Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-18@06:17:21 GMT

۵ آسیب‌ استانی شدن انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۱۵۰۰

۵ آسیب‌ استانی شدن انتخابات

به گزارش جهان نيوز، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس از سوی نمایندگان، گفت: استانی شدن انتخابات مجلس موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود، با این روش آرا استان‌ها تعیین کننده می‌شوند و آرا شهرستان‌ها و شهرهای کوچک تأثیرگذاری خود را از دست می‌دهد که همین امر سبب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات موجب دامن زدن اختلافات قومی و مذهبی می‌شود، افزود: در برخی از استان‌ها ما شاهد قالب بودن یک قوم نسبت به قوم دیگر هستیم که با این روش یک قوم در اقلیت قرار می‌گیرد که همین باعث اختلاف افکنی می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر اینکه با استانی شدن، هزینه انتخابات افزایش می‌یابد، گفت: همین امر سبب وابستگی کاندیدا‌ها به کانون‌های قدرت و ثروت می‌شود. این شیوه باعث جلوگیری از ظهور چهره‌های جدید، نخبگان انقلابی و همچنین افراد باانگیزه می‌شود. در صورتی که انتخابات مجلس، استانی شود، تنها اشخاصی امکان حضور در مجلس را دارند که به فهرست جریانات سیاسی راه یافته باشند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: این روش باعث می‌شود که ارتباط مردم با حاکمیت کاهش یابد، چرا که نمایندگان پارلمان یکی از راحت‌ترین ابزارهای ارتباط مردم با حاکمیت بودند. با استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط مردم با وکلای ملت کاهش  می‌یابد و در نتیجه در ارتباط مردم با حاکمیت اثر سوء دارد.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد

شهردار محمودآباد گفت: دومین جشنواره استانی فرهنگی و هنری طنزواره «میرماه» به میزبانی محمودآباد آغاز شد.

مهدی اختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به برگزاری جشنواره استانی طنزواره میرماه اظهار کرد: این جشنواره برای دومین سال پس از استقبال هنرمندان مازندران به میزبانی محمودآباد از شب گذشته در این شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره تا روز پنجشنبه سی‌ام فروردین ادامه دارد، افزود: در این دوره این رقابت‌ها در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و استندآپ کمدی در حال برگزاری است و شهرداری محمودآباد با رویکرد حمایت از هنرمندان مازندرانی میزبانی برگزاری طنزواره را برعهده گرفته است.

شهردار محمودآباد ادامه داد: سیاست و رویکرد ما در برگزاری این دوره بر پایه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و آسیب‌های فضای مجازی بین نوجوانان و جوانان و آشنایی نسل جوان جامعه با جرایم اینترنتی و خطرها و پیامدهای احتمالی آن است.

اختیاری خاطرنشان کرد: امسال با هدف شناسایی و کشف استعدادهای جوان و نوجوان در هنر طنز، بخش استندآپ کمدی را در رده سنی نوجوانان نیز اضافه کردیم.

کد خبر 745575

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست
  • تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان کاهش نمی‌یابد
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • تعداد شعب انتخابات‌ دور دوم در حوزه‌های خوزستان‌، کاهش نمی‌یابد