Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا- قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از کسب رتبه برتر این دانشگاه در بین 54 دانشگاه علوم پزشکی کشور در زمینه اجرای پویش 6030 خبر داد.

به گزارش ایرنا حمید نجم الدینی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد اظهار داشت : در آذرماه امسال 54 دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور پویش و کمپین 6030 را در راستای کاهش تصادفات اجرا کردند که چهار دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، لرستان، زاهدان و مشهد رتبه برتر را به دست اوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در رفسنجان هم این پویش در 5 نقطه از ورودی های شهرستان از جمله محور سرچشمه، کرمان به رفسنجان، یزد به رفسنجان و دیگر جاها اجرا شد ادامه داد: در این راستا 40 هزار پمفلت و بنر چاپ و توزیع شد ما هدفمان این است حتی یک پرونده تصادف هم کاهش یابد که موجب خوشحالی است.
نجم الدینی افزود: سالانه بر اثر تصادفات جاده ای در نزدیکی ورودی شهرها 17 هزار نفر در کشور جان خود را از دست می دهند و علت بیشتر واژگونی ها و تصادفات در این محدوده نیز خواب آلودگی و خستگی است.
نجم الدینی بیان کرد: کمپین و پویش ملی 6030 در راستای نیل به اهداف کاهش حوادث ترافیکی و ارتقای سطح سلامت مردم در انار و رفسنجان اجرا شد و قرار است در محور یزد در نزدیکی مسجد حضرت ابوالفضل و در محور کرمان نیز در نزدیکی ناصریه این کمپین راه اندازی شود.
وی تصریح کرد: هزینه های زیادی برای درمان آسیب دیدگان و مصدومان حوادث ترافیکی توسط اورژانس، هلال احمرو بیمه صرف می شود که با ارایه آموزش های لازم ارتقای سطح سلامت به مردم می توان ضمن افزایش سطح آگاهی سلامت آنها هم خطرات و تصادفات و هم هزینه ها را کاهش داد.
نجم الدینی بیان کرد: در سال 2002 دلیل مرگ و میر 380 هزار نفر ناشی از کاهش سواد سلامت در آمریکا اعلام شد لذا اگر این افراد سواد سلامت داشتند در تصادفات مراقب بودند و به مرگ منجر نمی شد.
رفسنجان با جمعیت بالای 311 هزار نفر و انار با جمعیت بالای 37 هزار نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هستند.
رفسنجان در 100کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي علوم پزشكي رفسنجان رتبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز

ایسنا/فارس نماینده هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی در ستاد سلامت نوروزی، مهم‌ترین محورهای ارائه خدمات سلامت در هشتمین روز از فروردین را اعلام کرد و گفت: در هشتمین روز از فروردین، مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه به ۱۰ هزار و ۹۰۰ مراجعه‌کننده خدمت‌رسانی کرده و ۳۳۰ عمل جراحی انجام شد.

مهرداد شریفی امروز، ۹ فروردین با بیان اینکه ۴۰۶ مورد از مراجعان مربوط به علایم تنفسی، ۳۰۱ مورد مربوط به علایم گوارشی و ۵۵۵ مورد مربوط به حوادث ترومایی بوده‌اند، گفت: مجموعه بهداشت استان نیز در هشتمین روز از فروردین، همانند روزهای گذشته، همراه با مردم استان و مسافران نوروزی بوده و با انجام دو هزار و ۱۲۴ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس، برای تامین سلامت مردم مشارکت داشتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم چنین از معرفی ۴۶ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان و ۵ هزار و شناسایی و معدوم‌سازی ۶۳۰ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی، به عنوان دیگر محورهای فعالیت مجموعه بهداشت استان در شبانه روز گذشته یاد کرد.

شریفی تعداد بیماران ویزیت شده در مراکز خدمات جامع سلامت در شبانه‌روز گذشته را نیز هزار و ۷۶۴ نفر اعلام کرد و افزود: هم چنین با پیگیری کارشناسان سلامت استان، یک مادر باردار نیازمند به مراقبت‌های ویژه به بیمارستان اعزام شد.

وی در ادامه این گزارش به فعالیت‌های مجموعه اورژانس در هشتمین روز از نوروز پرداخته و اضافه کرد: امدادگران اورژانس در این روز با حضور در ۸۸۶ ماموریت، شامل ۱۲۱ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی، ۷۶۳ ماموریت غیرترافیکی و دو پرواز بالگرد، همراه با مردم و مسافران نوروزی بودند.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در سوانح ترافیکی شبانه‌روز گذشته، ۱۳۵ نفر مصدوم شده‌اند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۰۰ مصدوم بستری شده و ۳۵ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی ۱۱ مورد از ماموریت‌های امدادی روز گذشته را نیز مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن و آمار مراجعه به کمپ‌های نوروزی اورژانس را نیز ۲۷ مورد اعلام کرد.

دیگر محور گزارش نماینده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ستاد سلامت نوروزی، مربوط به خدمات مجموعه غذا و داروی دانشگاه در شبانه‌روز گذشته بود که در این زمینه گفت: در این بازه زمانی، کارشناسان معاونت غذا و دارو ۷۱ مورد بازدید از سطح داروخانه‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های مواد غذایی استان داشته و پاسخگوی ۵۰ مراجعه کننده به میز خدمت معاونت غذا و دارو در خصوص مسایل این حوزه بودند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی رتبه سوم کشور در کاهش تصادفات فوتی را کسب کرد
  • انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز
  • مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • فعالیت ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر