفظه هوادهی گیرنده پمپ می‌شود، کل این دستگاه مانند یک گل باز و بسته می شود. این مکانیزم به دستگاه اجازه می‌دهد تا اشیا ظریف را بدون آسیب رساندن به آن‌ها بلند کند. این گیره رباتیک می‌تواند تا ۱۰۰ برابر وزن خود را بلند کند.

این گیره‌های رباتیک چیز جدیدی نیستند. در طول دهه گذشته، رشته تولید این نوع ربات‌ها با رونق روبرو بوده است. یک مورد کاربرد عادی این ربات‌ها در تدارکات است. برای مثال جا‌به‌جایی وسایل در انبارها و کارخانه‌ها یکی از مواردی است که می‌توان در آن از این گیره‌ها استفاده کرد. اگر چه بسیاری از این کارها به صورت خودکار و توسط ربات‌ها انجام می‌شود انسان‌ها هنوز هم به طور گسترده‌ در شرکت‌هایی مانند آمازون برای انتخاب و مرتب‌سازی وسایل خاص و بسته بندی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این مسئله به این دلیل است که گیره‌هایی که الان در کارخانه‌ها استفاده می‌شوند نمی‌توانند کارهای ظریف را انجام دهند به همین دلیل باید از نیرو انسانی استفاده کرد. البته با این اختراع جدید حتی کالایی به شکنندگی تخم مرغ را هم می‌توان با ربات‌ها جا به جا کرد.

بیشتر بخوانید: اولین رندرهای گوشی هوآوی نوا 4e منتشر شد +تصاویر

انتهای پیام/

گیره رباتیک نرم اختراع شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری ربات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات های مبارز هیوندای با توجه به خودروهای این کمپانی! (تصاویر)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پورشه 911 وقتی الهام بخش طراحی یک ربات شود (عکس)
  • ربات آیکیا (عکس)
  • فراری اگر ربات تولید کند! (تصاویر)
  • ربات های مبارز هیوندای با توجه به خودروهای این کمپانی! (تصاویر)
  • قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر
  • گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر قاچاق می‌شود
  • معضل بارنامه‌های جعلی/ قاچاق گازوئیل با ۱۰۰ برابر قیمت
  • ۸ اشتباهی که ایمیل شما در برابر هکرها آسیب‌پذیر می‌کند
  • ساخت سامانه رباتیک معاینات پزشکی از راه دور توسط جوان خوزستانی
  • مار چهار متری به فضا فرستاده شد / عکس