Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@06:47:24 GMT

مادورو خواستار استعفای تمام اعضای کابینه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۰۵۸۹

مادورو خواستار استعفای تمام اعضای کابینه شد

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از کل اعضای کابینه خود خواسته است که در راستای انجام تغییرات بنیادین برای مقابله با تهدیدها از سمت خود استعفا کنند.

«دلسی رودریگوئز» نخست وزیر ونزوئلا در یک پیام توئیتری گفت: مادورو از وزرا خواسته به منظور انجام بازسازی عمیق در دولت برای تقویت دولت و سرزمین پدری علیه هرگونه تهدیدی از سمت خود استعفاکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش رویترز، ترمیم کابینه پس از آن صورت می‌گیرد که ونزوئلا به مدت 10 روز با قطع برق سراسری با مشکلات عدیده‌ای بعد از بحران سیاسی چند ماهه در این کشور مواجه شده بود. 

نیکلاس مادورو علت قطع برق را حمله سایبری آمریکا با کمک مخالفان داخلی برای سرنگونی حکومت خوانده است. 

ریس جمهوری ونزوئلا هفته گذشته در سخنرانی خود در جمع هوادارنش در کاراکاس، ایالات متحده را به «جنگ برق» متهم کرده و قطعی غیرعادی جریان برق را نتیجه دخالت عوامل امپریالیسم توصیف کرده بود.

اواخر ماه ژانویه و اندکی پس از برگزاری مراسم تحلیف مادورو به عنوان رئیس جمهور برآمده از رای مردم این کشور، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور اعلام کرد.

آمریکا، کانادا و تعدادی از کشورهای همپیمان با واشنگتن گوایدو را برسمیت شناختند. این در حالی است که روسیه، چین، مکزیک، کوبا، نیکاراگوئه، بولیوی، ترکیه، ایران، صربستان، سوریه و چندین کشور دیگر در سرتاسر جهان حمایت خود را از دولت منتخب ونروئلا اعلام کرده و خواستار آن شدند که قدرت‌های بیرونی نباید در امور داخلی کشورهای آمریکای لاتین مداخله کنند.

در شرایطی که اکثریت جامعه جهانی از ریاست‌جمهوری مادورو در ونزوئلا حمایت می کنند، «الیوت آبرامز» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ونزوئلا گفته، طرفهای سومی که از تغییر دولت در ونزوئلا حمایت نمی‌کنند، احتمالا تحریم خواهند شد.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ رئیس جمهور در شورای اداری استان  سمنان  گفت : انتظار رهبر انقلاب و مردم از دولت  انقلابی زیستن و انقلابی عمل کردن و انقلابی اندیشیدن از یک مدیر مجرب این است که یک طرح نو ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی،  بر ضرورت توسعه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و مسئله استقلال و اجرای عدالت در همه حوزه‌ها تاکید کرد
وی رشد اقتصادی استان سمنان را پنج و هفت دهم درصد اعلام کرد و گفت: وضعیت اشتغال در استان سمنان خوب و نرخ بیکاری کاهشی است.
رئیس جمهور گفت: وحدت، انسجام و امنیت نعمت‌های موجود در استان سمنان هستند که باید همواره قدردان ان‌ها بود و مورد توجه قرار گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن تاکید بر اینکه کار دولت هدایت، حمایت و نظارت است گفت: توانمند سازی، گفتمان سازی و رفع موانع می‌تواند موجب افزایش مشارکت اجتماعی شود.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه علم و فناوری گفت: باید روند پیشرفت و حرکت کشور در این حوزه بررسی و واکاوی تا فناورانه‌تر در این مسیر حرکت کنیم.
رئیس جمهور ابراز داشت: ۱۰۰ هزار  نفر عضو هیات های علمی دانشگاه های کشور  هستند که می‌توان با استفاده از این پشتوانه علمی، پژوهشی و تحقیق، اقدامات بسیار خوبی انجام داد.
وی اضافه کرد: سمنان، استانی علمی و فرهنگی است و باید در همه وزارت خانه‌ها و حوزه‌های مدیریتی کشور در بهره وری بازنگری شود.
رئیس جمهور ضمن بیان اینکه ۲۱۱ واحد راکد در دولت سیزدهم در استان سمنان به چرخه تولید بازگشت  خاطرنشان کرد:  با این اقدام برای چهار هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

دیگر خبرها

  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • رئیس جمهور ونزوئلا: تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • طرح‌های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان‌های سمنان افتتاح می‌شود