Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@06:09:15 GMT

پرده های خانه را چگونه بشوریم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۹۸۴۴

این گزارش نکاتی را برای شست‌وشوی پرده منزلتان به شما می آموزد. ناطقان: در آستانه عید نوروز و سال جدید این گزارش نکاتی را برای شست‌وشوی پرده به شما می آموزد.
 
شستشوی پرده‌های تور یا حریر

۱ پیمانه صابون رنده کنید و داخل لباسشویی همراه پرده بریزید سپس داخل جاپودری یک پیمانه مایع لباسشویی بریزید. با این کار پرده‌ها لکه گیری و براق می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای شست و شوی پرده‌ها و تمیزکردن آن‌ها بهتر است از قرص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
 
تمیز کردن پرده‌های پلیسه

برای تمیز کردن این پرده‌ها باید از اسفنج مرطوب شده با آب و محلول شست و شو استفاده کنید. به این صورت که اسفنج را به همه قسمت‌های پرده بکشید تا کاملا تمیز شود.

استفاده از این شیوه شما را از سپردن پرده به خشکشویی و پرداخت هزینه اضافه بی نیاز می‌کند. چوب پرده‌ها نیز جایگاه خوبی برای اجتماع میکروب‌ها به شمار می‌روند. این قسمت‌ها را نیز با اسفنج یا برس مرطوب تمیز کنید.

یکی دیگر از راه‌های تمیز کردن این نوع پرده ها، استفاده از جاروبرقی ویژه تمیز کردن مبل و رختخواب است. به این وسیله به کار خود نیز سرعت می‌دهید. پرده را در حالیکه آویزان است جارو کنید تا همه گرد و خاک آن گرفته شود.

یادتان باشد که هیچگاه این پرده‌ها را برای شستن در آب فرو نبرید، زیرا همه زیبایی چین و واچین آن‌ها به هم می‌خورد و زیبایی خود را از دست می‌دهند.

تمیز کردن و شستشوی پرده‌های کرکره‌ای

در ظرفی سرکه سفید بریزید و با کمک جوراب پرده کرکره را گردگیری و تمیز کنید مانند تصویر زیر.
 
 
تمیز کردن هر چند ماه کرکره و پرده‌های چوبی، نه تنها آن‌ها را از شکننده و بی دوام شدن حفظ می‌کند، بلکه ذرات آلرژی زا را هم تحت کنترل در می‌آورد. پرده و کرکره‌های چوبی را تمیز کنید تا گرد و غباری بر روی آن‌ها وجود نداشته باشد.

شستن پرده با دست

معمولا برای شستن پرده‌های قابل شستشو باید آن‌ها را در آب ولرم با پودر پاک کننده استاندارد به مدت یک ساعت خیس داد و سپس به طور ملایم چنگ زد و دوباره آبکشی کرد. برای شستشو پرده از صابون ملایم یا مایع ظرفشویی و برای تمیز شدن حلقه‌ها از سرکه استفاده کنید.

بعضی از خانم‌های خانه دار برای شستشوی پاکیزه‌تر پرده استفاده از صابون‌های شستشو را توصیه می‌کنند و برای رفع سیاهی دوده روی پرده نیز اضافه کردن یک لیوان نفت به آبی که در آن پرده خیس داده شده را بسیار مفید می‌دانند. همچنین برای سفیدتر شدن پارچه‌های سفید می‌توان از کمی مواد سفید کننده نیز استفاده کرد.

بدین ترتیب که پس از شستن پرده مقدار معینی از محلول سفیدکننده را همراه با آب در داخل ظرفی که بهتر است از جنس پلاستیک باشد ریخته و پرده به مدت نیم ساعت در آن خیس داد و سپس آبکشی کرد.

لازم به تذکر است که مواد سفیدکننده برای الیاف پارچه بسیار مضر بوده و آن‌ها را کم دوام می‌کند. برای خوشبو شدن پرده‌ها از نرم کننده لباس استفاده کنید. پس از آبکشی باید پرده را به طور منظم روی طناب پهن کرد تا خشک شود.

شستن پرده زبرا به صورت هفتگی

برای عدم جمع شدن گرد و غبار و کثیفی روی پرده می‌توان هفته‌ای یک بار بدون باز کردن و جدا کردن پرده، آن را به صورت سطحی از گرد و غبار و آلودگی پاک کرد. می‌توان از کمی شامپو فرش یا بخار شو برای تمیز‌تر شدن یا برای از بین بردن لک‌ها استفاده نمود.

اگر پرده قابل شستشو نباشد از شستشوی موضعی استفاده کنید و فقط قسمتی که آلودگی دارد را تمیز کنید.

نظافت پرده حمام

پرده حمام را روی یک سطح صاف پهن کنید، با اسفنج آغشته به آب و صابون دو طرف آن را تمیز کنید. سپس با آب گرم بشویید و آن را در آفتاب خشک کنید. در ضمن در نظر داشته باشید که پرده حمام را لوله نکنید و آن را برای آبگیری فشار ندهید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: پرده های خانه ، شست و شوی پرده ، سرکه سفید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پرده های خانه سرکه سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد در انتخابات بعد از عمل پلک

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، در بخشی از گفتگوی خود با ما، درباره رای دادن لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات مجلس دوازدهم توضیح داد که در ادامه می‌خوانید.

*آقای احمدی‌نژاد نمی‌خواستند رأی دهند که آخرین لحظه رفتند رأی دادند؟

رأی دادن آقای احمدی‌نژاد هم یک نوع اعتراض بود که لحظه آخر رفتند رأی دادند.

*یعنی احمدی‌نژاد از اول نمی‌خواست در انتخابات رأی دهد ولی لحظه آخر رفت و رأی داد؟

باید از احمدی‌نژاد سوال کرد، من از او اطلاعی نگرفتم. اما احمدی‌نژاد در حال حاضر برای اینکه از خودش رفع اتهام کند، رأی داد چرکه برخی می‌گویند که چشم احمدی‌نژاد به پساجمهوری اسلامی است، لذا برای اینکه این اتهام را از خودش دور کند، با وجود اینکه پزشک به او گفته بود به دلیل عمل جراحی روی پلک چشم‌هایش، نباید در معرض باد و هوا قرار بگیرد، اما صرفاً برای اینکه اثبات کند که نگاهش به پسا جمهوری اسلامی نیست رفت و در انتخابات شرکت کرد.

منبع: خبرآنلاین

tags # محمود احمدی‌نژاد ، انتخابات مجلس سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • پرده‌برداری راک از جمله‌ای که در گوش کودی رودز گفت/ اخبار WWE
  • (ویدئو) ترفند تمیز کردن سطوح با ترکیب دو ماده ساده که شما را شگفت‌زده می‌کند
  • (ویدئو) یک ترفند فوق‌العاده ساده برای سفید کردن ماهیتابه
  • نویتکس و پرسپولیس؛ یک تیم تمیز
  • پشت‌پرده رأی لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات
  • پشت پرده رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد در انتخابات بعد از عمل پلک
  • (ویدیو) تهران تمیز را از ارتفاعات فرحزاد ببینید
  • نحوه صحیح استفاده از توالت فرنگی را می‌دانید؟
  • لذت فرش‌شویی کف خیابان بعد از چله کوچیکه | سرمای تهران و حکایت کُتِ «ممد ریش»
  • فرآیند تمیز کردن ماتی چراغ جلو توسط استاد کانادایی (فیلم)