Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به ۳۶۰ هزار هکتار کانون داخلی گرد و غبار گفت: تاکنون ۵۰ هزار هکتار در سه محور مالچ‌پاشی‌ شده ‌است. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز،کیامرث حاجی‌زاده در سی و ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که در اهواز برگزار شد، با اشاره به سال جاری به عنوان سال پر فراز و نشیب اظهار داشت: همدلی و همفکری موجب شد تا حداقل رنج‌ها در دو سال 95 و 97 به مردم تحمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بهمن 95 و شروع گرد و غبار، بیان کرد: مشکلات حوزه زیرساختی خوزستان به ویژه اهواز موجب شده تا چنین ابر بحرانی در سطح خوزستان در زمینه انرژی، آب و برق ایجاد شود اما با پیام رهبرمعظم انقلاب به نقطه عطفی تبدیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم در مدیریت بحران‌های مختلف، گفت: این نقش موجب شده تا تهدید به فرصتی برای بازسازی خوزستان تبدیل و میزان کمبود خوزستان برای همه مشخص شود.

حاجی‌زاده با اشاره به 360 هزار هکتار کانون داخلی گرد و غبار، بیان کرد: تاکنون 50 هزار هکتار در سه محور مالچ پاشی شده و اقدامات قابل توجهی در زمینه مقابله با کانون گرد و غبار انجام شده است.

وی با اشاره به خشکسالی به عنوان ابر بحران دیگر در سطح استان خوزستان، عنوان کرد: 60 درصد بحران‌ها مربوط به کمبود اعتبارات و زیرساخت‌ها و 40 درصد نیز به دلیل سوء مدیریت است. برای استانی مثل خوزستان برخوردار از مدل‌های مختلف آب و هوایی، بحران‌های آن نیز متفاوت است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به بحران ترسالی و آغاز آن بعداز چند سال، اظهار داشت: در این زمینه کارگروه‌های مختلف اعم از مقابله با سیلاب تشکیل شد و نیروهای مسلح حضور داشتند همچنین مردم و دستگاه‌های مختلف نیز به اخطاریه‌ها و هشدارها توجه داشتند.

جلسه اضطراری بررسی حریق لوله‌های گاز اهواز به بندرماهشهر؛ پارگی لوله در طول مسیر علت حادثه بودمهار حریق لوله‌های گاز آزاد راه اهواز به ماهشهر؛ مسیر در حال بازگشایی استآخرین جزئیات حریق لوله گاز در محور اهواز ـ ماهشهر؛ آتش مهار شد/نشت گاز علت حادثه بود‌

وی با اشاره به 400 میلی متر میزان بارندگی در چند ماه اخیر، خاطرنشان کرد: بارندگی سال 95 عددی نزدیک به 120 میلی متر بوده که به علت عدم آمادگی و مدیریت، خسارات بسیاری به استان خوزستان وارد شد اما امسال به موقع ورود کردیم و توانستیم از سیل بنیان کن عبور کنیم.

حاجی‌زاده با اشاره به همراهی و همدلی مردم در مقابله با سیلاب، گفت: قطعا در این زمینه نقاط ضعف وجود داشت چراکه چندین دهه رودخانه‌ها لایروبی نشده بودند و در این مدت دولتی‌ها و مردم به حریم رودخانه‌ها نیز تجاوز کرده بودند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به سیل اخیر و افزایش آورد سدها، بیان کرد: در این سیل تلفات انسانی اتفاق نیافتد و مصوبه خوبی با هدف لایروبی به اعتبار 61 میلیارد تومان مصوب و ابلاغ شده تا عرصه رودخانه‌ها ایمن‌سازی شوند.

وی با اشاره به بحران‌های نهفته در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: از جمله این بحران‌ها مشکلات خطوط لوله است که می‌توان به آتش سوزی پتروشیمی ابوعلی، آتش سوزی رامهرمز، آتش سوزی برومی اهواز  و دیگر موارد اشاره کرد که برای رسیدگی به این وضعیت اعتبارات خوبی برای بازسازی خطوط لوله استفاده شود.

حاجی‌زاده با اشاره به تعطیلات نوروزی، گفت: اطلاعیه‌ها جدی گرفته شود و در زمینه کشیک‌های نوروز، مدیران دستگاه‌های اعضای بحران تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

R41468/P1377/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب

رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل و جمع‌آوری و ضبط ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در شهرستان میناب خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مجتبی قهرمانی اعلام کرد: در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی 265 عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از 3 میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد. همچنین 17 فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه با اشاره به کشف بیش از 75 کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضایی این لوله‌ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع‌آوری و ضبط شدند.

قهرمانی در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و تلاش شبانه‌روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس