Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:20:20 GMT

اندیمشک آماده استقبال از مهمانان نوروزی است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۰۵۷۳

اندیمشک آماده استقبال از مهمانان نوروزی است

اندیمشک - ایرنا - رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اندیمشک گفت: جاذبه های گردشگری این شهرستان مهیای میزبانی مهمانان نورزی در سال جدید است.

روح اله شاهرخیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سدهای کرخه، دز، امامزاده احمد(ع)، منطقه گردشگری منگره در بخش الوار گرمسیری، پادگان دوکوهه، پل تاریخی صیحه و قلعه کوران از جاذبه های گردشگری اندیمشک می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی قلعه رزه، بقعه محمود علی، بقعه داود خادم، امیرسیف، موزه راه آهن و دریاچه سد تنظیمی کرخه را از دیگر جاذبه های این شهرستان عنوان کرد و گفت: نمایشگاه های مختلف صنایع دستی با هدف معرفی صنایع دستی شهرستان در ورودی و خروجی شهرستان، ایستگاه راه آهن، ورودی سد کرحه و ورودی سد دز راه اندازی می شوند.
شاهرخیان افزود: طی جلساتی با حضور فرماندار اندیمشک در راستای رفاه حال شهروندان، تدابیر لازم برای توزیع میوه شب عید، تنظیم بازار و سایر برنامه های نوروزی انجام شده است.
وی اظهار داشت: 12 کمیته ستاد نوروزی با دستور فرماندار تشکیل شده است که فعالیت خود را در راستای استقبال از نوروز آغاز کرده اند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اندیمشک افزود: هر سال صدها هزار نفر از مسافران نوروزی از طریق خط ریلی و جاده وارد اندیمشک می شوند که ارائه خدمات شایسته به این جمعیت هدفگذاری شده است.
7281/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري ميراث فرهنگي انديمشك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نوروزی ۷۷ میلیارد ریالی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین، فرشاد به‌آفرین ایام نوروز و تعطیلات ابتدای سال را فرصتی بسیار مغتنم برای معرفی آثار و صنایع دستی آذربایجان شرقی برای مسافران و گردشگران عنوان و اضافه کرد: به مناسبت نوروز، نمایشگاه‌های مختلف و متنوع صنایع‌ دستی در ۷۱ نقطه استان در قالب ۶۰۸ باب غرفه برگزار شد.

وی با تاکید بر اهمیت برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در معرفی صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی هر منطقه، اظهار کرد: بر همین اساس تمام بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی استان در طول تعطیلات نوروز فعال بود و در این مکان ها خدمات برای علاقه‌مندان و گردشگران ورودی به استان ارائه شد.

به آفرین ابراز امیدواری کرد در تعطیلات تابستان که به دلیل شرایط آب و هوایی آذربایجان شرقی و تبریز میزبان خیل عظیم مسافران و گردشگران است، رقم فروش محصولات صنایع‌ دستی استان افزایش یابد.

وی از همراهی شهرداری تبریز، دانشگاه هنر اسلامی و انجمن‌های صنایع‌ دستی در برگزاری بازارچه‌ها و نمایشگاه های صنایع دستی در نوروز قدردانی کرد و گفت: در کلانشهر تبریز تعداد مکان‌های برگزاری نمایشگاه و بازارچه‌های صنایع‌دستی ۲۰ مورد در قالب ۳۸۰ باب غرفه فروش برای گردشگران خدمات رسانی کرد.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر اهمیت حمایت از کالای ایرانی در قالب پشتیبانی از صنایع دستی تاکید و اظهار کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی و رشد تولید باید از فعالان این بخش حمایت های قاطع ، اثرگذار و عملیاتی به انجام برسد.

به آفرین با اشاره به جایگاه صنایع دستی استان که تجلی گر تفکر خلاق و بی بدیل هنرمندان این خطه است، ادامه داد: در همین راستا آموزش رایگان صنایع دستی و هنرهای سنتی در همه شهرستان‌های ۲۱ گانه آذربایجان شرقی و حدود یکصد روستای منتخب استان ارائه شده است.

به گفته وی هم اکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در حوزه صنایع دستی آذربایجان شرقی فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان در بهبهان+فیلم
  • سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار شد
  • فروش نوروزی ۷۷ میلیارد ریالی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی
  • ‌اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه
  • رقابت عکاسی جاذبه‌های گردشگری خنداب
  • بازدید نوروزی ۲۰ میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی فارس
  • موزه ملی فین کاشان ارتقا می‌یابد