Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - شهردار سنندج گفت: در راستای توسعه سرانه فضای سبز 10هزار و 800 اصله نهال در 6 نقطه از سطح شهر سنندج غرس می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله صیدی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد اصله نهال با مشارکت اداره کل منابع طبیعی ،جهاد کشاورزی ،سپاه ونیروی انتظامی و در مساحت 42هکتار غرس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر این اساس واکاری پارک جنگلی توس نوذر با 600 اصله نهال در مساحت یک ونیم هکتار ، غرس یک هزار و 100 اصله نهال در پارک جنگلی آبیدر در مساحت سه هکتار و نهال کاری نیم هکتار زمین در ناحیه منفصل شهری نایسر با 300 اصله انجام می شود.
شهردار سنندج گفت: در این عملیات نهال کاری غرس 2هزار و 500 نهال در محل کوچکه ره ش واقع در بلوار نظام مهندسی در مساحت 7/15 هکتار ، 2/12 هکتار از مساحت شهرک کشاورز با 2هزار و 500 نهال و فرجه با کاشت سه هزار و 800 نهال در مساحت 5/9 هکتار نهال انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده عصر روز دوشنبه 27 اسفند از ساعت 15:30 دقیقه کمربندی آبیدر جنب هتل لاله، ساعت 16:30 دقیقه کوچکه ره ش واقع در بلوار نظام مهندسی و ساعت 17:30 دقیقه در فرجه مراسم نهال کاری اجرا می شود.
وی از شهروندان خواست با حضور پرشور در طرح همگانی توسعه سرانه فضای سبز سطح شهر ما را یاری کنند.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون مترمکعب وجود دارد.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر شهروند است که این مقدار نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
7348 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي غرس نهال سنندج شهردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شهابی -Puppid 2024π را از دست ندهید

بارش شهابی -Puppid 2024π چهارم اردیبهشت‌ماه-به اوج خود می‌رسد، بهترین زمان برای مشاهده شهاب‌ها حدود ساعت 17:00 است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بارش شهابی Puppid 2024-π از بیست‌وهفتم فروردین‌ماه تا نهم اردیبهشت‌ماه فعال است و زمان اوج آن سه‌شنبه -چهارم اردیبهشت‌ماه- خواهد بود، در طول این مدت هر زمان که نقطه تابشی شهاب‌باران در صورت فلکی کشتی‌دم بالاتر از افق باشد، احتمال مشاهده شهاب‌ها بیشتر خواهد بود، هرچه نقطه تابشی در آسمان بالاتر باشد، تعداد شهاب‌های مرئی افزایش پیدا می‌کند.

این بارش شهابی هر روز از غروب تا حدود ساعت ۲۰:۴۰ که نقطه تابشی زیر افق غربی قرار می‌گیرد فعال خواهد بود، بهترین زمان مشاهده شهاب‌ها حدود ساعت ۱۷:۰۰ است، در این زمان، چرخش زمین، اصفهان را در سمت بهینه در جهت شهاب‌های ورودی می‌چرخاند و تعداد شهاب‌هایی که به صورت عمودی به سمت پایین می‌بارد را به حداکثر می‌رساند، در زمان‌های دیگر، شهاب‌های کمتری بر فراز آسمان اصفهان می‌سوزند و تمایل دارند با زاویه مایل وارد جو شوند.

در این زمان، ماه در صورت فلکی سنبله تنها یک روز از فاز کامل خود عبور کرده است، بنابراین تداخل قابل‌توجهی در طول شب برای مشاهده شهاب‌ها ایجاد می‌کند.

کد خبر 747096

دیگر خبرها

  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • بارش شهابی -Puppid 2024π را از دست ندهید
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان