Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روانشناس کودک گفت: استفاده از مواد محترقه و نارنجک‌ها ابزار مناسبی برای تخلیه هیجانات نیست.به گزارش بلاغ،محمد باقر حسنوند روانشناس کودک در خصوص تخلیه هیجانات بدون خطر در چهارشنبه سوری اظهار کرد: در ارتباط با ترقه بازی در چهارشنبه سوری و مولفه‌های هیجان (واکنش عاطفی) باید این مطلب را توضیح دهیم که هیجان سه مولفه فکری (شناختی)، فیزیولوژیکی (بدنی) و رفتاری دارد؛ تپش قلب، بی‌قراری، سردی و گرمی دست و پا از جمله علائم بدنی هیجان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شادی، غم، خشم و ترس چهار دسته اصلی هیجان‌ها هستند.

این روانشناس تصریح کرد: نوجوانان و جوانان برای تخلیه هیجانات خود باید ورزش و تحرک بدنی داشته باشند، همچنین آن‌ها می‌توانند با توجه به استعداد‌ها و علایق فردیشان فعالیت‌هایی را انجام دهند و از انرژی خود برای پرورش خلاقیت و ایده پردازی استفاده کنند.

حسنوند گفت: اگر هیجانات به درستی هدایت شوند، منجر به تولید و نوآوری می‌شوند و در صورتی که هیجانات با روش‌های صحیح تخلیه نشوند، تجمع پیدا می‌کنند و به رفتار‌های پرخاشگرانه تبدیل می‌شوند.

وی افزود: استفاده از مواد محترقه و نارنجک‌ها ابزار مناسبی برای تخلیه هیجانات نیست و استفاده از مواد محترقه در لحظه می‌تواند هیجانی را تولید کند که این هیجان همراه با ترس، برون ریزی خشم و احساس رها شدگی است.

این روانشناس گفت: هیجان ناشی از مصرف مواد محترقه به صورت کوتاه مدت اضطراب را کاهش می‌دهد و احساس لذت تولید می‌کند، اما در ادامه این شیوه تخلیه هیجانات می‌تواند باعث افزایش اضطراب و آسیب رسیدن به خود فرد، دیگران و اموال عمومی شود.

حسنوند تصریح کرد: صدای بلند مواد محترقه در کودکان می‌تواند موجب افزایش ترس و اضطراب شود، کودکان معمولاً در مراسم چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) بی قرار هستند و گریه می‌کنند، بنابراین حضور والدین در کنار کودکان می‌تواند موجب کاهش اضطراب آن‌ها شود.

وی افزود: حضور نوجوانان و جوانان در جمع‌های دوستانه می‌تواند احتمال انجام رفتار‌های پر خطر را در مراسم چهارشنبه سوری افزایش دهد، بنابراین خانواده‌ها باید نوجوانان و جوانان را به سمت تخلیه صحیح هیجاناتشان سوق دهند.

این روانشناس تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند در کنار هم جمع شوند و با انجام برخی بازی‌های سالم به جشن و شادی بپردازند، به عنوان نمونه، بازی مقاومت در ایستادن روی یک پا، از کودک می‌خواهیم که بایستد و با دست راست، پای چپش را بالا بگیرد و به حالت ثابت روی پای راست بایستد. در مرحله بعد با دست چپ، پای راستش را می‌گیرد و روی پای چپ می‌ایستد.

این روانشناس خاطر نشان کرد: از دیگر بازی‌هایی که با آن می‌توان بدون خطر چهارشنبه سوری شادی داشت بازی مچ گرفتن است، به این صورت که کودکان با توجه به سن و جثه دو به دو مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و مچ گیری می‌کنند و هر فرد سعی می‌کند مچ دست طرف مقابل خود را بخواباند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت بشار اسد از خروجی دیدارهای سوری‌ها با مقامات آمریکایی

به گزارش خبرآنلاین بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اینال آردزینبا، وزیر خارجه آبخاز در کاخ ریاست جمهوری در دمشق گفت: آمریکا بخشی از خاک ما را به صورت غیرقانونی اشغال کرده است و از تروریسم و اسرائیل حمایت می‌کند؛ اسرائیلی که خود خاک ما را اشغال کرده است.

به نقل از ایسنا وی افزود: با این حال ما گاهی دیدارهایی با آن‌ها داریم هرچند که این دیدارها به هیچ نتیجه‌ای ختم نمی‌شود اما همه چیز تغییر خواهد کرد.

وی درباره محور این دیدارها یا مسؤولانی که در آن شرکت می‌کنند، چیزی نگفت.

بشار اسد در جواب سوالی درباره مذاکرات با غرب گفت: امید همیشه هست. حتی زمانی که بدانیم نتیجه‌ای وجود نخواهد داشت باز هم باید تلاش کنیم. به رغم دیدگاه منفی که نسبت به آن‌ها داریم باید با آن‌ها کار کنیم و برایشان توضیح دهیم که ما هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم و با آن‌ها تنها براساس برابری همکاری خواهیم کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898259

دیگر خبرها

  • آدمکشی در هیجان جوانی!
  • آرمان-حضرت: چه رقابت هیجان‌انگیزی! (عکس)
  • شور و هیجان "پپ گواردیولا"در تمرینات منچستر سیتی (فیلم)
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • عکس| اولین تصویر بیرانوند بدون گچ دست!
  • روایت بشار اسد از خروجی دیدارهای سوری‌ها با مقامات آمریکایی