Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@07:33:30 GMT

جنگنده‌های «سوخو-25» روسیه به سوریه بازگشتند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۱۰۹۸

یک وبگاه ویژه امور نظامی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از بازگشت جنگنده‌های «سوخو-25» روسیه به پایگاه هوایی «حمیمیم» خبر داده و نوشته است که این رخداد می‌تواند نشانه‌ای از نزدیک بودن عملیات آزادسازی «ادلب» باشد.به گزارش بلاغ،برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که نیروی هوایی روسیه بعد از یک سال وقفه مجددا جنگنده‌های «سوخو-25اس» خود را در یک پایگاه هوایی در سوریه مستقر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبگاه «دیفنس بلاگ» با استناد به تصویر جدید منتشر شده از سوی شرکت اطلاعاتی اسرائیلی «ایمیج‌ست» از بازگشت این جنگنده‌ها به پایگاه هوایی «حمیمیم» در جنوب شرقی «لاذقیه» خبر داده است. این جنگنده‌ها آخرین بار در جولای (تیر) ۲۰۱۸ در پایگاه هوایی حمیمیم رویت شده بودند.

پایگاه هوایی حمیمیم همراه با پایگاه دریایی در «طرطوس» واقع در جنوب‌ غربی سوریه، یکی از دو تاسیسات نظامی اصلی ارتش روسیه در این کشور محسوب می‌شود و بنابر گزارش‌ها، ارتش روسیه سامانه‌های پیشرفته دفاع موشکی و جنگنده‌های خود را در این پایگاه هوایی مستقر کرده‌ است.

دیفنس بلاگ، بازگشت این جنگنده‌ها به حمیمیم را نشانه احتمالی تصمیم روسیه و سوریه برای آزادسازی مناطق باقی‌مانده در شمال سوریه دانسته است.

جنگنده‌های سوخو-۲۵ ویژه عملیات پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای زمینی هستند و نیروی هوایی روسیه اینک حدود ۲۵۰ فروند از این جنگنده‌ها را در اختیار دارد و در حال ارتقاء ۸۰ فروند از آن‌ها به نوع «سوخو-25 اس‌ام» است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس به دونالد تاسک، همتای لهستانی خود قول داد بخشی از نیروهای مسلح بریتانیا را به همراه یک هواپیمای یوروفایتر تایفون برای گشت‌زنی در حریم هوایی این کشور به لهستان اعزام کند.

به نوشته روزنامه اکسپرس، سوناک در یک کنفرانس خبری مشترک با دودا ضمن اعلام پیوند بزرگ میان دو کشور بر اتحاد همیشگی لهستان و بریتانیا تاکید کرد و گفت: سال آینده، ما هواپیماهای جنگنده تایفون بریتانیا را مستقر خواهیم کرد تا نشان دهیم که امنیت را جدی می‌گیریم. ما می‌خواهیم به گشت زنی در آسمان لهستان کمک کنیم. دفاع هوایی حیاتی است و بریتانیا می‌خواهد از لهستان در این زمینه حمایت کند و از نزدیک با شما همکاری کند.

سوناک گفت: ما همکاری خود را در همه قالب‌ها تقویت خواهیم کرد. جنگنده‌های تایفون در حریم هوایی لهستان گشت‌زنی خواهند کرد. ما همچنین ۱۶۰۰۰ سرباز را برای پشتیبانی اعزام خواهیم کرد.

نخست وزیر بریتانیا گفت که دو کشور در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند.

سوناک خاطرنشان کرد که این ابتکار نشان دهنده جدیت رفتار بریتانیا با دفاع و امنیت لهستان است.

تاسک گفت که دو نخست‌وزیر می‌خواهند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد. وی گفت: زمان آن فرا رسیده است که دوره رقابت برای دفاع از اروپا به پایان برسد. اکنون ما به آمادگی و تعهد نیاز داریم. دستور کار لهستان و بریتانیا طولانی و گسترده است.

ریشی سوناک، اخیرا بسته کمکی ۵۰۰ میلیون پوندی به اوکراین و همچنین افزایش هزینه‌های دفاعی بریتانیا به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی را اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟
  • (ویدئو) حمله هواپیمای سوخو-۳۴ روسیه به مواضع نیروهای اوکراین