Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  «سوسی لی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه نیویورک، درباره این مطالعه می‌گوید: «مطالعه بر روی میمون‌ها نشان داد خطر فاصله کوتاه بین زایمان‌ها مرتبط با احتمال زنده ماندن خواهر و برادرهای بزرگ‌تر یا کوچک‌تر است.»

فواصل کوتاه زایمان دارای پیامدهای منفی برای انسان‌ها هم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه، حدود ۹۰۰۰ گزارش زایمان از حدود ۱۴۰۰ میمون مادر بررسی شد.

تحقیقات نشان می‌دهد که فاصله زیاد یا کم میان زایمان‌ها، موجب بروز خطراتی هم برای مادر و هم برای فرزندان می‌شود، بنابر این فاصله گذاری بین حاملگی‌ها، گام مهمی در راه تأمین سلامت مادر و کودک است.

به گفته محققان، فاصله کم بین حاملگی‌ها باعث افزایش خطر مرگ نوزادان و نیز افزایش عوارضی مانند مرگ نوزادی و کاهش وزن نوزاد می‌شود.نتایج این تحقیق همچنین نشان داد، فاصله کوتاه بین حاملگی‌ها با افزایش خطراتی همچون وزن کم هنگام تولد، مرده‌زایی و مرگ نوزادی، خطر مرگ مادر، کم خونی مادر و خونریزی سه ماهه بارداری همراه است چرا که مادر فرصت بازیابی سلامت به طور کامل را نداشته است.

محققان تاکید می‌کنند اگر حاملگی‌ها با فاصله کمتر از ۲ سال باشد علاوه بر اینکه امکان بروز عوارض مرگ و میر نوزاد، تولد نوزاد با وزن کم را افزایش می‌دهد احتمال زایمان زودرس قبل از پایان ۹ ماه حاملگی، بروز کم خونی در کودک، تحلیل ذخایر بدنی مادر (آهن و کلسیم)، سوءتغذیه کودک بعد از تولد، افزایش بیماری‌های عفونی در کودک و کاهش هوش و عقب ماندگی درسی را نیز در پی دارد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

ارتباط فواصل کوتاه زایمان و ریسک بالای مرگ نوزادان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) داستان لیلا؛ روایت مبارزه نوزادان فلسطینی با سوءتغذیه در غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) داستان لیلا؛ روایت مبارزه نوزادان فلسطینی با سوءتغذیه در غزه
  • فعالیت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز
  • افزایش ۱۵ درصدی تردد خودرو در استان
  • افزایش ۱۵درصدی تردد خودرو‌ها در مسیر‌های ارتباطی قزوین
  • اولویت های امسال وزارت ارتباطات چیست؟
  • ۱۰ چالش کلیدی میان چین و آمریکا در ۲۰۲۴
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • یک ترفند نانویی برای افزایش ظرفیت باتری‌ها
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)