Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@20:48:56 GMT

درآمد و هزینه زندگی در آمریکا بیشتر است یا ایران؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۰۰۰۱

درآمد و هزینه زندگی در آمریکا بیشتر است یا ایران؟

مجله فارس پلاس: بسیاری از افرادی که وضعیت کشور را با سایر کشور‌ها مقایسه می‌کنند، از واقعیات اقتصادی حاکم بر کشور‌های غربی اطلاع چندانی نداشته و فکر می‌کنند در صورتی که به این کشور‌ها مهاجرت کنند با یک زندگی رؤیایی روبرو خواهند شد. در صورتی که واقعیت‌های موجود بسیاری از کشور‌هایی که مهاجرپذیر هستند مانند آمریکا، استرالیا و فرانسه با بسیاری از این تصورات فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درآمد و هزینه زندگی در آمریکا بیشتر است یا ایران؟

برای آنکه به میزان فقر و رفاه در کشور‌های مختلف پرداخته شود، باید معیار‌های مشخصی را در این زمینه و براساس پول این کشور‌ها مقایسه کرد. به‌عبارتی، بیش از آنکه صرفا به میزان درآمد یا هزینه افراد توجه کنیم باید قدرت خرید پول‌های کشور‌های مختلف را برای اقلام اساسی و تقریبا عمومی، با یکدیگر مقایسه کرد.

در جدول زیر، متوسط درآمد در کنار قیمت تقریبی برخی اقلام اساسی در ۴ کشور مقایسه آورده است.

* اعداد مربوط به ایران مربوط به سال ۹۶ و خانوار‌های شهری است.

برای مقایسه دقیق‌تر قدرت خرید، می‌توان هر یک از اقلام فوق‌الذکر را به نسبت درآمد سنجید.

همانطور که ملاحظه می‌شود هزینه خرید خانه در ایران حدود ۱۷۳درصد درآمد و برای کشور‌های آمریکا، استرالیا و کانادا به ترتیب ۶۳، ۲۰۲و ۱۰۷درصد است.

هزینه زندگی در آمریکا ۶۶ درصد بیشتر از ایران.

اما نکته جالب توجه مربوط به هزینه‌های زندگی در ۴ کشوری است که مورد مقایسه قرار گرفته است. وب سایت نامبیو (numbeo.com) که به صورت تخصصی در حوزه هزینه زندگی فعالیت می‌کند، داده‌های فراوانی را درباره هزینه زندگی مانند هزینه پوشاک، حمل و نقل، هزینه خوراک، اجاره و خرید مسکن و... از کشور‌های مختلف را جمع‌آوری و مقایسه می‌کند.

این وب سایت هزینه زندگی در سه کشور آمریکا، استرالیا و کانادا را به ترتیب ۶۶، ۷۱ و ۵۴درصد بیشتر از ایران و در رابطه با میزان اجاره‌بهای مسکن نیز به ترتیب ۱۲۶، ۱۰۱ و ۶۵ درصد بیشتر از کشورمان می‌داند.

طبق رتبه بندی وب سایت نامبیو ایران از نظر هزینه زندگی در رتبه ۸۶ جهان قرار دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: هزینه زندگی مهاجرت کشورهای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان

آفتاب‌‌نیوز :

جهانگیری گفت: چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم این‌ها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در گفتگو با سالنامه «اعتماد» گریزی به دوره مدیریت خود در دولت گذشته زده و شرایط این روز‌های ایران را هم بررسی کرده است.

در ادامه بخش‌هایی از این گفتگو را می‌خوانید؛

*دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟

* مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود، الان آشکارترین موضوع آن، بحث برنامه است و بودجه.

*این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟

*اینکه آدم صدایش را بلند کند، اینکه به پشتوانه یک جایی که از آدم حمایت می‌کند بیاید و به هر پستی که می‌خواهد برسد، این دلیلی بر شایستگی نیست. من معتقدم وقتی در سال ۸۴ دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود.

*به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. یکی از بی‌اعتمادی‌ها در اثر بی‌حرمتی به انسانیت اتفاق افتاد.

*چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم این‌ها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.

*این واقعا خیلی بد است که کشور بگوید من ۲ و نیم میلیارد دلار برای دارو گذاشته‌ام، بعد به بچه‌ای که شیرخشک می‌خورد بگویند شما سهمیه شیرخشک دارید. مردم می‌گویند پول شیرخشک نبوده، اما چطور برای چایی این مقدار داده شده است.

*خدا شاهد است که وقتی می‌شنوم مردم ایران دیگر خود را با کشور‌های منطقه مقایسه می‌کنند، عزا می‌گیرم. مردم ایران خود را با اروپا مقایسه می‌کردند، نه نهایت با ژاپن و کره مقایسه می‌کردند.

دیگر خبرها

  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • یاناس ویچیچ:میلیون‌ها ایرانی عاشق والیبال هستند
  • یولیا زوتوا: عروس ایرانی ها شدم و بسیار خوش شانس هستم
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟