Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@05:12:05 GMT

کارکرد فرهنگی و معنوی اعتکاف مورد توجه قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۱۱۴۳

کارکرد فرهنگی و معنوی اعتکاف مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی که در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد، با اشاره به فریضه مهم اعتکاف، افزود: اعتکاف از رویش‌های انقلاب بوده و خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم معنوی در سطح استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نباید اجازه تداخل در برنامه‌ریزی برای برگزاری آئین اعتکاف با سایر برنامه‌ها داده شود، ادامه داد: تاکید ما این است که برای سال آینده با هیئت‌امنای مساجد هماهنگی بیشتری برای برگزاری آئین اعتکاف صورت گیرد.

صفی یاری با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف اعتکاف در سال‌های گذشته در بخش محتوا بوده است، گفت: باید بخش محتوایی مورد توجه قرار گیرد تا شاهد ضعف در برگزاری مراسم اعتکاف در سال‌های آینده نباشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر لزوم تبیین هر چه بیشتر فلسفه برگزاری آئین اعتکاف تاکید کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سال آینده با همکاری صدا و سیما و رسانه‌ها برنامه‌های تبیینی در خصوص جایگاه و فلسفه اعتکاف برگزار خواهد شد.

توازن جشن و عزا در زنجان رعایت شده است

صفی‌یاری با بیان اینکه توازن جشن و عزا در استان زنجان طی چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است، گفت: خوشبختانه این مهم به خوبی در استان زنجان محقق شده و وضعیت خوبی داریم و نسبت به گذشته وضعیت بهتر شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مناسبتی باید به نقطه‌ای برسیم که دانشگاه، صدا و سیما و شهرداری با ستاد شئون هماهنگ شوند، گفت: متأسفانه در این زمینه هماهنگی ضعیف است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سال آینده این ضعف‌ها برطرف خواهد شد.

صفی یاری با بیان اینکه ماه شعبان مناسبت‌های برجسته‌ای دارد، ادامه داد: باید این مناسبت‌های برجسته در جامعه جلوه و نمود خاص داشته باشد و حال و هوای معنوی این ماه به خوبی به جامعه انتقال داده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در ماه رمضان پارسال شاهد تظاهر روزه‌خواری بودیم، گفت: در سال آینده جلسات و برنامه‌ریزی لازم برای شعبانیه و رمضان توسط ستاد شئون به جد دنبال و بررسی خواهد شد.

ستاد شئون فرهنگی در تحقق گام دوم انقلاب مؤثر است

وی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی نیز برای معتکفان تدارک دیده شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین اعمال عبادی ماه مبارک رجب، سنت نیک و مهم اعتکاف در ایام‌البیض است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احیا شده و انقلاب معنوی در جامعه ایجاد کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این اداره‌کل در راستای برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند برای برگزاری آئین اعتکاف اقدام به تشکیل ستاد اعتکاف کرده است، ابراز کرد: هر سال مراسم اعتکاف در استان زنجان با شکوه و عظمت خوبی برگزار می‌شود.

هیئت‌های مذهبی با استعداد شناسایی شوند

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی توانمند و مستعد در زمینه برگزاری آئین‌های جشن در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی شناسایی شوند، یادآور شد: هیئت‌هایی که در جشن و سرور اهل‌بیت (ع) فعالیت بیشتری دارند باید شناسایی شده و تقویت شوند.

صفی‌یاری با بیان اینکه نشست تخصصی ستاد شئون از اول سال آینده ساماندهی می‌شود، گفت: نشست دوم در سال آینده در حوزه مدیریت نشاط معنوی است؛ چرا که باید نشاط معنوی را به خوبی مدیریت کنیم و جشن و سرور برای اهل‌بیت (ع) با در نظر گرفتن چارچوب‌ها مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برای جلسات محوری برای هیئت‌های محوری سخنران از مرکز در نظر گرفته خواهد شد، افزود: این رویکرد در سال آینده به جد مورد توجه قرار می‌گیرد.

صفی‌یاری با اشاره به اینکه مشاوره‌های دینی از دریچه دینی باید صورت گیرد، ادامه داد: در زمینه ارائه مشاوره‌های دینی در استان مشکلاتی وجود دارد که در این راستا تبلیغات اسلامی استان زنجان دوره تربیت مشاوره دینی را اجرا می‌کند.

کد خبر 4570782

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی آیین اعتکاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت

رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت:‌ سال گذشته چهار نفر بر اثر حوادث ناشی از آتش سوزی، انفجار و چهار نفر به علت گاز گرفتگیِ حاصل از انسداد دودکش و بی دقتی در نصب وسایل گاز سوز در استان جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ در حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار ۲۱ نفر مصدم و ۲۰ نفر بر اثر استشمام گاز دچار مسمومیت شدند، یادآور شد: سال گذشته با وجود همه هشدارها و آموزشهای لازم ۱۴ نفر بر اثر حوادث آتش سوزی مصدوم و چهار نفر از مشترکان زنجانی به علت مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن راهی بیمارستان شدند.

سلیمانی نژاد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم شرکت گاز در کنار توجه به کاهش و الگوسازی مصرف بهینه گاز، آموزش اصول صحیح و ایمن مصرف گاز برای مشترکان زنجان است که همه ساله مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی نشت گاز بر اثر بی دقتی در استفاده از وسایل گاز سوز را عامل اصلی بروز حوادث خواند و اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده نشت گاز، عامل اصلی بروز حوادث آتش سوزی، انفجار و گازگرفتگی است که مشترکان باید هنگام استفاده از تجهیزات گاز سوز به این نکته توجه جدی داشته باشند.

سلیمانی‌نژاد در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای آموزش اصول بهینه و ایمن مصرف گاز برای مشترکان، گفت: عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفقیت آمیز بوده است.

وی تصریح کرد: نصب بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی و آموزشی در میادین پرتردد و سطح شهر انجام و آموزش های لازم در قالب طرح همیار گاز در زمینه مصرف بهینه و ایمن گاز برای ۱۵ هزار دانش آموز استان ارائه شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ویژه شرکت گاز زنجان در چهار ماه فصل سرد سال، پخش آگهی تلویزیونی و زیرنویس در رسانه‌های جمعی بوده است، گفت: با توجه به اهمیت مساله مصرف بهینه و ایمن گاز، برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی با مشارکت شرکت گاز استان توسط رسانه‌های جمعی و فضای مجازی برای مشترکان ارائه شد.

وی با بیان اینکه احتمال بروز خطر حوادث ناشی از مصرف نادرست گاز طبیعی در طول سال وجود دارد و مختص فصول سرد سال نیست، تصریح کرد: مشترکان گاز طبیعی باید با رعایت اصول ایمنی، دقت در نصب وسایل گازسوز و استفاده از تجهیزات گازسوز استاندارد، در راستای مصرف بهینه و تامین شبکه پایدار گاز استان تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • وزش شدید باد استان زنجان را فرا می‌گیرد
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • اعتبارات فرهنگی درست هزینه نمی‌شود
  • بارش باران و افت دما مناطق مختلف استان زنجان را فرا می‌گیرد
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان