Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@01:19:30 GMT

«تو شهید نمی‌شوی!» دوباره زنده شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۰۹۱۷

«تو شهید نمی‌شوی!» دوباره زنده شد

این کتاب، سال گذشته و در چهارمین سالگرد شهید محمودرضا بیضایی منتشر شده بود و در طول یک‌سال، با استقبال علاقه‌مندان به چاپ پانزدهم رسیده است.

به گزارش مشرق، بعد از حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق و مبارزه با تکفیری‌ها، مجموعه کتاب‌هایی با موضوع خاطرات شهدای مدافعان حرم دوباره دارد قوت می‌گیرد. کتاب‌هایی که مورد استقبال هم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناشران متعددی هم در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند و مشغول انتشار خاطرات این دسته خاص از شهدا یا خانواده‌های آنها هستند.

بیشتر بخوانیم:

تو شهید نمی‌شوی + عکس «ابوعلی کجاست» به چاپ پنجم رسید

از برند قدیمی روایت فتح گرفته تا ناشران تازه‌نفس و خصوصی و جدیدی که هویت اصلی کارشان حالا انتشار این نوع کتاب‌ها شده است.
شاید بهتر و دقیق‌تر این باشد که بگوییم این روند مسامحتا چیزی شبیه همان اتفاقی است که برای شهدای دفاع مقدس هم افتاده بود و حالا هم بازار کتاب‌هایش حسابی گرفته است.

حالا خبر رسیده کتاب «تو شهید نمی‌شوی» در اولین سال انتشار خود به چاپ پانزدهم رسید.

این کتاب که توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده است، روایت‌های برادر شهید از فراز و فرودهای یک زندگی با برکت، کودکی و نوجوانی، مسجد و مدرسه تا دانشگاه و پادگان، تبریز تا تهران و از تهران تا شام است.

این کتاب، سال گذشته و در چهارمین سالگرد شهید محمودرضا بیضایی منتشر شده بود و در طول یک‌سال، با استقبال علاقه‌مندان به چاپ پانزدهم رسیده است.
در پشت جلد این کتاب آمده است: ماندن در تهران برایش به معنی ماندن در میانه میدان و برگشتن به تبریز، به معنی پشت میزنشینی و از دست دادن فرصت خدمتی بود که برای آن، نیروی قدس را انتخاب کرده بود.

بعد از این‌که در تهران، تشکیل خانواده داد، در جواب برادری که به او پیشنهاد کرده بود خانواده‌اش را بردارد و برود تبریز زندگی کند، گفته بود: «تو شهید نمی‌شوی.»
اگر شما هم علاقه دارید ببینید این کتاب چه داشته که این طور مورد استقبال قرار گرفته می‌توانید علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۴۵۴ تماس بگیرید یا به حسینیه هنر واقع در میدان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر مراجغه کنید. درباره شهید محمودرضا بیضایی هم این را بگوییم که این شهید ۲۹ دی ۱۳۹۳ در سوریه منطقه «قاسمیه» در جنوب شرقی دمشق به شهادت رسید.

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی شهید شهید مدافع حرم کتاب مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟

به گزارش خبرگزاری مهر، کانون پرورش فکری با ۱۰۰۰ عنوان کتاب در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون پرورش فکری که بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد، در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی می‌کند. همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه به شمار می‌رود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی برپا می‌شود، در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

کد خبر 6086450 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مراسم استقبال از ملی‌پوشان تیراندازی استان تهران برگزار شد
  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان