Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره عوامل مؤثر در وقوع جنایت تروریستی در نیوزیلند با رد نقش انگیزه‌‌های نژادپرستانه یک فرد در وقوع این جنایت وحشتناک گفت: این حادثه تروریستی بی‌شک نشان از شکل گرفتن یک روند علیه اسلام و مسلمانان دارد که به ویژه با انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری امریکا شدت یافته است و انحصار آن به یک اقدام فردی تقلیل و منحرف کردن افکار جهانی از ریشه‌های اصلی بروز چنین جنایاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنایات تروریستی علیه مسلمانان بیانگر شکست تمدن غرب در برابر تمدن اسلامی است

وی ادامه داد: البته نفس انتخاب ترامپ جلوه‌ای از تقویت نژادپرستی و اسلام‌ستیزی در غرب و بیانگر شکست تمدن غرب در برابر تمدن اسلامی است. اینگونه اقدامات تروریستی ضد انسانی و ضد اسلامی را در واقع باید واکنشی به رشد اسلام‌گرایی در اقصی نقاط دنیا تلقی کرد.

مشاور وزیر امور خارجه اظهار کرد: امروز غرب در مقابل اسلام سیاسی و مردمسالار حالت تدافعی پیدا کرده و به دلیل ضعف محتوای و مبنایی نمی‌تواند رویاروی منطق اسلام قرار گیرد و با فضاسازی سیستماتیک رسانه‌ای و چراغ سبز دولتمردان غربی و عدم مقابله قاطعانه با ترویست‌های نژادپرست و افراط‌گرایان، به دنبال تحت فشار قراردادن مسلمانان در غرب است و این اقدامات ضد اسلامی در حقیقت بازتاب سیاست‌ها و تبلیغات دولتمردان و رسانه‌های غربی است.

شیخ‌الاسلام تأکید کرد: به عبارتی این اتفاقات نتیجه یک طرح از پیش تعیین‌شده و روند است و اساسا دولت‌های غربی قرار نیست در مقابل این جنایات اقدامات پیشگیرانه انجام دهند و بالعکس آنها تصمیم دارند که ضد آن رفتار کنند.

مسلمانان اقدامات فرهنگی و روشنگرانه را جدی بگیرند

شیخ‌الاسلام درباره ضرورت اقدامات فرهنگی و حقوقی در مقابل این رویکردهای نژادپرستانه و افراط‌گرا علیه مسلمانان در نقاط مختلف جهان به ویژه در جهان غرب گفت: اقدامات روشنگرانه یک ضرورت انکارناپذیر است. زیرا هدایت، تبیین و دعوت مردم به خداگرایی وظیفه همه ما مسلمانان است و نباید به هیچ وجه از اتخاذ رویکردهای فرهنگی در مقابل این افراط‌گرایی‌ها ناامید شد و آن را کاری بی‌فایده انگاشت.

سفیر اسبق ایران در سوریه ابراز کرد: غرب از آنجا که در حال شکست خوردن از اسلام است دست به این‌گونه اقدامات احمقانه می‌زند و این گونه واکنش‌ها اتفاقا باید مسلمانان را بیش از پیش به افزایش انجام اقدامات آگاهی‌دهنده و روشنگرانه در دنیای غرب برای معرفی چهره واقعی اسلام تشویق کند.

وی با تأکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌های حقوقی در قالب سازمان همکاری‌های اسلامی و مجامع حقوق بشری بین‌المللی استفاده کرد، گفت: اتفاقا باید خیلی قوی و فعالانه هم در این مجامع حضور یافت و حرف خود را به کرسی نشاند تا طرفداران غرب و صهیونیست‌ها نتوانند خط فکری خود را در این سازمان‌ها حاکم کنند و رسانه‌ای صهیونیستی نیز روایت خود را از این جنایات به افکار عمومی جهانی تحمیل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حسین شیخ الاسلام جنایت تروریستی نیوزیلند اسلام هراسی تمدن اسلامی تمدن غرب ترامپ نژادپرستی ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغ جالب برای پرداخت زکات در شرق لندن + فیلم و تصاویر

دین اسلام یکی از کامل‌ترین و برترین دین الهی است که به منظور آگاهی و شناخت مسلمانان از این دین مقدس ویژه برنامه‌هایی را برای مسلمانان در نظر گرفته است. زکات یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در دین مبین اسلام تاکید فراوانی به آن شده و به عنوان یکی از عبادت‌ها محسوب می‌شود که با توجه به شرایط خاصی واجب می‌شود. در همین راستا به منظور ترویج این فرهنگ مقدس اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته تا مسلمانان در این مورد به آگاهی کامل برسند.
ترویج این فرهنگ نه تنها در کشور ما بلکه مسلمانان سایر کشور‌ها نیز از امور معنوی خود عقب نماندند و برای اهمیت و ارزش این امر مقدس مسلمانان در شرق لندن بر روی اتوبوس‌ها تبلیغاتی را طراحی کردند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویری را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - انگلستان

بیشتر بخوانید:

برگزاری جشنواره زکات به میزبانی روستای هفتخانه + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تبلیغ جالب برای پرداخت زکات در شرق لندن + فیلم و تصاویر
  • ضرورت تقویت همسبتگی بین جهان اسلام برای مقابله با اسلام هراسی
  • «تست‌گرم» خط سوم قطار شهری مشهد عملیاتی شد
  • شهر اسپانیایی؛ زادگاه رمضان در اروپا
  • برگزاری نمایشگاه اسلام‌هراسی در برلین
  • تنها راه ایستادگی در برابر دشمنان قسم خورده اسلام، داشتن وحدت است
  • برگزاری کنفرانس ضد اسلام‌هراسی در پاریس
  • برگزاری کنفرانس ضد اسلام‌هراسی در پاری
  • جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و کنار رفتن نقاب از افراط‌گرایی دینی غرب
  • نگاهی به کتاب " اسلام، علم، مسلمانان و فناوری" به قلم دکتر حسین نصر