Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آصف صدیقی» معاون سنای افغانستان اعلام کرد که تشکیل حکومت موقت به معنای از بین بردن نظام سیاسی این کشور است و مردم افغانستان از این طرح حمایت نمی‌کنند. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، همزمان با بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره ایجاد حکومت موقت «آصف صدیقی» معاون سنای افغانستان نشسبت به عواقب این طرح هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیقی اظهارداشت: رهبران سیاسی و مقامات دولت افغانستان نباید برای ایجاد حکومت موقت نظام سیاسی این کشور را از بین برده و باعث بی ثباتی شوند.

وی افزود: مردم افغانستان از ایجاد حکومت موقت در این کشور تجربه خوبی ندارند و حاضر نیستند با پذیرش حکومت موقت نظام سیاسی را از دست داده و به عقب برگردند.

معاون سنای افغانستان تصریح کرد که برخی از کشورهای همسایه بخاطر منافع خودشان از طرح ایجاد حکومت موقت در افغانستان حمایت می‌کنند در حالی که مردم افغانستان با این طرح مخالف هستند.

نگرانی‌ها درباره روی کار آمدن حکومت موقت در افغانستان پس از آن افزایش یافت که مقامات دولت افغانستان از احتمال توافق پنهانی آمریکا با طالبان ابراز نگرانی کردند.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز اخیرا از روی کار آمدن دولت جدید در آینده نزدیک در افغانستان خبر داده بود که واکنش صریح وزارت خارجه افغانستان را در پی داشت.

وزیر مشاور هند در امور خارجه: از تشکیل دولت موقت در افغانستان حمایت نمی‌کنیم اشرف غنی: ایجاد حکومت موقت طرح خارجی‌ها در افغانستان است

طرح ایجاد حکومت موقت در افغانستان پیش از این نیز واکنش‌های مقامات افغان را در پی داشته است.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز ضمن مخالفت با تشکیل دولت موقت در این کشور این طرح را ساخته و پرداخته خارجی‌ها دانسته بود.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم

نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئت بین‌الوزارتی با وزیر خارجه طالبان دیدار و تأکید کرد کوالالامپور خواستار گسترش روابط با کابل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، افزود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، هیئت مالزی اظهار داشت باوجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه افغانستان، این کشور در برخی موارد پیشرفت‌های خوبی داشته، اما رسانه‌های بین المللی در راستای جلوگیری از انعکاس این دستاوردها تلاش می‌کنند.

نمایندگان مالزی همچنین اطمینان دادند در راستای تعامل افغانستان با جهان تلاش خواهند کرد.

عبدالکبیر نیز در این دیدار به هیئت بلندپایه مالزی گفت: آرزو داریم چنین نشست‌هایی باعث مناسبات مثبت و سازنده میان کابل و کولالامپور شود.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان، مالزی را نمونه خوب پیشرفت در جهان اسلام دانست و افزود این کشور در سیاست خارجی افغانستان جایگاهی مهم و ویژه دارد.

نماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیم دعوت از مالزی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان گسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

وی ادامه داد شرایط عینی و وضعیت افغانستان خلاف آن چیزی است که رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند،  زیرا بعضی محافل و گروه‌ها تحمل پیشرفت و آرامی افغانستان را ندارند.

عبدالکبیر با دعوت از سرمایه‌گذاران مالزی برای سرمایه‌‎گذاری در افغانستان گفت کشورهای منطقه و جهان نگرانی از جانب افغانستان ندارند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • ترکمانچای شهرستان شد