Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@02:35:08 GMT

تاثیر پیاده‌روی تند در کاهش فشار خون

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۰۷۹۰

رکنا: فعالیت‌های ورزشی منظم با شدت تمرین متوسط سبب کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌شود.

به گزارش رکنا، یک متخصص پزشکی ورزشی به ایسنا گفت: در کسانی که مبتلا به بیماری فشار خون هستند، انجام فعالیت‌های ورزشی منظم با شدت تمرین متوسط تأثیر زیادی در پایین آوردن فشار خون در مقایسه با ورزش با میزان شدت بالا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش فشار خون ناشی از ورزش معمولاً طی ۴ تا ۵ هفته حاصل و تا زمانی که فعالیت ورزشی ادامه دارد، حفظ می‌شود.

وی گفت: با ورزش منظم افراد مبتلا به فشار خون دیگر نیازی به استفاده از داروهای پایین آورنده فشار خون ندارند. البته کسانی که در حالت استراحت نیز دارای فشار خون بالا هستند نباید قبل از دارو درمانی اقدام به انجام ورزش کنند.

این متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: ورزش هوازی همانند پیاده‌روی تند با تعداد جلسات ۳ تا ۴ بار در هفته به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه که شدت آن صد ضربان در دقیقه باشد، مناسب‌ترین ورزش برای افراد مبتلا به فشار خون است. فشار خون بالا ممکن است با تمرینات قدرتی (مثل پارو کردن برف) تشدید گردد. بنابراین برای افراد مبتلا به فشار خون بالا تمرینات با وزنه عموماً توصیه نمی‌شود، مگر در صورتی که دفعات تکرار بالا و مقدار وزنه کم باشد. البته تمرین با وزنه باید با رعایت احتیاط خاص توأم باشد تا از حبس کردن نفس در حین بالا بردن وزنه و در دست گرفتن طولانی وزنه اجتناب به عمل آید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: پیاده روی فشار خون فشار خون بالا تند کاهش عکس فیلم ماه دختر قاتل یک زن حمله تروریستی مشهد رسیدگی پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر

بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در هفت استان کشور گفـت: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی که هواشناسی پیشتر نسبت به وقوع آن هشدار داده بود، قرار گرفته و متاسفانه شاهد وقوع سیلاب یا آبگرفتگی در بخش‌هایی از این استان‌ها بودیم. 

وی با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی طی ۲۴ ساعت اخیر در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شد، گفت: در این بین امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات انجام داده و به ۶۰۹ نفر از افراد متأثر امدادرسانی کردند. یک نفر را به مناطق امن انتقال داده و در ۳۷ منزل مسکونی عملیات تخلیه آب را اجرا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام توزیع شده در میان سیل‌زدگان نیز گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. در این عملیات‌ها ۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند.

محمودی درباره وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار نگرفت، اما با توجه به وضعیتی که بیش از یک هفته از وقوع آن می‌گذرد، امدادرسانی در مناطق سیل زده این استان همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • (ویدئو) جنجال تمرین مختلط ورزش رزمی در لواسان
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • زلزله در دورتموند: ضربه غیرمنتظره از واتسکه
  • ببینید | تاثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده