Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر موسسه مصاف ایرانیان گفت: قره باغ ماننده فلسطین پاره تن اسلام است و باید به تن اسلام باز گردد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رائفی پور مدیر موسسه مصاف ایرانیان در نشست تخصصی بین المللی " بررسی عوامل و موانع قومیت گرایی در تداوم اشغالگری در سرزمین‌های اسلامی " که به همت جمعیت دانشجویان جهان اسلام برگزار شد، گفت: نژاد پرستی و ملیت گرایی فتنه مستکبرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بزرگترین نژادپرست در عالم خلقت ابلیس است که دچار خود برتر بینی شد.

وی با بیان اینکه نظام صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود در منطقه از دو ابزار نژاد و مذهب استفاده می‌کند، افزود: ایجاد مناقشه قره باغ بهترین بهانه بود تا آمریکا و رژیم صهیونیستی بتوانند در قفقاز بین دو قدرت بزرگ یعنی ایران و روسیه یک جای امن برای خود ایجاد کنند و با جذب آذربایجان به نوعی وضعیت شمال اسرائیل یعنی جنوب لبنان را در شمال ایران به وجود بیاورند.  
وی با تاکید بر اینکه ما قره باغ را ماننده فلسطین پاره تن اسلام می‌دانیم و باید به تن اسلام باز گرد، تصریح کرد: نژاد و ملی گرایی بهترین فتنه گری است تا قره باغ به آغوش اسلام بازنگردد.

مدیر موسسه مصاف ایرانیان با اشاره به اینکه ملی گرایان دولتی آذربایجان کمک و مساعدت‌های ایران در جنگ قره باغ را فراموش کرده اند، افزود: بدهی ۳۰ میلیون دلاری این کشور به ایران از یاد نمی‌رود، اما آن‌ها خود را به فراموشی زده اند و به ملت آذربایجان دروغ می‌گویند و به گونه‌ای دنبال جعل تاریخی هستند. در هر حال شاهدان این واقعیت زنده اند و سرداران و فرماندهان ما که به نیرو‌های آذری آموزش می‌دادند همچون آقای حقیقت پور و نوعی اقدم سند حی این ماجرا هستند.

رائفی پور تصریح کرد: ما از تاریخی صحبت نمیکنیم که تمام شده است بلکه شاهدان این امداد‌ها ژنرال‌های آذری هستند که هنوز نفس می‌کشند، شهدای ما که خونشان بر خاک قره باغ ریخت خود شاهدان عینی نزد پروردگار هستند و کامیون‌های سلاح که به اسم آهن ضایعات بارنامه و به خاک آذربایجان ارسال می‌شد هنوز از یاد‌ها نرفته است.

وی با بیان اینکه اگر ایران مرز را به روی آوارگان آذری باز نمیکرد معلوم نبود که کشتار به چه تعداد می‌رسید، افزود: اگر مجاهدان پاکستانی و افغانستانی که برای جانبازی به قره باغ رفتند، توسط آمریکا از آذربایجان اخراج نمی‌شدند همان پیروزی‌هایی که در سوریه توسط زینبیون و فاطمیون بدست آمد قطعا در قره باغ هم حاصل می‌شد.

وی یادآور شد: بخش‌هایی از آذربایجان حتی بدون شلیک یک گلوله به اشغالگران ارمنی تسلیم شد یعنی خود ملی گرا‌ها آن مناطق را تقدیم کردند. در واقع ملی گرایان نژاد پرست در ساختار دولتی، ذره‌ای تمایل ندارند قره باغ به آغوش اسلام باز گردد و آزاد شودو و این در حالی است که آن‌ها کسانی هستند که در آذربایجان سنگ قره باغ را به سینه می‌زنند، چون اختیاری از خود ندارند و قطعا رژیم صهیونیستی این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد، زیرا برای پیشبرد اهداف خود به این اختلاف افکنی نیاز دارد.  
مدیر موسسه مصاف ایرانیان گفت: در انقلاب اسلامی نباید رفتار غلط مسئولین به پای نظام نوشته شودبا این وجود هر زمان اگر اشتباهاتی از طرف دستگاه‌ها رخ داد ما وابستگان به آرمان‌های انقلاب باید به میدان آمده و سریع انتقاد کنیم و فریاد بزنیم، بعنوان مثال اتفاقی که در ده روز اخیر افتاد یعنی دعوت از نخست وزیر ارمنستان در سالروز واقعه خوجالی و افتضاح باشگاه آرارات، آیا این تکمیل پازل دشمن نیست؟ ما به این مسائل نقد داریم و وزارت امور خارجه نیز باید پاسخگوی آن باشد، ما نمیگوییم با کشور‌های همسایه ارتباط نداشته باشیم، اما چرا این رویداد دیپلماتیک در روزی باید اتفاق بیافتد که شیعیان آذربایجان عزادار بودند آیا روز دیگری برای آن نمی‌شد تعریف کرد؟!
علیرضا فیروزی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز در این نشست گفت: قره باغ سرزمینی است که بیشترین آسیب‌ها را از حوزه ملیت گرایی خوده و این قومیت گرایی به پاشنه آشیل آذربایجان مبدل شده است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی از این نقطه ضعف علیه جهان اسلام بهره جسته است، تصریح کرد: امروز آذربایجان در وضعیتی قرار گرفته که نمی‌تواند از تمامیت ارضی خود جانانه دفاع کند، چون بازیچه سناریو دشمن شده است. در هر حال این ضعف باعث شده تا بخشی از پیکره جهان اسلام تقدیم رژیم اشغالگر ارمنستان شود.

ماجد القناصی میهمان لبنانی حاضر در این نشست گفت: حداقل آسیبی که ملی گرایی بر پیکره قره باغ وارد کرده این است که آنرا از جهان اسلام و ظرفیت‌های فوق العاده آن دور و همچنین جهان اسلام را از قره باغ غافل کرده است.

سعید ایبهی میهمان نیجریه‌ای حاضر در این نشست بیان کرد: مدعیانی که می‌گویند قره باغ یک مناقشه ارضی است و ماهیت مذهبی ندارد باید بروندو سری به مساجدی بزنند که در سرزمین‌های اشغالی به طویله تبدیل شده بودند.
گفتنی است؛ در پایان جلسه حاضرین دولت ارمنستان را بعنوان اشغالگر سرزمین اسلامی محکوم کردند و از دولت آذربایجان خواستند که به اصل خویش باز گردد و حل مناقشه قره باغ را به هویت اسلامی آن واگذارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مناقشه قره باغ دولت آذربایجان دولت ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم اشغالگر صهیونیستی ریشه اصلی ناامنی است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه دولت قطر در این گفت وگو آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر را در جریان تحولات اخیر و اقدام مبتنی بر دفاع مشروع ایران بر روی اهداف تعیین شده در سرزمین‌های اشغالی قرار داد.

وی همچنین تاکید کرد ریشه اصلی ناامنی رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این گفت وگو ضمن تشکر از توضیحات ارائه شده، بر نیاز هر چه بیشتر منطقه به ثبات و امنیت تاکید کرد و افزود اقدامات رژیم صهیونیستی موجب بی ثباتی در منطقه شده است.

طرفین همچنین در این تماس تحولات غزه را مورد توجه و بررسی قرار دادند و بر ضرورت پایان دادن به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و مصائب انسانی مردم غزه و کرانه باختری فلسطین تاکید کردند.

کد خبر 6078385

دیگر خبرها

  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیرخارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • جزئیات رایزنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر
  • قطر: اقدامات اسرائیل موجب بی ثباتی در منطقه است
  • کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس دعوت شد
  • امیرعبداللهیان: رژیم اشغالگر صهیونیستی ریشه اصلی ناامنی است
  • اقدامات رژیم صهیونیستی موجب بی ثباتی در منطقه شده است
  • ارمنستان خواستار اجتناب از تشدید تنش‌ در منطقه شد
  • فردا؛حضور شش تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد