Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:57:27 GMT

پیش دستی میزبان برای استقبال از میهمان

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۰۴۹۵

پیش دستی میزبان برای استقبال از میهمان

جیرفت - ایرنا - همه ساله با نزدیک شدن عید شاهد آمادگی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای میزبانی از میهمانان نوروزی هستیم و این بار هم شهرهای جنوب کرمان در راستای پذیرایی از میهمانان نوروزی، پیش دستی کرده اند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت،نیروی انتظامی، پلیس راهور، هلال احمر و راهداری به عنوان متولی زیرساخت های جاده ای، در دست هم داده اند تا برای میزبانی خوب از میهمانان نوروزی با ازخودگذشتگی خدمت رسانی کنند و حقیقتا این روحیه تعامل و یکپارچگی، سبب شده تا خدمات رسانی و میزبانی مطلوبی از میهمانان نوروزی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ادارات و دستگاههای اجرایی جنوب کرمان هر ساله برنامه های متنوعی برای خدمات رسانی بهتر در ایام نوروز ترتیب می دهد و امسال نیز همانند سال های قبل، خدمات رسانی به میهمانان نوروزی را کلید زده و این خدمات رسانی ها تا بعد از تعطیلات عید نوروز ادامه خواهد داشت.
**جاده های جنوب کرمان مهیای میهمانان نوروز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: فعالیت های خوبی در حوزه راهداری و محورهای جاده ای جنوب کرمان صورت گرفته است.
مسعود جمیلی کرمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در نوروز امسال با آمادگی چند برابری نسبت به نوروز سال گذشته به استقبال نوروز و مسافرت های جاده ای می رود، افزود: از 6 ماه گذشته برنامه های مختلف ایمنی با برگزاری جلسات مشترک ستادی و دستگاه های همکار در محل این اداره کل انجام شد تا راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای ایجاد ایمنی مناسب در جاده ها فراهم شود.
وی با بیان اینکه آشکار سازی و رفع نقاط حادثه خیز در محورهای شریانی، روستایی و گردشگری انجام شده است، تصریح کرد: در قالب طرح آمادگی برای نوروز و سفر‌های نوروزی در جنوب استان کرمان، خط کشی سه هزار و 200 کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی در هفت شهرستان جنوبی انجام شده تا دید مناسب از جاده برای رانندگان فراهم شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان ادامه داد: تعداد 27 هزار علامت اخباری و انتظامی هم در حاشیه محورها و نقاط پر حادثه نصب شده تا در همه شرایط و به ویژه شب ها و شرایط نامناسب آب و هوایی، راهنمایی مناسبی به رانندگان ارائه شود.
وی گفت: 10 کیلومتر روشنایی نقطه ای و طولی هم در محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان ایجاد شده تا در محل های پر تردد، عمق دید بهتری برای رانندگان ایجاد و از حوادث جاده ای و تصادفات در این نقاط جلوگیری شود.
جمیلی افزود: در راستای ایمن سازی، بیش از 50 دماغه خطرناک، آشکار سازی و 40 دستگاه چراغ چشمک زن نصب شده و همچنین 20 هزار عدد چشم گربه ای در بستر جاده ها نصب شده است.
وی بیان کرد: آشکار سازی دهانه 12 دستگاه تونل در محور جیرفت – جبالبارز، آشکار سازی شده که با تعمیر و رفع عیوب روشنایی این تونل ها، زمینه تردد ایمن برای وسایط نقلیه فراهم شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان اظهار داشت: همه تلاش همکاران ما در این اداره کل این است تا در ایام نوروز هیچگونه تصادف و تلفات جاده ای رخ ندهد لذا مسافران و رانندگان نیز در سفرها جوانب احتیاط را رعایت و از شتاب، سرعت غیر مجاز و رقابت در رانندگی خود داری کنند.
**جیرفت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی
فرماندار جیرفت هم گفت: تمامی دستگاه های خدمات رسان در شهرستان جیرفت آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.
احمد امینی روش افزود: با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی، این شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی آماده شده و لازم است تمامی دستگاه ها با مشارکت مردم، زمینه حضور گردشگران را در این دیار تاریخی فراهم کنند.
وی ادامه داد: به لحاظ موقعیت گردشگری و برخورداری از آثار باستانی و آب و هوای مناسب، به طور قطع جیرفت یکی از مقصدهای هموطنان خواهد بود.
رئیس شورای تامین شهرستان جیرفت اظهار داشت: به لحاظ اهمیت این موضوع، لازم است مسئولان با استفاده از تجارب سال های گذشته، ظرفیت های موجود و برنامه ریزی دقیق شرایط مطلوب را برای پذیرایی و اسکان هموطنان فراهم کنند و تدابیر لازم برای فراهم کردن فضای سالم و امن برای میزبانی از مسافران در ایام نوروز اندیشیده شود.
وی گردشگران را سفیران فرهنگی جامعه توصیف و تصریح کرد: خاطرات خوش گردشگران از جیرفت می تواند نقش موثری در موقعیت اقتصادی این شهر ایفا کند.
امینی روش گفت: در کنار رسیدگی به مسائل رفاهی گردشگران، لازم است نگاه ما به فرهنگ گردشگری هم تغییر پیدا کند و با سینه ای گشاده و اخلاقی خوش از مسافران نوروزی استقبال کنیم.
وی عنوان کرد: میراث فرهنگی ما باید متفاوت تر از گذشته باشد و با همتی جهادی زمینه حضور مسافران را در مناطق گردشگری شهر فراهم کنند، همچنین بیمارستان ها هم باید آمادگی کامل را با کشیک های شبانه و روزانه فراهم کنند.
امینی روش با بیان این که این ایام فرصت بسیار مناسبی برای نمایش توانمندی های شهرستان است گفت: یک نمایشگاه از صنایع دستی جیرفت در ورودی یا یکی از پارک های پرتردد شهر با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی دایر می شود تا ظرفیت های این شهر به خوبی نمایان شود.
**اجرای طرح سلامت نوروزی در جنوب کرمان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز گفت: 250 نیروی اورژانس در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برای اجرای طرح سلامت نوروزی آمادگی دارند.
اصغر مکارم از آغاز طرح سلامت نوروزی خبر داد و افزود: برای اجرای طرح سلامت نوروزی، تمام مراکز بیمارستان ها و پایگاه های 115 در جنوب استان آمادگی کامل دارند و پزشک یا جانشین پزشک و مدیران و یا جانشین مدیر حتما در مراکز حاضر هستند.
وی ادامه داد: در حوزه سلامت جاده ای هم از امروز تا 17 فروردین ماه سال آینده با اجرای طرح سلامت نوروزی 36 پایگاه ثابت 115، هفت پایگاه موقت 115 و یک اتوبوس آمبولانس با مشارکت 250 نیروی عملیاتی آمادگی دارند که این امنیت را تأمین کنند تا مردم با خاطری آسوده روزها را سپری کنند.
مکارم با بیان اینکه تمام مراکز و بیمارستان های حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در آماده باش کامل هستند و در تمام پایگاه های115 آمبولانس مستقر است، تصریح کرد: با توجه به لزوم مشارکت مردم در حفظ و تأمین سلامت، مسافران نوروزی علاوه بر حفظ و رعایت بهداشت فردی، برای پیشگیری از خطرات جاده ای در حین رانندگی صبور باشند و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا در ایام پیش رو، کمترین مشکلات را شاهد باشیم.
** 10 واحد آموزشی برای اسکان مسافران نوروزی در عنبرآباد آماده شد
فرماندار عنبرآباد هم از آمادگی تمام دستگاه های اجرایی برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: 70 کلاس درس در 10 واحد آموزشی مناطق شهری و روستایی این شهرستان برای پذیرش و اسکان مسافران نوروزی پیش‌ بینی شده است.
نادر ملایی ادامه داد: این کلاس‌ ها با امکانات مورد نیاز از 25 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز در اختیار مسافران قرار می‌ گیرد.
رئیس شورای تامین شهرستان عنبرآباد اظهار داشت: با برنامه ریزی مطلوب نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه ‌های سال‌ های گذشته و رفع مشکلات در خصوص اسکان و همچنین موانع و کمبودهای مدارس اقدام شده است.
وی گفت: گردشگران نوروزی با مراجعه به ستاد اسکان مسافران مستقر در اداره آموزش و پرورش عنبرآباد به مدارس مورد نظر این ستاد هدایت می ‌شوند.
ملایی بیان کرد: گردشگران، سفیران فرهنگی جامعه هستند و خاطرات خوش گردشگران از عنبرآباد می تواند نقش موثری در موقعیت اقتصادی این شهر ایفا کند.
هم اینک جنوب کرمان در جنب و جوش پذیرایی از میهمانان نوروزی است و هر نهاد یا دستگاه اجرایی سعی می کند با اجرای طرح ها و ایده های جدید، بهترین خدمات را به مسافران ارائه و عنوان بهترین میزبان امسال را از آن خود کند.
البته، از آنجا که جنوب کرمان، یکی از مناطق محروم و کم برخوردار کشور به شمار می رود خوب است روی داشته های فرهنگی و تاریخی این دیار،حساب ویژه ای باز شود و بی شک با وجود جاذبه های گردشگری موجود می توان رونق این منطقه را دوچندان کرد.
گزارش: هادی شفیعی مجاز
7450/7429/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ايام نوروز كميته طرح نوروزي گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان رودخانه جاده جیرفت به بلوک را مسدودکرد

به گزارش خبرگزاری مهر، گفت: مرکز مدیریت راه‌های جنوب کرمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: محور جیرفت _ بلوک محدوده روستای کریم‌آباد به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

در این اطلاعیه مسیر جایگزین: جیرفت _ کنارصندل _ حسین‌آباد دهدار _ بلوک اعلام شده است.

کد خبر 6080985

دیگر خبرها

  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • جاده جیرفت - بلوک بازگشایی شد
  • جاده جیرفت به بلوک بازگشایی شد
  • طغیان رودخانه جاده جیرفت به بلوک را مسدودکرد
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • خدمت‌رسانی۳۵پایگاه هلال احمر کردستان به مسافران نوروزی
  • مسدودشدن چند محور کرمان
  • اطلاعیه مسدودشدن چند محور کرمان