Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، علی اکبر شمس در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد اظهار داشت: بخش عمده‌ای از جوانان و عامه جامعه، مخاطب برنامه‌های چهارشنبه سوری هستند که هدفی جز شور و شادی و شعف ندارند.

وی بحث پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و اظهار داشت: ابتدا باید با اتخاذ تدابیر مناسب، اطلاع رسانی خوب و سایر رویکرد‌های فرهنگی با چهارشنبه سوری مواجه شد و در درجه دوم و در صورت ارتکاب اقدامات ضد امنیتی و مخل آسایش مردم ورود دستگاه قضایی و برخورد‌های قاطع قانونی را دنبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام قضایی با ذکر مستندات قانونی در خصوص اخلال در نظم و آسایش مردم، بیان داشت: بر اساس ماده ٦١٨ قانون مجازات اسلامی هر فردی با هیاهو و جنجال یا حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی شود، به حبس از سه ماه تا یک‌سال و ٧٢ ضربه شلاق محکوم خواهد شد و براساس ماده ٦٧٥ قانون مجازات اسلامی احراق و تخریب و اتلاف اموال و ... جرم بوده و هر فردی اموال و هر محل مسکونی متعلق به دیگری را تخریب و تحریق نماید به حبس از دو تا پنج‌سال محکوم می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس ماده ٦٨٩ قانون مجازات اسلامی، هرگاه حریق و تخریب و سایر اقدامات انجام شده منتهی به قتل یا نقص عضو یا جراحت و صدمه به انسانی شود، مرتکب علاوه بر مجازات مذکور حسب مورد به قصاص و پرداخت دیه و در هر حال به تأدیه خسارات وارده نیز محکوم خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، سیاست کلی دستگاه قضایی را عدم مخالفت با اصل اجرای مراسم، احترام به آیین‌های سنتی، حمایت از شادی و جشن‌های سالم با رعایت حقوق شهروندی مردم دانست و گفت: ولیکن در عین‌حال از پلیس خواسته شده برخورد و مقابله جدی با توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک، اعمال قانون در خصوص راکبان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های متخلف و توقیف آن تا پایان تعطیلات با هماهنگی مراجع قضائی در مرکز استان و شهرستان‌ها را مدنظر قرار دهد.

وی تصریح کرد: برخورد با بر هم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی، هنجارشکنان و نقض‌کنندگان امنیت اجتماعی، نگهداری و بازداشت نقض‌کنندگان حقوق شهروندی، اعمال رویکرد امنیت محله‌محور و تأکید بر مشارکت مردم و نهاد‌ها برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار و رفتار‌های پرخطر از دیگر برنامه‌های مشترک دستگاه قضایی و پلیس در این ایام است.

شمس از ارائه هشدار به اصناف متولی خرید و فروش مواد محترقه و آتش زا خبر داد و گفت: به همه صنوف مرتبط هشدار‌های قضایی داده شده است که از هرگونه خرید، نگهداری و فروش مواد محترقه و آتش زا اجتناب نمایند چراکه تبعات هرگونه عمل خلاف قانون با مرتکبین است.

وی به حضور قاضی کشیک و معاونین دادستان در صحنه تا ایام منتهی به چهارشنبه سوری اشاره کرد و بیان داشت: برای تسهیل در انجام امور تأمینی و انتظامی در شب ۴ شنبه سوری قاضی کشیک در ستاد انتظامی شهرستان مستقر می‌شود.

در پایان از عموم شهروندان و خانواده‌ها خواسته شده تا در کنار فرزندان خود باشند و با برپایی مراسم سنتی جهت برقراری امنیت و آسایش با دستگاه قضایی و نیرو‌های امنیتی همکاری و مشارکت کنند تا پایان سال خوبی داشته باشیم. انتهای پیام/د 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم

سید مهدی قویدل در نشست تخصصی پیشگیری از تصادفات که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، پلیس راه جنوب وشمال وراهور و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد، گفت: این جلسه درراستای اجرای مصوبه شماره ۲ جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها برگزار شده است و مصمم هستیم موضوعات مهم کلیدی را در زمینه پیشگیری از تصادفات پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه پارسال اقدامات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شد، افزود: اوایل امسال ۳۵ نقطه حادثه خیز و پرتصادف مصوب کشوری درشمال و جنوب استان کرمان شناسایی شد که تاکنون ۱۴ نقطه آن رفع شده است و این کاهش ۴۰ درصدی نقاط حادثه خیز را در پی داشت.

این مقام قضایی تصریح کرد: طبق گزارش ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان کرمان در حال حاضر ۱۴۹ دستگاه دوربین کنترل سرعت و ۲۸ دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان وجود دارد که طی امسال ۴۴ دستگاه از این دوربین‌ها بروز رسانی ویا تعمیر شده اند.  

قویدل در ادامه سخنانش در خصوص موضوع ایجاد پد بالگرد گفت: در اجرای مصوبات کار گروه پیشگیری از تصادفات برای انتقال مصدومین به مراکز درمانی پد بالگرد در ۳ نقطه احداث و در ۲۶ نقطه دیگر نیز برای مصوبات باید ایجاد وآماده شود؛ البته باید ۲۰ نقطه هم در جنوب استان شناسایی و اجرایی شود که با توجه به اهمیت آن باید به صورت ویژه پیگیری شود.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان پرونده‌های مرتبط با تصادفات طی پارسال عنوان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی با اتهام ایراد صدمه بدنی غیر عمدی ناشی از تصادف سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های قضایی هدف به ترتیب، کرمان، جیرفت، بم، زرند، بردسیرکه بیشترین ورودی پرونده‌های تصادفات را داشتند و در مجموع در کل استان ۳ درصد در زمینه ورودی پرونده‌های مرتبط با تصادفات کاهش داشتیم.  

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و ارسال پیامک به آنها خبر داد و بیان داشت: طرح توقیف خودر‌های با سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر در ایام نوروز با همکاری داستان‌های سراسر استان اجرا شد.

قویدل با تاکید بر اینکه امسال باید مصوبات وموضوعات مطرح شده در این جلسات پیگیری و به مرحله اجرا برسد، افزود:طی امسال همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و به صورت مستمر هر دو ماه یک مرتبه گزارش آن را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال کنند کما اینکه درصورت مشاهده هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل با دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود. 

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و افزود: به جهت اجرای دقیق مصوبات و همچنین بررسی مشکلات و چالش‌ها به صورت میدانی تیم تخصصی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های عضو کار گروه تشکیل، به صورت میدانی وضعیت نقاط حادثه خیز و دوربین‌ها و سامانه‌های ثبت تخلفات و سایر موضوعات کلیدی بررسی و گزارش آن در جلسات کار گروه مطرح و اجرایی شود.

وی افزود: با توجه به گزارش پلیس راه مبنی بر اینکه ۶۱ درصد از فوتی‌ها ناشی از واژگونی خودرو‌ها در جاده‌های استان است، ادارات کل راهداری شمال و جنوب و پلیس راه شمال و جنوب استان کرمان کلیه مسیر‌هایی که نیاز به ایجاد شانه خاکی استاندارد دارند شناسایی و راهداری شمال و جنوب نسبت به رفع این نقاط و ایجاد شانه خاکی استاندارد اقدام کند.
قویدل تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد پلیس راهور استان مبنی بر برگزاری جشنواره رسانه و ترافیک در استان کرمان در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک و حساسیت زایی موضوع پیشگیری از تصادفات در جامعه و مطالبه گری از مسئولان دستگاه‌های متولی مقرر شد؛   اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان طرح پیشنهادی خود را  ارائه تا ضمن بررسی آن اقدامات بعدی آن در دستور کار قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
  • طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط جرم خیزدر کهگیلویه اجرا شد
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست