Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نخستین رسالت رسانه ها، ایجاد امید و پرهیز از دل مردگی و یاس در بین مردمی است که فشارهای زیادی را تحمل می کنند.

به گزارش ایرنا پایگاه اطلاع رسانی وازرت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه یکشنبه به نقل از دکتر سعید نمکی در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 47 پروژه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: باید به کمک رسانه ها و صدا و سیما در جامعه غم زدایی و نشاط افزایی کنیم و اقدام هایی انجام دهیم که مردم دچار روان پریشی نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که سه دهه پیش در وزارت بهداشت انجام دادیم، ادغام مراقبت های سلامت روان در شبکه بهداشت و درمان بود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستاوردهای نظام سلامت چشمگیرترین دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی است که این حاصل زحمت ها و تلاش های همکاران ما در وزارت بهداشت است.
نمکی افزود: به عنوان یکی از سربازان نظام سلامت باید بگویم در حوزه سلامت آنچه داشتیم و حالا داریم، قابل مقایسه نیست و اقدام های انجام شده در حوزه سلامت، یک انقلاب بعد از انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: سال 57 پوشش واکسیناسیون در کشور 30 درصد بود که امروز به 100 درصد رسیده و واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی از حدود یکهزار و 50 واحد به 18 هزار مرکز افزایش یافته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: سال 57 از هر هزار تولد زنده، 120 نوزاد به یک سالگی و 174 کودک به پنج سالگی نمی رسیدند اما امروز این شاخص ها به یک دهم کاهش یافته است.
نمکی اظهارداشت: در اوایل انقلاب هفت دانشکده پزشکی، 600 دانشجوی پزشکی و 14 هزار و 700 پزشک که بیشتر خارجی بودند در کشور وجود داشت.
وی ادامه داد: اما امروز تعداد دانشکده های پزشکی به افزون بر 82 دانشکده، دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های دولتی به 6 هزار و 100 دانشجو و تعداد پزشکان به 140 هزار پزشک افزایش یافته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید است که توسعه زیرساخت ها، افزایش دسترسی مردم به خدمات، کاهش پرداخت هزینه های کمرشکن سلامت، ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و گسترش پوشش بیمه را دنبال می کند.
وی ادامه داد: ایران به یکی از کشورهای برتر منطقه در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: سال آینده با کمک خدا و همراهی مردم و سازمانهای مردم نهاد تلاش می کنیم که به پیشگیری از بیماری های غیرواگیر مانند سرطان، دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی و همچنین حوادث جاده ای توجه ویژه کنیم زیرا این بیماری ها، تهدید جدی نظام سلامت هستند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیج همگانی برای مبارزه با فشار خون در سال آینده با مشارکت مردم و سازمانهای مردم نهاد راه اندازی می شود.
نمکی یادآور شد: از هر 100 بیمار، 40 نفر از بیماری فشار خون خود خبر ندارند و زمانی متوجه بیماری خود می شوند که باید در بخش های مراقبت های ویژه بستری شوند.
وی گفت: بنابراین کمک به پیشگیری و کنترل فشار خون که قاتل خاموش است، کمک به نظام سلامت و خود مردم است.
وی عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت در سال آینده ادامه می یابد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ایجاد پانسیون برای پزشکان در مناطق محروم و کمتر برخوردار جهت ماندگاری بیشتر آنها در این مناطق یکی از اقدام هایی مورد توجه وزارت بهداشت است.
3219/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزارت بهداشت بهداشت روان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به آثار و برکات ‌فراوان چهار دهه فعالیت سپاه پاسداران در حوزه‌های نظامی و امنیتی، کمک به مردم در مشکلات و سازندگی کشور اشاره کرد و افزود: پیشرفت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت مدیریت عالی رهبری عظیم‌الشأن انقلاب، علاوه بر ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور، موجب شادمانی و امیدواری ملت‌های مسلمان و آزاده جهان نیز شده است که تنبیه اخیر رژیم جنایتکار و کودکش‌کش صهیونیستی، یکی از جلوه‌های این اقتدار بود که با استقبال ملت‌های جهان همراه شده و تزلزل و آسیب‌پذیری این رژیم جانی را عیان کرد.   رئیس جمهور همچنین همکاری و هماهنگی میان «میدان، دیپلماسی و رسانه» را از جمله ویژگی‌های برجسته عملیات وعده صادق در بخش عملیاتی و اجرایی کشور عنوان کرد و افزود: همکاری و هماهنگی مطلوب نیروهای مسلح، وزارت امور خارجه و رسانه ملی، موجب تقویت اعتماد و امید در جامعه شده و شایسته تقدیر است.   دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است که در توجه به آن هیچگونه تردیدی وجود ندارد، از همه بخش‌های فرهنگی، ‌اجتماعی، ‌انتظامی و قضائی کشور که به موجب قانون دارای وظایفی در این زمینه هستند خواست عمل به وظایف محوله را مطابق آنچه در این قانون آمده است، با تدبیر و برنامه‌ریزی مورد توجه قرار دهند.   رئیس جمهور با اشاره به فرمایش اخیر رهبری معظم انقلاب درباره وظایف دولت و قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب تصریح کرد‌: امروز انتظار مردم، ‌متدینین و قانونمداران نیز توجه به قانون، حفظ حقوق مردم و کرامت انسانی آحاد جامعه است و همه دستگاه‌های اداری در همه بخش‌های حاکمیتی باید در این زمینه پیشتاز و پیش قدم باشند.   در جلسه امروز هیئت دولت آقایان یوسف نوری و ابوطالب شفقت برای انتصاب در سمت استانداری مازنداران و لرستان از هیئت دولت رای اعتماد گرفتند. 
  در ابتدای این جلسه وزیر نیرو در گزارش مفصلی از میزان بارش‌ها، وضعیت منابع آبی و سدهای کشور، از ثبت 190 میلیمتری بارندگی و رشد 5 درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود:‌ در فروردین‌ماه 60 درصد از بارش‌های ثبت شده در مناطق مختلف کشور از مجموع نرمال بیشتر بوده و افت 15 درصدی بارش نسبت به حد نرمال در تهران نیز با ورود سامانه بارشی در روزهای آینده جبران خواهد شد.   دکتر محرابیان توزیع بسیار مطلوب در کشور را از ویژگی‌های بارشهای اخیر عنوان کرد و با اشاره به نقش اقدامات زیر بنایی دولت از جمله ساخت سد و سد بندها و همچنین اطلاع‌رسانی مناسب رسانه ملی در کاهش قابل توجه میزان خسارت سیل اخیر در جنوب شرق کشور گفت‌: برغم اینکه میزان بارش‌ها در کشور ما بویژه بخش‌های جنوب شرقی کشور از برخی کشورهای همسایه به مراتب بیشتر بود، اما خوشبختانه با اقدامات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته و همچنین حضور به موقع استاندار، وزیر کشور و نقش‌آفرینی نیروهای مسلح، هلال احمر و اطلاع‌رسانی دقیق و به هنگام رسانه ملی، میزان خسارت‌های وارده به بخش‌های جنوبی کشور به مراتب کمتر از کشورهای همجوار بود.   در ادامه جلسه امروز هیات دولت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با اعلام خبر کاهش تورم سالانه به کانال 30 درصد گفت‌: طبق گزارش مرکز آمار که روز گذشته منتشر شد، روند تورم همچنان رو به کاهش است به نحوی که تورم نقطه به نقطه به حدود 31 درصد رسیده و در شرف ورود به کانال 20 درصد است و تورم 12 ماهه هم به 38.8 درصد رسیده که به معنای ورود به کانال 30 درصد است.   دکتر منظور ابراز امیدواری کرد با ادامه سیاست‌های تنظیم‌گری دولت در بخش پولی و همچنین انضباط مالی در اجرای بودجه و جلوگیری از کسری بودجه این روند استمرار داشته و تا پایان سال تورم 12 ماهه تا کانال 20 درصد کاهش یابد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • زنگ سلامت همزمان با سراسر کشور در شهرستان مُهر نواخته شد
  • ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری