Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، روزنامه وال‌استریت‌جورنال می‌گوید وزارت حمل‌ونقل آمریکا تحقیقاتی را در مورد اداره فدرال هوانوردی آن کشور آغاز کرده‌است که به تائید امنیت پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس مربوط می‌شود. گزارش‌ها حاکی‌ست بین دو سانحه مرگبار اخیر برای این هواپیما «شباهت مشخصی» وجود دارد.

وال‌استریت‌جورنال که خبر تحقیقات را به‌نقل از منابعی آشنا به این روند منتشر کرده، می‌گوید این اقدام، اقدامی نه چندان معمول است و ممکن است به وقوع خطا یا اشتباه در تائید امنیت پرواز یک هواپیما از سوی اداره فدرال هوانوردی مربوط شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این روزنامه، تحقیقات عملا در پی سقوط ۷۳۷ مکس هواپیمایی «لاین ایر» در اندونزی، آغاز شده‌است.

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی‌ست بین سانحه مرگبار برای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ خطوط هوایی اتیوپی، و سانحه مرگبار شش ماه پیش برای هواپیمای مشابه شرکت «لاین ایر» در اندونزی، «شباهت‌های مشخصی» وجود دارد.هر دو شرکت هواپیمایی به‌تازگی جدیدترین محصول هواپیماسازی بوئینگ را خریده بودند و در هر دو مورد هواپیما اندکی پس از برخاستن سقوط کرد.

اما از سوی دیگر وزیر ترابری اتیوپی می‌گوید داده‌های پرواز هواپیمای خطوط هوایی اتیوپی که یک هفته پیش سقوط کرد نشان دهنده "شباهت‌های روشن" با سقوط همین مدل هواپیمای بوئینگ در ماه اکتبر در اندونزی است.یک پرواز خطوط هوایی اتیوپی یکشنبه گذشته دقایقی بعد از برخاستن از فرودگاه آدیس آبابا سقوط کرد که ۱۵۷ کشته به جا گذاشت.

داگماویت موگس وزیر ترابری اتیوپی به خبرنگاران گفت که گزارش مقدماتی درباره علل سقوط ظرف ۳۰ روز منتشر خواهد شد.داگماویت روز یکشنبه گفت: "شباهت‌های روشنی میان پرواز شماره ۳۰۲ خطوط هوایی اتیوپی و پرواز ۶۱۰ خطوط هوایی لایون در اندونزی مشاهده شد، که موضوع بررسی‌های گسترده در این تحقیقات خواهد بود. "در هر دو مورد داده‌های ردگیری پرواز نشان داد که ارتفاع هواپیما پیش از سقوط دچار نوسان شدیدی شد به طوری که هواپیما به شکلی غیرقابل پیش بینی اوج می‌گرفت یا ارتفاع کم می‌کرد.

دنیس مایلنبرگ مدیر بوئینگ بعدا تایید کرد که این شرکت به تحقیقات کمک می‌کند.او در بیانیه‌ای افزود که بوئینگ همچنان قصد ارائه نرم افزار روزآمدی را دارد که به مشکل رفتار "سیستم کنترل پرواز" هواپیما "در واکنش به قرائت غلط حسگرها" رسیدگی می‌کند.    

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بوئینگ مکس 737 بوئینگ737 سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند

هواپیما‌های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا روزانه ۱۴ بار حریم هوایی سوریه را در منطقه التنف نقض کردند. این را سرلشکر یوری پوپوف، معاون مرکز روسیه برای آشتی طرف‌های متخاصم اعلام کرد.

وی گفت: در منطقه التنف ۱۴ تخلف در طول روز توسط چهار جفت جنگنده اف ۱۵ و سه جفت هواپیمای تهاجمی A-۱۰ تاندربولت ثبت شد.

پوپوف همچنین گفت: طی یک روز گذشته در منطقه کاهش تنش، گلوله باران مواضع دولتی توسط گروه تروریستی جبهه النصره (ممنوع در فدراسیون روسیه) در استان ادلب ثبت شده است.

یاد آور می‌شود امروز دو پایگاه نظامی غیرقانونی آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حملات گسترده قرار گرفته است. پیش از این منابع خبری از حملات پهپادی به پایگاه آمریکا در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال شرق سوریه خبر داده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • سرعت هواپیما‌های مسافربری در هر مرحله از پرواز چقدر است؟
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی