Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش سازمان ملل در خصوص تحریم‌های کره‌شمالی، با انتقاد از عواقب ناخواسته تحریم‌ها بر کمک‌های بشردوستانه، توصیه می‌کند درخواست‌های معافیتی مورد بازنگری قرار گیرند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، گزارش اخیر سازمان ملل در خصوص تحریم‌های اعمال شده بر روی کره‌شمالی نه‌تنها جزئیات محدویت‌های اعمال‌شده و مورد اغماض را نشان می‌دهد، بلکه «عواقب ناخواسته» تحریم‌ها بر برنامه‌های انسان‌دوستانه را نیز برجسته می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «یون‌هاپ» این گزارش سالانه که توسط هیأتی از متخصصان تهیه شده است به کمیته ناظر بر تحریم‌های کره‌شمالی در شورای امنیت سازمان ملل توصیه می‌کند درخواست‌های معافیت از برخی تحریم‌ها را در راستای زمان‌محور شدن تلاش‌های بشردوستانه، مورد بازنگری قرار دهد. همچنین به سازمان ملل توصیه می‌کند اثرات انسانی تحریم‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس این گزارش، ۶ نگرانی عمده در خصوص این تحریم‌ها وجود دارد: تأخیر در دریافت معافیت‌ها، بسته‌شدن کانال‌های بانکی، تأخیر در شفافیت گمرکی، کاهش تمایل تأمین‌کنندگان خارجی، افزایش قیمت کالاها و مأموریت‌های بشردوستانه و کاهش سرمایه‌گذاری برای مأموریت‌های بشردوستانه.

این هیأت توصیه می‌کند که بحث در مورد درخواست معافیت‌ها «زمان‌محور» باشند و گروه‌های این کمیته در زمان‌های معینی برای سنجش مسائل بشردوستانه جهت تسریع بررسی این درخواست‌ها، تشکیل ملاقات دهند.

همچین توصیه می‌کند کمیته تحریم‌ها یک «لیست سفید» از اقلام و کالاهای معین غیرحساس مورد استفاده در مأموریت‌های بشردوستانه منتشر کند. همچین فرآیند به‌کارگیری آن را در تسهیل کند؛ برای مثال از طریق فراهم کردن «انعطاف‌پذیری بیشتر درقبال مشخصات فنی محموله‌های زمان‌بندی شده، طرف‌های قرارداد و تناوب درخواست‌ها و ارسال‌ها».

پیش‌تر «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی اعلام کرده بود اگر تحریم‌ها علیه کشورش برداشته نشوند، آزمایش‌های موشکی خود را ادامه خواهد داد.

۲۷-۲۸ فوریه سال جاری میلادی، کیم و ترامپ در «هانوی» پایتخت ویتنام با یک‌دیگر دیدار کردند تا سازوکاری برای خلع سلاح اتمی کره‌شمالی در برابر رفع تحریم‌ها علیه این کشور بیابند. اما این ملاقات با شکست زودهنگام مواجه شد. پس از این نشست، یک مقام کره شمالی به رسانه‌ها گفت واشنگتن «فرصتی منحصر به فرد» برای توافق با پیونگ‌یانگ را از دست داد و ممکن است دیگر چنین فرصتی پیش نیاید.

پس از شکست مذاکرات کره‌شمالی و آمریکا، خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از نمایندگان پارلمان کره جنوبی که در جلسه توجیهی با آژانس ملی اطلاعات این کشور شرکت داشته‌اند، نوشت که کره شمالی در حال بازسازی سقف و تعویض یک درب در مرکز پرتاب موشک «تونگچانگ-ری» است.

پیونگ‌یانگ بارها از آمریکا به دلیل ادامه اعمال فشار اقتصادی به کره شمالی، آن هم با وجود تخریب برخی سایت‌های هسته‌ای و موشکی این کشور، انتقاد کرده است. همچنین علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. 

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم کره شمالی سازمان ملل خلع سلاح اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  پس از اینکه اولیور داودن معاون نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام این کشور ادعا کرد که در حملات سایبری چین به انگلیس در سال ۲۰۲۱ اطلاعات حدود چهل میلیون نفر از واجدان شرایط رای دادن در انتخابات انگلیس به سرقت رفت و ایمیل شماری از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار که موضع ضد چینی داشتند نیزهک شد، دولت انگلیس اعلام کرد یک شرکت مرتبط با گروه سایبری «APT ۳۱» و دو مقام دولتی را که از آنان نام نبرده است تحریم کرد.
شماری از نمایندگان مجلس از حزب حاکم محافظه کار انگلیس از دولت خواستند دولت چین را به عنوان تهدید کننده امنیت ملی معرفی کند، اما دولت انگلیس در برابر این درخواست آنان تا کنون مقاومت کرده است.
سوئلا برآورمن وزیر کشور پیشین انگلیس نیزپیش‌تر از دولت خواسته بود چین را به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی انگلیس معرفی کند که دولت واکنشی به این درخواست نداشت.
اقدام دولت انگلیس در تحریم دو مقام دولتی و یک شرکت چینی، اما نمایندگان ضد چین در مجلس عوام انگلیس را راضی نکرد و ایان دانکن اسمیت از نمایندگان ضد چینی حزب حاکم محافظه کار با انتقاد شدید از واکنش دولت گفت: واکنش دولت به اقدام چین شبیه فیلی است که موش به دنیا آورده است.
رابرت جنریک وزیر پیشین مهاجرت انگلیس نیز با انتقاد از رویکرد دولت انگلیس در قبال چین گفت: این واکنش‌ها فقط چین را جری‌تر می‌کند نه پاسخگوی اقداماتش.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در پی اوج گرفتن حملات علیه چین به ویژه در حزب حاکم محافظه کار که او رهبریش را برعهده دارد گفت: انگلیس خود را برای حفاظت در برابر اقدامات خصمانه چین آماده می‌کند.
نخست وزیر انگلیس همچنین چین را تهدیدی علیه امنیت اقتصادی این کشور دانست.
این در حالی است که دیوید لیدینگتون عضو پیشین دولت انگلیس به نمایندگی از دولت در صدر هیئتی به پکن سفر کرد تا با مقامات حزب کمونیست چین درباره روابط دو کشور گفتگو کند.
بیش از دو سال است که رویکرد انگلیس نسبت به چین کاملا تغییر کرده است و دیگر از روابط دوران طلایی که در زمان نخست وزیری دیوید کامرون و ترزا می‌از آن یاد می‌شد صحبت نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین