Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@02:22:29 GMT

آیفون به کفِ فروش خود در ۶ سال اخیر رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۰۰۲۷

 چندی پیش اخبار و گزارش‌های متعددی در خصوص کاهش شدید آمار فروش گوشی‌های هوشمند آیفون در بازار چین منتشر شده بود که نشان می‌داد اپل تحت تأثیر جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا و همچنین تنش‌های سیاسی و تجاری میان این دو کشور در بازار موبایل چین به شدت با مشکل مواجه شده است.

با توجه به جنگ تجاری چین و ایالات متحده آمریکا و همچنین قیمت بالای آیفون ۱۰ و نسل‌های جدیدتر آن، بسیاری از تحلیلگران پیش‌تر برآورد کرده بودند که فروش گوشی‌های آیفون و سایر محصولات اپل در کشور چین دچار ریزش شدیدی خواهد شد و انتظار می‌رود کاربران چینی هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته استقبال بسیار کمتری از محصولات اپل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دیگر از دلایلی که کاربران چینی از خریداری و استفاده گوشی‌های آیفون روی برگردانده‌اند، معرفی و عرضه گوشی‌های قدرتمند، زیبا، با کیفیت و تمام عیار توسط غول‌های تکنولوژی چینی همچون هواوی، زدتی‌ای، ویوو و اوپواست.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در مجله فوربس، اپل تحت تأثیر مسائل مختلفی همچون جنگ تجاری چین و آمریکا در کنار برخی دیگر از عوامل نظیر قیمت بالای محصولات و کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی با مشکلات و چالش‌های متعددی روبرو شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ضرر و زیان مالی گسترده و خسارات جبران ناپذیری اشاره کرد.

به گفته تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، فروش پایین اپل در چین موجب شده است که این شرکت بزرگ آمریکایی نتواند به اهداف فروش و سودآوری خود دست پیدا کند و حالا این طور که به نظر می‌رسد، اوضاع آن قرار نیست در آینده نزدیک هم رو به بهبود برود.

بر اساس آخرین آمار در فوریه سال جاری میلادی، فروش گوشی‌های آیفون یک کاهش و افت ۲۰ درصدی را تجربه کرد و بر روی عدد ۱۴.۵ میلیون دستگاه ایستاد. همین اعداد و ارقام به وضوح نشان می‌دهد که پایین‌ترین میزان فروش آیفون در چین از زمان فوریه سال ۲۰۱۳ میلادی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: چین جنگ ایالات متحده آمریکا موبایل ایالات متحده رشد مشکلات اپل آیفون گوشی های هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

پس از کاهش ۱۹ درصدی فروش آیفون در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ در چین، اپل حالا از نظر سهم بازار به جایگاه سوم رسیده است.

به گزارش دیجیاتو، آیفون بدترین عملکرد فروش را در چین از سال ۲۰۲۰ به نام خود ثبت کرده است. براساس داده‌های کانترپوینت، رقبای چینی همچون ویوو و آنر توانستند در سه‌ماهه اول سال جاری از اپل پیشی بگیرند. اپل این سه‌ماهه را با ۱۵.۷ درصد از سهم بازار به پایان رساند. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار فروش آیفون در بازار چین ۱۹.۷ درصد بود.

برخلاف اپل، فروش هواوی به‌شدت افزایش پیدا کرد

برخلاف کاهش شدید فروش آیفون در چین، فروش هواوی تقریباً ۷۰ درصد در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. «ایوان لام»، تحلیلگر شرکت کانترپوینت، در یادداشتی گفت که افزایش فروش هواوی مستقیماً بر فروش آیفون در چین تأثیر گذاشته است. او اضافه کرد که اپل همچنین به‌دلیل اینکه برخی کاربران تمایل کمتری به جایگزین‌کردن موبایل‌های خود دارند، ضربه خورده است.

در کنار فروش ناامیدکننده آیفون ۱۵ و ممنوعیت‌های دولتی در چین، رشد هواوی نیز باعث دردسر جدید «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، شده است. تیم کوک در ماه مارس به چین رفت تا از جدیدترین فروشگاه اپل در شانگ‌های بازدید و در مجمع توسعه چین در پکن شرکت کند.

هواوی اخیراً سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند به نام Pura ۷۰ را عرضه کرده که دارای سیستم دوربین پیشرفته‌ای شبیه به لنز‌های سه‌گانه آیفون پرو است.

گوشی‌های جدید با قیمت پایه ۷۶۰ دلار، فرصت جدیدی را برای هواوی فراهم می‌کنند تا مشتریان چینی اپل را جذب کند. سال گذشته، این شرکت سری میت ۶۰ پرو را با هدف قراردادن خریداران آیفون ۱۵ عرضه کرد.

دیگر خبرها

  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • ۱۰ دلیل برای اینکه جدیدترین مدل آیفون را نخریم!