Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور طی حکمی ایمان افتخاری، نخبه ریاضی کشور را به عنوان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی منصوب کرد.

بر اساس این گزارش در این حکم آمده است: اهمیت نقش صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در توسعه علمی کشور و خصوصا نقش بی‌بدیل این صندوق در توسعه علوم پایه برکسی پوشیده نیست و نظر به مراتب تعهد و دانش حضرتعالی به موجب این حکم به عنوان " رئیس صندوق حمایت ازپژوهشگران و فناوران" منصوب می‌گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید است با توکل بر خداوند متعال و تلاش مجدانه در توسعه و صیانت دارایی های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در مسئولیت خود و همچنین ماموریت های ذیل موفق باشید:

الف- توسعه علوم پایه باید هدف اساسی صندوق حمایت از پژوهشگران قرار گیرد.

ب- استفاده از ظرفیت کلیه متخصصین داخلی و خارجی.

ج – ارتقای شاخص های علم و فناوری کشور خصوصا در حوزه های مرتبط با علوم پایه.

د – همکاری کامل با ستادهای فناوری معاونت علمی و فناوری در راستای اهداف صندوق.

ه – توسعه همکاری های بین المللی در زمینه های مرتبط و همکاری نزدیک با مرکز تعاملات بین الملل علمی و فناوری.

و- کمک به تحقق مرجعیت علمی جمهوری اسلامی ایران.

در این راستا لازم است ضمن اتخاذ رویکرد ملی و فرادستگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت سایر دستگاه ها، کلیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی نسبت به اجرای اسناد بالادستی کشور اقدام فرمایند.

توفیقات جنابعالی را در این مسیر از خداوند منان خواستارم.

شایسته یادآوری است بخشی از فعالیت های ایمان افتخاری به شرح زیر است

دکتری ریاضی دانشگاه پرینستون، آمریکا،

دانشیار و عضو هیئت علمی پژوهشگاه دانش های بنیادی پژوهشکده ریاضی،

عضو هیئت علمی پژوهشگاه دانش های بنیادی، پژوهشکده ریاضی ،

استادیار (Professor Assistant Pierce Benjamin )دانشگاه هاروارد،

سرپرست دفتر ارتباط و هماندیشی با نخبگان در بنیاد ملی نخبگان،

معاون پژوهشکده ریاضیات پژوهشگاه دانش های بنیادی پژوهشکده ریاضی،

عضو هیات امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و مسوول تدوین سند راهبردی سمپاد،

عضو هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان،

جایزه ابوریحان فرهنگستان علوم جمهوری اسالمی ایران در علوم پایه،

و یکی از ۵۰ دانش آموخته برگزیده دانشگاه صنعتی شریف در ۵۰ سال اول فعالیت دانشگاه و ... بوده است.

انتهای پیام/

169 / 159 نخبه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران انتصاب توسعه علم علم و فناوری مراکز پژوهشی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نخبه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران انتصاب توسعه علم علم و فناوری مراکز پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور

معاون سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی گفت: این سازمان از متخصصان خارج از کشور که قصد تاسیس شرکت دانش بنیان در ایران دارند حمایت مالی و زیرساختی می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید علی حسینی با توجه به جزئیات مدل حمایتی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه از فناوران و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه و پلتفرم «کانکت پلاس» گفت: هدف از «کانکت پلاس»، طراحی سامانه‌ای برای همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور است و برنامه و تسهیلاتی برای نخبگانی که به کشور باز می‌گردند، در نظر گرفته شده است. براساس این پروژه نخبگان و فارغ التحصیلانی که قبلاً در خارج از کشور شرکت تأسیس و یا محصولی تولید کردند و می‌خواهند مشابه آن را در ایران تولید و یا شرکت دانش بنیان در ایران تأسیس کنند، مورد حمایت اولیه و فناورانه ما قرار خواهند گرفت.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی با اشاره به اینکه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، یک گرنت ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی بلاعوض و همچنین جذب سرمایه از صندوق ها و وی سی های همکار کانکت به افرادی که به دنبال تأسیس شرکت دانش بنیان هستند، اعطا می‌شود، گفت: همچنین یک سری امکانات زیرساختی و فضاهای مازاد در پارک‌ های فناوری پردیس، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، اصفهان، شیراز و … در اختیار این افراد قرار داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی دو ماه و نیم، ۳۸۰ پروپوزال واصل شده است تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۰ پروپوزال به شرکت دانش بنیان تبدیل شد و باقی طرح‌ها در حال داوری و ارزیابی است. همچنین ما پروژه‌های این افراد را به سرمایه گذاران معرفی خواهیم کرد چرا که بعضاً برخی از طرح‌ها به حمایت بالای چند میلیارد تومان نیاز دارند و از آنجا که این پروژه‌ها پیش از آن اجرایی شده، ریسک سرمایه گذاری شأن کمتر است.

حسینی دومین حمایت در قالب پروژه کانکت پلاس را حمایت از محققان پسادکتری عنوان کرد و گفت: در همین راستا از هزار و ۷۰۰ محقق پسادکتری در سال ۱۴۰۲ حمایت کردیم. فرد ابتدا باید پروپوزال خود را در پلتفرم کانکت پلاس بارگذاری کند و ما قبل از اپلای کردن، او را به دانشگاه یا پژوهشگاه معرفی می‌کنیم و اگر پروپوزال فرد تأیید شود، در دانشگاه جذب و علاوه بر اعطای حقوق استادیار پایه و یک گرنت حدود ۳۰۰ میلیون تومانی، به مدت یک سال بیمه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • حمایت«کانکت پلاس» از ۱۷۰۰ محقق پسادکتری در سال گذشته
  • تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران 
  • کانکت پلاس پلی برای بازگشت نخبگان و تأسیس شرکت دانش بنیان
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند