Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@23:52:30 GMT

افزایش ذخایر شکر به ۵۰۰ هزارتن

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۱۷۵۵

افزایش ذخایر شکر به ۵۰۰ هزارتن

خبرگزاری میزان- با تصمیم کارگروه تنظیم بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت شکر در ایام پایانی سال، ذخایر استراتژیک این محصول به ۵۰۰ هزار تن افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، کارگروه تنظیم بازار در گزارشی درباره اقدامات این کارگروه برای تامین شکر مورد نیاز بازار اعلام کرد: بر اساس آمار‌های رسمی، مصرف سالانه شکر اعم از مصارف خانگی، صنوف و صنایع مرتبط بالغ بر ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن در سال است که امسال به دلایلی مانند خشکسالی و محدودیت تخصیص آب برای مزارع چغندر و نیشکر و مشکلات خاص ایجاد شده برای کارخانجات نیشکری، تولید این محصول نسبت به سال ۹۶ با کاهش مواجه بود و همین موضوع مشکلاتی را در تامین شکر مورد نیاز کشور به وجود آورد.

همچنین از شهریور ماه امسال، شکر خام مشمول ممنوعیت واردات فصلی شد که این دلیل به همراه کاهش عرضه کارخانجات شکر، افزایش نرخ این محصول در بازار را در پی داشت.

در ادامه گزارش آمده است: برای بازگرداندن آرامش به بازار شکر و کاهش نرخ آن، موضوع بلافاصله در دستور کار کارگروه تنظیم بازار قرار گرفت و مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی نسبت به افزایش ذخایر استراتژیک به میزان ۵۰۰ هزار تن اقدام کند.

بر اساس تصمیم اتخاذ شده افزایش بخشی از ذخایر از طریق تامین شکر خام از محل واردات بوده است.

در پایان این گزارش ذکر این نکته ضروری است که شکر استحصالی از کارخانجات نیشکر، روانه واحد‌های تصفیه و کارخانجات قند شده و واردات شکر، باعث تعادل مجدد در بازار این محصول خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شکر واردات تامین بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد

استاندار قم گفت: گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی اعلام شده که اداره کل گردشگری موظف است نظارت‌ها را از این مجتمع‌ها افزایش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری در پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: این کارگروه مطابق مصوبه هیات وزیران اختیار دارد در راستای مدیریت، تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش نرخ تورم روی کالاها قیمت‌گذاری کند.

وی ضمن تأکید بر اجرای طرح ناظران افتخاری در استان افزود: یکی از بهترین‌ راه‌های شناسایی سودجویان و گران‌فروشان این است که مردم خود بر بازار نظارت کنند.

استاندار قم گفت: بعد از تلاش‌های فراوان و توسعه زیر ساخت‌های سامانه 124، این سامانه آماده دریافت گزارشات مردمی‌ بوده و بازرسان حداکثر ظرف 24 ساعت برای برخورد با واحد صنفی متخلف به آنجا اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: واحدهای صنفی موظف هستند کالاهای خود را به نرخ مصوب شده فروش برسانند و اگر فروشنده‌ای بر خلاف این موضوع اقدام کند با جریمه‌های سنگین تعزیرات مواجه خواهد شد.

آقامیری همچنین با بیان اینکه نظارت‌ها بر مجتمع‌های بین راهی نیز باید افزایش داشته باشد، تصریح کرد: گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی اعلام شده که اداره کل گردشگری موظف است نظارت‌ها را از این مجتمع‌ها افزایش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظارت بر بازار یکی از عوامل کاهش تورم محسوب می‌شود، عنوان کرد: ما از همان اول بنا را بر این گذاشتیم که قم با به عنوان شهر ارزان در کشور معرفی کنیم و الحمدلله ماهانه به این موضوع نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت