Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دامپزشکی پیرانشهر از کشف و ضبط بیش از ۸ تن گوشت فاسد طی سال جاری توسط واحد دامپزشکی شهرستان خبرداد.

دکتر سید آرمان سید احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی بابیان اینکه امسال یک محموله ۷.۵ تنی آلایش مرغی و دل و جگر فاسد کشف و معدوم سازی شده است، خاطر نشان کرد: مقدار کل گوشت فاسد ضبط شده در شهرستان  طی سال جاری   ۸۱۰۷ کیلوگرم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طی سال جاری  ۶۵ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم ماهی زنده  از مرز تمرچین  صادرات  شده است.

سید احمدی گفت: طی سال جاری، ۳۰۷ مورد از مراکز پرورش ماهی و ۹۷۷ مورد از مراکز عرضه شهرستان بازدید به عمل آمده که با 19 مورد نمونه برداری از مراکز پرورش ماهی خوشبختانه مورد بیماری مشکوکی مشاهده نشده است.

رئیس دامپزشکی پیرانشهر با اشاره به اقدامات دامپزشکی شهرستان در بخش مبارزه با بیماری ها دامی، آبزیان، بهداشت عمومی و طیور افزود: طی سال ۹۷، واکسیناسیون  ۳۵۲۰۱ راس  علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک ، لمپی اسکین ۷۹۲۰ راس، بروسلوز گوساله ۵۳۵۶ راس، بروسلوز گاوی ۹۲۴۴ راس، بروسلوز گوسفندی ۴۵۸۸۸ راس، تب برفکی گاوی ۲۰۹۳۶ راس، تب برفکی گوسفندی ۲۰۶۵۱۶ راس و واکسیناسیون  هاری ۸۰۹ قلاده سگ انجام شده است.

سید احمدی با بیان اینکه در بخش طیور، ۳۶ واحد مرغداری در شهرستان مشغول فعالیت بوده که از این میزان ۳۴ مورد مرغداری های گوشتی و ۲ واحد مرغداری مرغ مادر است تصریح کرد:  در این مرغداری ها تعداد یک میلیون و 896 هزار و 85 قطعه جوجه ریزی انجام شده است و خوشبختانه طی سال ۹۷ هیچ کانون فعال آنفولانزایی در سطح شهرستان مشاهده نشده است .


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آذربایجان غربی پرورش ماهی کشف و ضبط گوشت واکسیناسیون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: با توجه به وضعیت سواحل شمال و جنوب و آب‌های آزاد داخل کشور، پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد.

ارسلان قاسمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور داریم که با این وجود ظرفیت مغفول مانده‌ای برای پرورش ماهی در قفس داریم.

به گفته او، در حال حاضر ۵ تا ۷ هزارتن ماهی در قفس تولید می‌شود، درحالیکه امکان تولید ۲ میلیون ماهی در قفس وجود دارد که تحقق این امر نیازمند یک برنامه ۴ تا ۵ ساله است.

قاسمی ادامه داد: با تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس، امکان ارزآوری سالانه تا یک میلیارد دلار در کشور وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با بیان اینکه تولید پرورش ماهی در قفس مغفول مانده است، افزود: قبل از گسترش فعالیت باید تجهیزات پرورش ماهی را در داخل بسازیم، هرچند امکانات و دانش فنی در داخل وجود دارد و ساخت تجهیزات کار سختی نیست، تنها نیازمند برنامه است.

او گفت: بنابر آمار مجموع تولید صید و آبزی پروری کشورما یک میلیون تن است، درحالیکه کشور‌های اسکاندیناوی و نروژه ۲.۵ تا ۳ میلیون تن پرورش ماهی در قفس دارند که استفاده از ظرفیت مغفول مانده به توسعه صادرات و امنیت غذایی کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • هشدار مهم دامپزشکی درباره ماهی قرمز
  • دامپزشکی : مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد
  • ارتفاع برف بهاری در تمرچین پیرانشهر به ۳۰ سانتی‌متر رسید
  • ارتفاع برف بهاری در تمرچین پیرانشهر به ۳۰ سانتیمتر رسید
  • افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ خراسان جنوبی
  • صادرات مرغ از سرگرفته شد
  • تخریب کامل ۶ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان دنا به دنبال جاری شدن سیل