Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیمی متشکل از هیات رئیسه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و شرکت‌های مستقر در این پارک، در راستای توسعه همکاری‌های متقابل علمی و فناوری با کشورهای منطقه و ایجاد زمینه دستیابی شرکت‌های مستقر در پارک به بازارهای بین‌المللی از تکنو پارک، دانشگاه فنی و نمایشگاه صنایع استانبول بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این بازدید جلسه‌ای با هیئت رئیسه تکنو پارک استانبول برگزار شد و طرفین در زمینه استفاده از ظرفیت‌های متقابل و تبادل اطلاعات در زمینه فناوری‌های مبتنی بر دانش و راه‌های افزایش ارتباط با یکدیگر با هدف استفاده از مهارت‌ها و تجارب طرفین به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن معرفی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، ظرفیت‌های علمی و فناوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی را برای حاضرین در جلسه تشریح کرد و نمایندگان شرکت‌های مستقر در پارک نیز محصولات و خدمات خود را ارائه کردند.

وی پیشنهادهای پارک را برای همکاری با تکنو پارک استانبول بیان کرد که این امر مورد استقبال مسئولان تکنوپارک استانبول قرار گرفت و توافقاتی در زمینه استقرار شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در تکنوپارک و بالعکس و همچنین همکاری‌های علمی و تجاری در زمینه فناوری‌های جدید و ایجاد و توسعه فضاهای کار آفرینی و نوآوری با مشارکت شرکت‌های فناور دو طرف به عمل آمد.

در ادامه هیئت اعزامی از بخش‌های مختلف تکنو پارک استانبول و برنامه‌های توسعه‌ای این پارک بازدید و با فناوران و صاحبان شرکت‌های پیشروی مستقر در تکنو پارک استانبول گفت‌وگو و مذاکره کردند.

تکنو پارک استانبول به عنوان هاب نوآوری ترکیه در مجاورت فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن saw استانبول به وسعت ۲۵۰ هکتار تاسیس شده و دارای ۶۲ هزار مترمربع فضای دفتری برای استقرار ۱۰۰ شرکت و ۵۰ استارت آپ است.

این پارک توسط وزارت صنایع دفاع و اتاق بازرگانی استانبول برای کمک به توسعه تکنولوژی در ترکیه در سال ۱۹۸۷ تاسیس شده و پس از تکمیل مراحل ساخت، قابلیت ارائه خدمات برای بیش از هزار شرکت و ۳۰ هزار واحد تحقیق و توسعه را خواهد داشت. مرکز رشد جدید این پارک یکی از بزرگترین مراکز رشد اروپا، خاورمیانه و آفریقا محسوب می‌شود و امکان حمایت از ۳۰۰ شرکت استارتاپی را دارد. دسترسی آسان به خدمات بانک‌ها، فروشگاه‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات کترینگ و آژانس‌های مسافرتی و امکانات ورزشی از مزایای دیگر این پارک است.

هیئت اعزامی از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این سفر همچنین از دانشگاه فنی استانبول و پارک فناوری این دانشگاه (Ari techno park) ، بازدید کردند و با مسئولان و کارشناسان این پارک به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

پارک فناوری آری در منطقه‌ای به وسعت از ۱ میلیون و ۶۵۵ هزار مترمربع با ۱۰ ساختمان تاسیس شده است که بیش از ۲۵۰۰ پروژه تحقیق و توسعه موفقیت آمیز و ۴۰ میلیون دلار صادرات برای ترکیه داشته است. هم اکنون در این پارک، ۲۷۶ شرکت تحقیق و توسعه فعال هستند.

بازدید از نمایشگاه صنایع استانبول (WIN EURASIA Metalworking) از دیگر برنامه‌های این سفر بود. این نمایشگاه یک نمایشگاه بین‌المللی پیشرو در حوزه صنایع تولیدی محسوب می‌شود که از ۶ نمایشگاه مختلف شامل نمایشگاه "فلزکاری"، "عملیات سطحی"، "جوش"، "سیستم‌های یکپارچه‌سازی حرکت و انتقال" "الکترونیک" و "حمل و نقل و ذخیره سازی مواد" تشکیل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آذربايجان شرقي پارك علم و فناوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و بهره‌مندی مستمر از خرد جمعی، تجربیات و توانمندی‌های طرفین، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی امضا شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در این نشست ابراز امیدواری کرد که همکاری و تعامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش پرورش درراستای ارتقای سطح آموزش دانش‌آموزان همچون گذشته تداوم داشته باشد.

علی رضاپور با قدردانی از همکاری‌های آموزش و پرورش مناطق سه‌گانه شبستر، صوفیان و تسوج با این دانشگاه ضمن تأکید بر توسعه کمّی و کیفی مدارس و ارتقای کارکرد زنجیره‌ای آن با نظام آموزش تخصصی دانشگاه، اعلام کرد که این واحد دانشگاهی در راستای رسالت و مأموریت خود و با توجه به تجربه و تخصص در زمینه آموزش و پژوهش می‌تواند با ارائه مشاوره‌های مرتبط با هدایت شغلی و آموزشی به دانش‌آموزان معرفی شده از مدارس در مراکز تابعه و اختصاص بخشی از ظرفیت کارگاه‌های آموزشی مراکز تابعه برای اجرای آموزش‌های برون‌سپاری مهارت‌های شاخه کاردانش براساس قرارداد‌های آموزشی منعقد شده قبل از شروع سال‌های تحصیلی آتی و اجرای کارورزی دانش‌آموزان متناسب با ظرفیت خالی کارگاه‌های آموزشی مراکز تابعه و همکاری در اجرای دوره‌های آموزش مهارتی کوتاه‌مدت تخصصی به‌منظور ارتقای مهارت هنرآموزان معلمین کارشناسان و مدیران آموزش و پرورش مطابق با مقررات سازمان مطبوع می‌تواند درکنار مناطق سه گانه واداره کل آموزش وپرورش خواهد بود.

وی متذکر شد: توسعه‌ مشارکت دو دستگاه در تقویت نگرش مثبت و گرایش دانش‌آموزان، هنرجویان، هنرآموزان و مربیان به حوزه‌ مهارت‌آموزی، کسب مهارت‌های دانشگاهی، برگزاری دوره‌های تخصصی کارآفرینی و مدیریت کسب و کار و تشویق دانش‌آموزان به عضویت یا فعالیت در المپیاد‌ها، باشگاه‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با کارآفرینی، خلّاقیت و کسب و کار با توجه به اسناد و دستورالعمل‌های بالادستی از اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر تبیین کرد: همکاری در زمینه بسترسازی شرکت دانش‌آموزان در مسابقات ملی مهارتی و آماده‌سازی آنان در این راستا با برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی موردنیاز، همکاری در آموزش‌های برون‌سپاری شاخه کارودانش در رشته‌های مرتبط با دانشگاه آزاد اسلامی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فضای فیزیکی، تجهیزاتی، فنی، آموزشی و اطلاعاتی تجربه و تخصص نیروی انسانی طرفین برای نیل به اهداف مشترک آموزشی در شناسایی استعداد‌ها، هدایت صحیح شغلی و آموزشی دانش‌آموزان، توسعه نیروی انسانی ماهر و بهره‌گیری مشترک از نوآوران ویژه در حوزه‌های نوین علم فناوری اشتراک مساعی در آموزش مهارت‌های فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی نانوفناوری، نانو فناوری به دانش تصویری از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

به گزارش آنا، این تفاهم‌نامه به امضای مسعود سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی و رضاپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر رسید که تحویل تفاهم‌نامه با حضور اکرمی معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی انجام گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی
  • فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در آذربایجان شرقی
  • تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید