Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر انرژی روسیه با انتقاد از تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران و ونزوئلا، گفت: کشوری که در حال تحریم دیگران است، به دنبال افزایش فروش نفت خود است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه روز یکشنبه از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا به دلیل اثر منفی‌ای که بر بازار نفت داشته، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نوواک همچنین گفت تحریم‌ها برنامه‌ریزی بلند در مورد بازار را دشوار کرده و باعث سردرگمی سرمایه‌گذاران شده است. وی به مجمع صادرکنندگان نفت (اوپک) توصیه کرد در برنامه‌ریزی‌های خود آثار تحریم‌ها بر بازار را در نظر بگیرند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، با بیان اینکه تحریم‌ها موجب شده تا برنامه‌ریزی حتی چند ماهه هم دشوار باشد، بدون نام بردن از آمریکا، گفت کشوری که در حال تحریم کردن دیگران است، در تلاش است تا محصول خود را به دیگران بفروشد.

در سال‌های اخیر آمریکا به مدد فناوری نفت «شیل» (نفت ماسه) به خودکفایی نفتی دست یافته و حتی پیش‌بینی می‌شود تا ماه‌های آینده با پشت سر گذاشتن عربستان سعودی، به بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان بدل شود.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در نشست انرژی «سراویک» به صراحت از کشورهای اروپایی و آسیای شرقی خواست به جای واردات انرژی از کشورهایی چون ایران، ونزوئلا و روسیه، انرژی مورد نیاز خود را از آمریکا وارد کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم های آمریکا ونزوئلا آمریکا نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «مصدق ملک» وزیر نفت پاکستان در یک برنامه تلویزیونی در شبکه خبری «جیو نیوز» در باره تحولات مربوط به پروژه خط انتقال گاز «آی پی» گفت: پاکستان نه تنها علاقه‌مند به این طرح است بلکه باید بگوییم که گاز ایران نیاز ماست.
وی درباره اقدام دولت این کشور برای دریافت معافیت تحریمی برای انجام این طرح اظهار داشت: همانگونه که عراق، هند و آذربایجان با بهره گیری از معافیت تحریمی نیاز‌های انرژی خود را تامین می‌کنند، پاکستان نیز می‌خواهد از این امتیاز برای تکمیل پروژه خط انتقال گاز «آی پی» و دریافت گاز از ایران استفاده کند.
وزیر نفت پاکستان افزود: برای تکمیل این طرح در زمینه مبادله ارز با ایران، اتصال زیرساخت‌های گازی ایران به پاکستان و چند مورد دیگر احتمال تحریم شدن پاکستان وجود دارد از این رو برای تکمیل این طرح بدون تاثیرپذیری از تحریم‌ها با طرف ایرانی در تماس هستیم.
وی با بیان اینکه دولت اسلام آباد با آمریکا نیز در این باره تماس برقرار کرده است، گفت: ما همچنان به این طرح و سرمایه گذاری برای واردات گاز از ایران متعهد بوده و علاقه مند هستیم.
گفتنی است درحالیکه دولت موقت پاکستان در بهمن ماه امسال پس از ۱۴ سال احداث خط لوله انتقال گاز «آی پی» از نقطه صفر مرزی با ایران تا شهر گوادر این کشور به طول ۸۱ کیلومتر را تصویب کرده است، دولت جدید این کشور به نخست وزیری «شهباز شریف» همچنان نگران تحریم‌های آمریکا در خصوص این طرح است.
این سخنان وزیر نفت پاکستان درحالی منتشر می‌شود که آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود در روابط ایران و پاکستان، شب گذشته طی اظهاراتی توسط سخنگوی وزارت امور خارجه خود اعلام کرد: همکاری دولت اسلام آباد با ایران در پروژه گازی می‌تواند این کشور را دچار تحریم کند.

 

 

دیگر خبرها

  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است