Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نمکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با چاره اندیشی و گام‌های مؤثری که برداشتیم در سال ۹۸ علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه دشمن، کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش به افتتاح و کلنگ زنی تعداد ۴۷ پروژه بهداشتی و درمانی در استان اشاره کرد و افزود: ۲۶ پروژه در استان بوشهر افتتاح، و تعداد ۲۱ پروژه نیز عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی بیان کرد: مجموع اعتبارات پروژه‌ها بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال است که حدود ۱۰۰ میلیارد ریال آن از محل کمک‌های خیرین و ۵۰۰ میلیارد ریال آن از محل منابع دولتی است. این پروژه‌ها شامل مراکز بهداشتی و درمانی، خانه‌های بهداشت، پلی کلینیک‌ها، خانه پزشک و سکونت‌گاه پزشکان و تعدادی از پروژه‌های متنوع بهداشتی است.

نمکی عنوان کرد: با چاره اندیشی و گام‌های مؤثری که برداشتیم در سال ۹۸ علیرغم تحریم‌های ظالمانه دشمن، کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت و کمبود دارویی ما از روز مشابه آن در سال قبل کمتر شده و سعی کردیم با ادامه این روند سال جدید را سالی با کم‌ترین تنش برای ذهن و روح مردم در تهیه دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشیم تا مردم بتوانند از خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی ارزان، مناسب و باکیفیت بهره مند شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ایجاد بخش‌های سوختگی و روان‌پزشکی در استان‌هایی که نداریم از اولویت‌های اصلی ما است، عنوان کرد: در سال آینده طرح تحول نظام سلامت را در زمینه کاهش پرداخت از جیب بیمار٬ در حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و در ماندگاری طبیب در نقاط محروم و دورافتاده به شدت پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 4570872

منبع: مهر

کلیدواژه: سعيد نمكي بوشهر وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه داروی "وارفارین" در سراسر استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۵ هزار داروی وارفارین از ابتدای سال جاری در داروخانه‌های استان توزیع شد.

به گفته دکتر علی یادگاری از ابتدای سال بیش از ۱۵ هزار عدد داروی وارفارین در داروخانه‌های استان توزیع شد. این در حالی است که مصرف ماهانه وارفارین در استان ۱۰ هزار عدد است و با وجود توزیع چند برابری هنوز تا اشباع بازار فاصله داریم.

دکتر یادگاری افزود: با توجه به اینکه هیچگونه کمبودی در تهیه این دارو وجود ندارد و شرایط توزیع دارو در سطح استان مطلوب است، بیماران داروی وارفارین را به اندازه مصرف یک هفته تهیه کنند.

وارفارین از گروه دارو‌های ضد انعقاد خون است که موجب می‌شود خون راحت‌تر در رگ‌ها جریان پیدا کند.

سرپرست معاونت غذا و دارو نیز گفت: ظرفیت انبار داروخانه‌های استان برای سه تا چهار ماه آینده از شیرخشک مورد نیاز تکمیل است و امکان تهیه این قلم در داروخانه‌های استان به راحتی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
  • توزیع داروی "وارفارین" در داروخانه‌های استان مرکزی
  • ارائه داروی "وارفارین" در سراسر استان مرکزی
  • کاهش حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی از ۴ به یک درصد
  • هربار بیمارستان، ما را مؤاخذه می‌کند آرزوی مرگ می‌کنیم/ ضرورت حمایت از زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی
  • کاهش حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی
  • کمر تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی شکست/ رئیس جمهور درد زنجیره تأمین دارو را درمان کند
  • کمر تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی شکست
  • زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را دریابید