Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@04:13:02 GMT

121 روستای چگنی به اینترنت پرسرعت تجهیز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۱۴۸۲

121 روستای چگنی به اینترنت پرسرعت تجهیز شد

شهاب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تجهیز این تعداد روستا امسال انجام شده و در فاز دوم نیز تا پایان شهریور ماه سال آینده، 80 روستای دیگر شهرستان از این امکان بهره مند می شوند.
وی اظهار داشت: در فاز نخست اینترنت رسانی به روستاها، یکهزار و 245 روستای این استان به اینترنت پرسرعت تجهیز شده که این طرح در راستای دسترسی 25 هزار روستای کشور به اینترنت انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: همچنین در فاز دوم نیز 750 روستای استان به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند که اکنون مراحل تملک زمین برای نصب سایت های مخابراتی در دست اقدام است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: بنا بر قانون ششم توسعه 115 دفتر فناوری اطلاعات روستایی باید در لرستان راه اندازی شود که سهمیه سالجاری از این تعداد 20 دفتر است.
حیدری افزود: در این دفاتر خدمات مختلف بانکی و سایر خدمات به روستاییان ارائه می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از توجیه اقتصادی لازم برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: کاهش شکاف دیجیتال از طریق توسعه زیرساخت های ارتباطی و ایجاد خدمات ارزش افزوده در مناطق روستایی راهکار مناسبی جهت توقف مهاجرت به شهرها است.
7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت زمین فناوری اطلاعات قانون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند

محمود کشاورز با بیان اینکه استان ایلام دارای ۶۳۷ روستا است، اظهار کرد: ۵۰ روستای این استان به دلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام در ردیف استان‌های سبز کشور از لحاظ توسعه گازرسانی قرار گرفته است، گفت: گازرسانی به مناطق محروم از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی به مناطق کمتر توسعه‌یافته و سخت گذر استان در سال گذشته بسته شد.

کشاورز بیان کرد: تعداد مشترکان گاز استان از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی تاکنون ۲۱۵ هزار و ۹۹۸ مشترک است.

وی گفت: تاکنون پنج هزار و ۹۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌نقاط استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام یادآور شد: تاکنون، بیش از ۱۲۶ هزارو ۷۴۵ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده‌است.

کشاورز بیان کرد: در حال حاضر۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به یک هزار و ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی در استان نیز گازرسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی و ۲۴ جایگاه CNG در استان نیز در استان انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون بشاگرد تا پایان هفته
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند