Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@13:51:01 GMT

پرواز بوتاس بر فراز ملبورن

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۱۷۷۵

پرواز بوتاس بر فراز ملبورن

مسابقه فرمول یک استرالیا و نخستین دور از این مسابقات در فصل جدید با قهرمانی راننده فنلاندی مرسدس یعنی والتری بوتاس به پایان رسید، همچنین همیلتون و ورشتاپن نیز دوم و سوم شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از ماه‌ها انتظار برای شروع فصل جدید، ماشین‌های فرمول یک دوباره به پیست بازگشتند. نخستین دور از مسابقات فرمول یک در فصل جدید در استرالیا برگزار شد و تیم‌ها از روز جمعه با برگزاری دو تمرین کار خود را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان تمرین اول روز جمعه، مشخص شد که رقابت باردیگر بین مردسدس‌ها و فراری‌ها است؛ در تمرین اول و دوم همیلتون بهترین زمان را ثبت کرد و پس از او فتل و بوتاس قرار گرفتند.

روز شنبه آخرین تمرین پیش از تایم‌گیری بود؛ در این تمرین بار دیگر همیلتون با مرسدس و فتل با ماشین فراری خود رقابت سختی داشتند که در نهایت همیلتون بهترین زمان را ثبت کرد و آماده تعیین خط شد. در تعیین خط نخستین شگفتی فصل را شاهد بودیم، جایی که راننده جدید تیم ردبول پیر گسلی در همان دور اول حذف شد و جایگاهی بهتر از هفدهم به دست نیاورد. در ادامه بار دیگر همیلتون بهترین زمان را زد و هم‌تیمی‌اش یعنی والتری بوتاس در جایگاه دوم قرار گرفت، فتل هم سوم شد.

پس از ۱۲۶ روز انتظار بالاخره در روز شنبه -۲۶ اسفندماه- رأس ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه چراغ‌های پیست ملبورن استرالیا خاموش شد تا ماشین‌های فرمول یک در خط استارت نخستین غرش خود در فصل جدید را آغاز کنند. همیلتون و بوتاس در خط اول استارت و فتل و ورشتپن در خط دوم استارت قرار داشتند؛ در همان ابتدای کار بوتاس با استارت بسیار خوب خود توانست در همان پیچ اول از همیلتون بگذرد و در جایگاه اول قرار گیرد.

بدشانس‌ترین راننده در استارت اما ریکیاردو بود، راننده استرالیایی در همان خط استارت مسابقه خانگی خود، بال جلوی ماشین را از دست داد و به رده آخر رفت. ریکیاردو در ادامه مسابقه نیزموفق نبود و در نهایت در میانه‌های مسابقه مجبور به کناره‌گیری شد. کارلوس ساینز راننده تیم مکلارن نیز در دور ۱۲ دچار احتراق موتور شد و از مسابقه کنار رفت.

اوج رقابت در مسابقه در لحظه سبقت ورشتاپن از فتل بود؛ در حالی که دور سی‌ام مسابقه طی می‌شد، ورشتاپن که در رده چهارم بود خود را به فتل در رده سوم نزدیک کرد و با یک سبقت زیبا توانست جایگاه فتل را تصاحب کند؛ در ادامه ورشتاپن دست از تلاش نکشید و با رانندگی بی‌نظیر، خود را به یک ثانیه‌ای همیلتون در رده دوم رسید اما درست در جایی که قصد داشت برای سبقت به همیلتون نزدیک شود با یک اشتباه از پیست خارج شد و زمان را از دست داد.

در پایان والتری بوتاس با رانندگی بی‌نقص خود و اختلاف قابل توجه ۲۱ ثانیه‌ای با نفر دوم توانست قهرمان مسابقه استرالیا ۲۰۱۹ شود و فصل را به بهترین شکل ممکن آغاز کند. پشت‌سر او هم‌تیمی‌اش همیلتون قرار گرفت و دوم شد. مکس ورشتاپن نیز روز خوبی را داشت و با یک سبقت دلچسب سکو را از فتل گرفت و سوم شد.

فتل و لکرک دو راننده فراری نیز چهارم و پنجم شدند اما این مسئله باعث ناامیدی و نگرانی هواداران آن‌ها شد؛ در طول مسابقه فاصله بین ماشین فراری و ماشین مرسدس بسیار زیاد بود و دو راننده فراری نتواسنتند فشاری بیاورند، همچنین فتل در برابر ورشتاپن بی‌دفاع بود تا نشان دهد خودرو فراری راه زیادی تا قهرمانی دارد.

همچنین مگنوسن از تیم هاس، با یک رانندگی کم‌نقص ششم شد و توانست رقیب اصلی تیم خود یعنی رنو را با رانندگی هالکنبرگ شکست دهد؛ رایکونن نیز با تیم جدید خود یعنی آلفارومئو توانست در جایگاه هشتم قرار گیرد و امتیاز به دست آورد. استرول از تیم ریسینگ پوینت و کویات با ماشین توروروسو خود نیز در جایگاه نهم و دهم قرار گرفتند و با دست پر مسابقه را ترک کردند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استرالیا فرمول یک مرسدس بنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورم پا یکی از علائم اصلی نارسایی قلبی

یک برنامه هوش مصنوعی جدید قادر است نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص دهد.

به گزارش ایسنا، یک استارت‌آپ برآمده از دل دانشگاه کمبریج موسوم به هارت‌فلت تکنولوژیز(Heartfelt Technologies) یک برنامه هوش مصنوعی نظارتی را معرفی کرده است که بیماران قلبی مرخص شده از بیمارستان را از نظر علائم نارسایی قلبی تحت نظر می‌گیرد.

این برنامه از یک دوربین سه‌بعدی فروسرخ برای اسکن خودکار پای برهنه به منظور تشخیص «ورم پیرامونی» استفاده می‌کند که یک علامت بالقوه از وجود نارسایی قلبی است که حدود دو هفته قبل از بستری مجدد در بیمارستان قابل تشخیص است.

بیماران پس از یک دوره نارسایی قلبی، اغلب از بیمارستان مرخص می‌شوند و به آنها دستور داده می‌شود تا علائمی مختلف به‌ویژه وزن خود را هر روز پس از بازگشت به خانه کنترل و گزارش کنند. با این حال، بسیاری به این تذکر پایبند نمی‌مانند که منجر به بستری مجدد می‌شود؛ چیزی که با نظارت مداوم‌ می‌شود از آن جلوگیری کرد.

به گفته این استارت‌آپ، رویکرد آنها کاهش بستری شدن در بیمارستان با فراهم کردن یک بازه زمانی کافی برای تجویز دارو است که به طور بالقوه از پذیرش مجدد تا ۷۵ درصد جلوگیری می‌کند.

این دستگاه را می‌توان به راحتی در خانه بیمار نصب کرد تا هر زمان که بیمار از کنار آن رد می‌شود، حجم پای بیمار در طول زمان ردیابی شود.

از آنجایی که ورم پا یکی از علائم اصلی مرتبط با شروع یک دوره نارسایی قلبی است، یکی از شاخص‌های کلیدی سلامت قلب محسوب می‌شود.

سپس این دستگاه، داده‌ها را برای تجزیه و تحلیل به فضای ابری منتقل می‌کند و تغییرات قابل توجه در حجم پا را مشخص می‌کند. بنابراین مراقبان و متخصصان پزشکی را برای مداخله آماده می‌کند.

به گفته این استارت‌آپ، اغلب اوقات این مداخله فقط شامل اطمینان از تجویز و مصرف داروهای صحیح است.

نسل جدید دستگاه‌های نظارت بر پا

به گفته دکتر شامومس هاشیر، مدیرعامل این استارت‌آپ، این دستگاه به نسل سوم خود تکامل یافته است و از نسخه‌های اولیه از دوربین‌های Raspberry Pi روی یک میله آلومینیومی استفاده می‌کند.

هاشیر می‌گوید در حالی که به دلیل مشکلات حساسیت، یک بدبینی اولیه نسبت به قابلیت‌های داده‌های سه‌بعدی دوربین ما که از کنسول «ایکس‌باکس وان» الهام گرفته، وجود داشت، تیم ما این دستگاه را از طریق پیشرفت‌های نرم افزاری، تنظیمات سخت افزاری و ریاضیات نوآورانه تغییر داد.

ما ثابت کردیم که می‌توان از یک معیار نوری برای تشخیص تغییرات مرتبط بالینی در پاها برای تشخیص نارسایی قلبی استفاده کرد. بنابراین ما دستگاهی ساختیم که برای استقرار در خانه مناسب است.

هاشیر علاوه بر این بر اهمیت حفظ حریم خصوصی در اجرای این فناوری و تضمین حفظ محرمانگی اطلاعات بیماران در حین ارائه بینش‌های مرتبط بالینی تاکید کرد.

به گفته وی، در حالی که تمرکز اصلی بر نظارت بر نارسایی قلبی است، این فناوری دارای پتانسیل برای کاربردهای گسترده‌تر از جمله رسیدگی به بارداری‌های پرخطر است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اثر فوق العاده پوست پرتقال در تقویت سیستم ایمنی پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟

دیگر خبرها

  • استارت کشتی فرنگی با دو طلا | تانک بختیاری باز هم طلا گرفت
  • ورم پا یکی از علائم اصلی نارسایی قلبی
  • تشخیص نارسایی قلبی از حجم پا
  • پژوهشگر صهیونیست: پرواز موشک‌ها بر فراز «کنست» پیروزی بزرگی برای ایران بود
  • آلونسو در آستانه شکستن رکورد 51 ساله فرمول یک
  • استارت سریع بادیگارد مسی هنگام ورود یک جیمی جامپ! / فیلم
  • پرواز موشک‌ها بر فراز «کنست» پیروزی بزرگی برای ایران بود
  • آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
  • پرواز ده‌ها پهپاد ایرانی بر فراز بین الحرمین
  • فیلم/ پرواز موشک کروز ایرانی بر فراز عراق