Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@09:14:29 GMT

ساخت ۱۳۰ هزار مسکن از طریق بورس

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۰۸۴۸

معاون سرمایه گذاری و جلب مشارکت های سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز روند آماده سازی و اجرای عملیات احداث ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار واحد مسکونی از محل صندوق های زمین و ساختمان در سال آینده خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمود محمودزاده در گفت وگو با مهر با بیان اینکه در حوزه جلب مشارکت‌ها و سرمایه گذاری‌های مردمی در بخش ساختمان، اتفاق خوبی در حال رخ دادن است، گفت: این اقدام تحریک بازار تولید و تقاضا را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخش، یکی از فعالیت‌های مورد نظر، جمع آوری سرمایه‌های خرد در قالب صندوق‌های زمین و ساختمان از طریق سازوکار بازار سرمایه است.

وی با بیان اینکه برای ورود سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان یک دستگاه دولتی به بخش صندوق‌های زمین و ساختمان، ایرادات قانونی وارد شده که در حال برطرف کردن آن هستیم، افزود: در فاز اول عملیاتی در حال مذاکره فشرده با استان‌ها هستیم که از سال آینده به صورت ماهانه در هر استان فراخوان‌های عمومی را انجام دهیم و پروژه‌های متعدد و متنوعی را در حوزه‌های مسکونی، آماده سازی، خدماتی و تجاری در قالب صندوق‌های سرمایه گذاری زمین و ساختمان راه اندازی کنیم تا جذب سرمایه گذار خصوصی با هدف تحریک سمت عرضه در صنعت ساختمان، به نتیجه برسد.

معاون سرمایه گذاری و جلب مشارکت‌های با بیان اینکه در حوزه خدماتی، قرار است عمدتاً به صنعت گردشگری، هتل سازی، شهرک سلامت و … پرداخته شود، ادامه داد: در بخش مسکونی نیز به دنبال احداث واحدهای مسکونی میان و ارزان قیمت برای اقشار متوسط به پایین هستیم؛ بنابراین با صندوق‌های زمین و ساختمان در تلاشیم تا نیازهای خدماتی، مسکونی و تجاری استان‌ها را برطرف کنیم.

محمودزاده با بیان اینکه موضوع جلب مشارکت‌های بخش خصوصی در صنعت ساختمان در دو تا دو ماه و نیم اخیر است که با دستور وزیر راه و شهرسازی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر در مرحله شناسایی موقعیت‌های سرمایه گذاری هستیم که به نظر می‌رسد با همین روند اگر پیش برویم، می‌توانیم در بخش مسکونی به منابع مالی حجیمی برای احداث تعداد زیادی واحد مسکونی از طریق صندوق‌های زمین و ساختمان دست یابیم که تأثیر جدی در صنعت مسکن سازی خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، با بیان اینکه برای آماده سازی اراضی مورد نظر برای احداث ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در سال آینده برنامه ریزی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی که از استان‌ها به ما می‌رسد، بسیار بالاست که نیاز به پالایش و بررسی دارد تا پروژه‌های که از نظر اقتصادی دارای صرفه هستند را به عنوان پروژه‌های نهایی انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه هیچکدام از پروژه‌های مبتنی بر صندوق‌های زمین و ساختمان وابسته به سازمان ملی زمین و مسکن که در سال‌های گذشته احداث آنها آغاز شده بود، به نتیجه نرسیده است، تصریح کرد: به دلیل مشکلات قانونی، پروژه‌ها هیچکدام آغاز نشدند حتی برخی صندوق‌ها به عضوگیری از طریق بازار سرمایه هم مبادرت کردند ولی ادامه روند قانونی آنها متوقف شد. اگر موانع قانونی برطرف شود، جهش بزرگی در صنعت مسکن سازی ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از بزرگترین محاسن صندوق‌های زمین و ساختمان تبدیل شدن آنها به عنوان محلی برای جمع آوری سرمایه‌های خرد است، اظهار داشت: این صندوق‌ها تحول بزرگی در صنعت ساختمان ایجاد می‌کنند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مسکن سازمان ملی زمین و مسکن ساختمان محمودزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران

به گزارش خبرآنلاین، ساخت ۴ هتل در بوستان‌های تهران، خبری بود که پیش از ساخت مسجد در بوستان قیطریه، برخی از شهروندان تهرانی را حساس کرد. اخیرا کارزار اینترنتی برای دفاع از عدم ساخت و ساز در بوستان قیطریه با نزدیک به ۱۵۰ هزار امضا، در شبکه های اجتماعی به راه افتاده است که هدف از آن حفظ فضاهای سبز تهران است. با این وجود، امروز جزییات تازه ای از ساخت ۴ هتل در بوستان‌های تهران به اطلاع رسانه‌ها رسید.

هتل سازی در بوستان‌ها برای حفظ فضای سبز

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران ترجیح داد امروز نشست خبری خود را در یک مجتمع تجاری شیک نزدیک بازار بزرگ تهران برگزار کند. مجتمع تجاری مرداس، جایی در قلب تهران و خیابان جمهوری، نزدیک به چهارراه استانبول، مجتمعی با رنگ غالب سربی و نقره‌ای است که در طراحی فضای داخلی و مغازه‌هایی بزرگ آن، نمی‌توان اثری از معماری سنتی و ایرانی دید.

با این حال نوید خاصه باف در این مجتمع تجاری اعلام کرد ۶ هتل به عنوان پروژه‌های کلان در شهر تهران، در حال مطالعه است که ۴ هتل از این مجموعه در فضاهای سبز در مناطق ۱۳، ۲۲ و ۴ ساخته می‌شود.

خاصه باف با اشاره به اینکه در هتل برج میلاد هم سرمایه گذار خارجی با ۶۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه ورود کرده است، گفت: درباره هتل‌های قابل احداث در فضای سبز هیچ مجوزی صادر نشده است و طرح‌های آنها هم نهایی نشده است. اخیرا با یک مجموعه فاخر جلسه‌ای درباره این ۴ هتل جنگلی داشتیم که امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران با بیان اینکه به دلیل کمبود منابع آبی و هزینه های نگهداشت جنگل، بخشی از فضاهای جنگی از جمله چیتگر و سرخه حصار دچار آسیب می شود، بیان کرد: یکی از راههای نجات فضای سبز، حضور بخش خصوصی است که یک طرح سرمایه گذاری تعریف می کند و در ازای آن شهرداری تهران بخش خصوصی را ملزم به نگهداشت فضای سبز می کند.

وی در ادامه در خصوص ساخت ۴ هتل در فضای سبز تهران گفت: ۴ هتلی که عنوان شد در مناطق جنگلی ساخته می شود. حدود طرح‌ها در سازمان فضای سبز استخراج شده است و بعد که طرح ساخت این هتل ها آماده شد به سازمان منابع طبیعی برای اخذ مجوز ارجاع می شود. همچنین به زودی فراخوان هتل کوهستان در منطقه ۲ را منتشر می‌کنیم تا علاقمندان برای سرمایه گذاری حضور یابند. هتل دیدار هم نیمه کاره مانده است که سرمایه گذاران خصوصی می‌توانند در آن حضور یابند.

او با اشاره به اینکه در کلان پروژه های جدید، احداث ۴ هتل در مناطق ۴ و ۱۳ (۲هتل) و منطقه ۲۲ با ۸هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین هتل کوهستان در منطقه ۲ با ۱۰۰۰ میلیارد سرمایه گذاری آماده جذب سرمایه است. همچنین هتل و مجتمع اداری برج میلاد با ۶۴۰۰ میلیارد سرمایه گذاری خارجی در حال طی کردن مراحل آماده سازی است.

جذب نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه خصوصی

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران در این نشست خبری با اشاره به اینکه در سال گذشته (۱۴۰۲) مبلغ ۳۸۴۴ میلیارد تومان درآمد توسط سازمان به وجود آمده است، گفت: این مبلغ ۲۶ درصد از تعهد پیش بینی شده بیشتر بوده است. همچنین ۶ پروژه آماده برای فروش عرضه شده و ۹ پروژه در حال آماده سازی برای فروش تا پایان سال است.

او از ساخت مجتمع های مسکونی با سرمایه بخش خصوصی در تهران خبر داد و گفت: پروژه احداث مجتمع مسکونی اوین در درکه منطقه ۲ با ۳هزار میلیارد تومان سرمایه، مجتمع مسکونی مریم در منطقه ۲۲ با ۵هزار میلیارد تومان سرمایه، مجتمع مسکونی ۱۲۰۰ واحدی الغدیر در منطقه ۱۸ با ۴ هزار میلیارد سرمایه و مجتمع اسکای لند سرزمین آسمانها در منطقه ۴ با ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه به زودی برای جذب سرمایه، اعلام عمومی می شود. همچنین مجمع مسکونی بهشت در منطقه۷ با سرمایه ای کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری منطقه شروع شده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898199

دیگر خبرها

  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی