Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:02:53 GMT

پرتاب ایده‌ های توییتری

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۰۹۴۱

پرتاب ایده‌ های توییتری

تهران- ایرنا- محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدتی است به ‌واسطه اظهار نظرهایی که در حساب توییتر خود دارد یا مصاحبه ‌هایی که درباره موضوعات مختلف می‌کند، با واکنش‌ های عجیب ‌و ‌غریبی بین کاربران فضای مجازی و البته سیاسیون مواجه می‌شود.

اگرچه هیچ‌ کدام آنها به اندازه توییتش درباره عملیات کربلای چهار با موج عظیمی از واکنش‌ها مواجه نشد، تا جایی‌ که کارش به مرحله‌ای رسید که در برنامه «حالا خورشید» رشیدپور سعی کرد سخنانش را اصلاح کند و البته اشکش هم درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیوزیلند و «اف ‌‌ای ‌تی ‌اف» رضایی روز گذشته پای حادثه تروریستی نیوزیلند را وسط کشید و از این رهگذر موضوع را به بررسی «اف‌ ای ‌تی ‌اف» ربط داد و در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «اگر کنوانسیون‌ هایی مانند مقابله با تأمین مالی تروریسم در ایجاد امنیت مؤثرند، چرا باید در کشوری آرام مانند نیوزیلند شاهد کشته‌شدن ده‌ها نفر با استفاده از منابع مالی و تجهیزات حاصل از آن باشیم؟».

کاربران فضای مجازی هم بی‌کار ننشستند و پاسخ‌های مختلفی به این توییت رضایی دادند. آنها از ارتباط‌دادن این دو موضوع از سوی رضایی به یکدیگر انتقاد کرده و البته از اینکه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مواضعی از این دست اتخاذ می‌کند، از او گلایه کردند.این اظهارنظر محسن رضایی در شرایطی مطرح شد که بررسی اف ‌ای ‌تی ‌اف مدت‌هاست در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده و اعضای مجمع بررسی آن را به بعد از تعطیلات عید نوروز موکول کردند.

گلایه از محسن رضایی به ‌واسطه این توییت اما به این دلیل اوج گرفته بود که او پیش‌تر به‌دلیل توییتش درباره عملیات کربلای چهار به‌شدت با انتقاد کاربران مواجه شده بود؛ ازاین‌رو کاربران این سؤال را مطرح می‌کردند که چرا محسن رضایی اساسا توییت می‌کند یا بعد از آن واقعه چرا دوباره چنین اظهارنظری کرده که با واکنش‌هایی از این دست مواجه شده است.

** کربلای چهار و عملیات فریب
رضایی چندی پیش در پی سالگرد عملیات کربلای چهار، آن را عملیات فریب توصیف کرده و نوشته بود: «با عملیات کربلای چهار به دشمن وانمود کردیم که عملیات سالانه ما تنها همین بوده است. 10 روز بعد در همان نقطه و در زمانی که نیروهای ارتش بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات کربلای پنج را انجام دادیم. عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن انجام شد. اگر تحلیلگر تاریخی در فهم آن فریب بخورد، پس وای به حال نوشته‌های او».انتشار این توییت بلافاصله با واکنش‌های گسترده در فضای رسانه‌ای کشور مواجه شد و چهره‌های مختلف سیاسی و نظامی که سابقه حضور در هشت سال دفاع مقدس را دارند با انتشار مطالب مختلف در شبکه‌های اجتماعی یا مصاحبه نسبت به عملیات فریب خواندن کربلای چهار واکنش نشان دادند.

دایره واکنش‌‌ها به توییت محسن رضایی آن‌قدر وسیع بود که محسن اسماعیلی، عضو شورای نگهبان نیز از آن بیرون نماند. او با انتشار دو عکس از غواصان عملیات کربلای چهار در صفحه اینستاگرام خود نقل ‌قولی از امام خمینی آورد که کوتاه بود اما نافذ؛ امام خمینی (ره): «من در اینجا از مادران، پدران، خواهران، برادران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان به‌خاطر تحلیل‌های غلط این روزها رسما معذرت می‌خواهم و از خداوند می‌خواهم مرا در کنار شهدای جنگ تحمیلی بپذیرد...».واکنش‌ها آن‌قدر ادامه پیدا کرد که محسن رضایی مجبور شد در برنامه حالا خورشید توضیحاتی ارائه دهد و بگوید: «کربلای چهار عملیات اصلی بود و از توییت من برداشت اشتباه شد، چون در «کربلای چهار» به اهداف خود نرسیدیم، 24 ساعت بعد آن را تبدیل به عملیات «فریب» کردیم و کل شهدای کربلای چهار، 985 نفر بود نه هزاران نفر».

** نفوذی‌های دولتی
این تنها اظهارات محسن رضایی نبود؛ او قبلا از وجود نفوذی ‌ها در دولت سخن گفته بود: «بعد از مذاکرات برجام، ظلم بزرگی بر کشور ما به وجود آوردند. امروز نفوذی‌های آمریکا در داخل چرخ اقتصاد را مختل کرده‌‌اند و در وزارتخانه ‌ها بیشتر از ترامپ در حال فعالیت هستند و اجازه نمی‌دهند کار انقلابی پیش برود. بدنه لیبرال‌ها و نفوذی‌ها نمی‌گذارند چرخ اقتصاد راه بیفتد».

به‌ دنبال اظهارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت، دبیرخانه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، در نامه‌ای خطاب به محسن رضایی خواستار ارائه مستندات ادعای او شد. در نامه روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده بود: «همان‌گونه که دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کردند ضربه و آسیب هواداران اندیشه‌های آمریکایی در کشور و در برخی دستگاه‌ ها بیش از هزینه ناشی از تحریم‌های آمریکا بوده است؛ لذا امید است با نصب‌ العین قراردادن هشدارهای پی‌درپی رهبر معظم انقلاب پیرامون خطرات نفوذ دشمن در برخی از دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور، دستگاه‌های مسئول به وظایف خود عمل نمایند».

واکنش‌ها به سخنان محسن رضایی صدای برخی از افراد را درآورد تا جایی که محمود واعظی گفته بود: آقای رضایی اگر چنین حرفی زده است، به جای سخنرانی، این افراد را به وزارت اطلاعات و قوه قضائیه معرفی کند».روابط عمومی مجمع به جای محسن رضایی واکنش نشان داده و گفته بود: محسن رضایی، مصداق‌ها و موارد نفوذ در کشور و وابستگان تشکیلاتی به آمریکا را به مراجع مربوطه اعلام خواهد کرد.

** رضایی و بودجه
محسن رضایی که پای ثابت انتقاد از دولت هم هست در هنگام بررسی لایحه بودجه 98 در مجمع تشخیص مصلحت این‌بار در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود: «بودجه ٩٨ را در هیئت عالی نظارت بررسی کردیم. دولت و مجلس نزدیک به سه‌چهارم بودجه را در شرکت‌های دولتی بسته‌اند که در اختیار مدیران است. بخش اعظم بودجه عمومی هم در اختیار دولت قرار دارد. از این مقدار چیزی در حدود 10 درصد عمرانی است.

این بودجه، هیچ تناسبی با شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی ندارد. اولا صرفه‌جویی در آن دیده نشده است. ثانیا مشارکت مردمی در آن ضعیف دیده شده است. ثالثا کسری بودجه را تشدید می‌کند. بودجه ٩٨ نشان می‌دهد که دولت، خود را به خواب زده است».مجید انصاری، از اعضای مجمع تشخیص مصلحت، دراین‌باره واکنش نشان داده و به روزنامه اعتماد گفته بود: «نکته دیگری که در این رابطه باید به آن توجه شود، لحن و ادبیاتی است که آقای رضایی، دبیر مجمع در نقد بودجه دولت مورد استفاده قرار دادند.

به نظر می‌رسد بهتر است دبیر مجمع با ادبیاتی متناسب با شأن و جایگاه این مجمع و با توجه به وضعیت خاص اقتصادی کشور و دولت اظهارنظر کند، آن‌هم درحالی‌که آقای رضایی طبیعتا به‌‌خوبی نسبت به مشکلات و تنگناهای دولت در اداره کشور و تأمین مالی واقف است و در این شرایط، بهتر است آرامش فکری و روانی جامعه را به ‌هم نزده و به دست دشمنان بهانه ندهیم».

** اسیرکردن 1000 سرباز آمریکایی
محسن رضایی قبلا هم در پاسخ به تهدیدهای آمریکا درباره پاسخ ایران به حمله احتمالی آمریکا گفته بود: «من به‌عنوان یک سرباز و پاسدار انقلاب قول می‌دهم اگر آمریکایی‌ها بخواهند به ایران چشم بد داشته باشند و به فکر حمله نظامی باشند، مطمئن باشند ما در هفته اول حداقل هزار آمریکایی را اسیر می‌گیریم و آن موقع برای آزاد کردن هریک از آنها باید چند میلیارد دلار بدهند. آن موقع مشکل اقتصادی ما نیز ممکن است حل شود، باید این فکر را از سرشان بیرون کنند».

روزنامه جمهوری اسلامی در واکنش به این اظهارنظر رضایی نوشته بود:« عجیب است که این آقا فکر می‌کند آمریکایی‌ها به ما حمله زمینی می‌کنند و ما ظرف یک هفته هزار نفرشان را اسیر می‌کنیم! عجیب‌تر، حضور فردی که این‌گونه فکر می‌کند در مجمع تشخیص مصلحت نظام است».

منبع: روزنامه شرق؛ 1397،12،27
گروه اطلاع رسانی **9117**2002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روزنامه شرق واكنش در فضاي مجازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در کربلای معلی

بارش باران بهاری در کربلای معلی

دیگر خبرها

  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان
  • عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟
  • (ویدئو) واکنش جالب شبنم مقدمی به روش عذرخواهی محسن شریفیان: سمت من نیا!
  • (تصاویر) بارش باران بهاری در کربلای معلی
  • عکس/ بارش باران بهاری در کربلای معلی
  • بارش باران بهاری در کربلای معلی
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • عملیات «وعده صادق» موجب صلح در منطقه است
  • توییت محسن رضایی دباره پیام امام به فرماندهان سپاه
  • رضایی: «وعده صادق» به رویه بی پاسخ ماندن تجاوزات رژیم صهیونیستی پایان داد/ پروژه کریدورهای صهیونیستی-آمریکایی شکست خورده‌ است