Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@15:45:52 GMT

سرنوشت نامعلوم ده های گردشگر در آوار رانش زمین اندونزی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۹۳۳۳

حوادث رکنا: یک مقام رسمی آژانس مقابله با بلایای اندونزی از گرفتار شدن حدود ۳۵ گردشگر داخلی و خارجی و کشته شدن دو نفر در رانش زمین در یک آبشار واقع در جزیره "لومبوک" این کشور خبر داد.

امروز (یک‌شنبه) دو زمین‌لرزه نسبتا خفیف جزیره لومبوک را لرزاند و زمانی که حدود ۴۰ گردشگر اندونزیایی و مالزیایی در حال بازدید از آبشار "Tiu Kelep" واقع در شمال این جزیره بودند، منجر به رانش زمین و گرفتار شدن این گردشگران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی عملیات امداد و نجات، تاکنون سه نفر از این ۴۰ گردشگر نجات یافته و اجساد دو نفر دیگر نیز از زیر آوارها بیرون آورده شده است.

ملیت قربانیان این حادثه هنوز مشخص نشده است.

سال گذشته مجموعه‌ای از زمین‌لرزه‌ها و پس‌لرزه‌ها در جزیره لومبوک منجر به کشته شدن نزدیک به ۵۰۰ نفر و ویرانی‌های بسیاری با مجموع خسارت ۵۰۰ میلیون دلاری شده بود.

بنا بر گزارش رویترز، روز گذشته (شنبه) در حادثه‌ای جداگانه در پاپوای اندونزی سیلاب‌های شدید ناشی از باران‌های سیل‌آسا دست‌کم ۶۳ کشته، ده‌ها زخمی و بیش از ۴۰۰۰ آواره بر جای گذاشت.

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث زمین اندونزی گردشگر گرفتار آوار عکس فیلم تصاویر مسلمانان تهران مشهد ماه حمله تروریستی قاتل کشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرزش مجدد مسجد حضرت ابوالفضل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، این زمین لرزه در ساعت یک و ۵۰ دقیقه امروز چهارشنبه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.
این زمین لرزه در ۱۸۵ کیلومتری زاهدان ونه کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل اعلام شده است.
محبی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گفت: تاکنون‌خسارتی از زمین لرزه گزارش نشده است.

دیگر خبرها

  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • زمین لرزه ۴ و دو دهم ریشتری در روداب
  • زمین لرزه در دیباج
  • زلزله ۴.۱ ریشتری در دامغان خسارتی نداشت
  • زلزله ۴.۱ ریشتری سمنان را لرزاند
  • زمین‌لرزه نسبتا شدید جنوب ژاپن را لرزاند
  • صدها نفر پس از فوران‌های آتشفشانی در اندونزی از منطقه تخلیه شدند
  • فوران آتشفشان اندونزی صد‌ها نفر را فراری داد
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان
  • لرزش مجدد مسجد حضرت ابوالفضل