Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@19:24:47 GMT

آوای خوش ترنم بهار در منطقه آزاد انزلی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۲۰۲۵

آوای خوش ترنم بهار در منطقه آزاد انزلی

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : همزمان با رونمایی از پوستر جشنواره نوروزی منطقه چهارمین جشنواره نوروزی ترنم بهار، این جشنواره با رنگین کمانی از فرهنگ و هنر گیلان زمین آغاز می شود.
مجید فاتحی در خصوص برنامه های نوروزی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان این که نوروز فرصتی مناسب جهت ارتقاء آگاهی عمومی از ذخایر فرهنگی غنی این منطقه است ، اظهار داشت: برپایی جشن ها و نمایش های آئینی مهمترین بخش از جشنواره ترنم بهار است که از طریق آن گیلانیان و مسافران با آداب، سنت ها و رسوم اقوام و مناطق مختلف گیلان زمین آشنا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی رویکرد برنامه های سازمان منطقه آزاد انزلی را معرفی توانمندیهای سنتی و آئینی استان اعلام و تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری ایجاد شده از سوی سازمان برای نوروز 98 به صورت مستقیم در نوروز بازار عرضه می شود .
به گفته معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در این نمایشگاه جاذبه ها و محصولات صنایع دستی این منطقه و استان در قالب بیش از 120 غرفه به نمایش گذاشته خواهد شد.
فاتحی با بیان اینکه به این برنامه ها نوای خوش موسیقی بومی – محلی نیز اضافه می شود، افزود: در همین راستا موسیقی فولکلور نقاط مختلف استان توسط گروه های هنری و تئاتر خیابانی هنرمندان بومی در منطقه به اجرا در می آید تا بازدید کنندگان علاوه بر ثبت لحظاتی خوش از نوای موسیقی محلی نیز بهره مند شوند و خاطرات خوشی را در نوروز امسال از منطقه آزاد انزلی به یادگار داشته باشند.
وی ایام نوروز را فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی نشانه ها و نمادهای فرهنگ گیلانیان عنوان و اضافه کرد : اجرای نمایش عروسک های غول پیکر اساطیری استان گیلان در قالب 'عروس گولی' و 'عروس بران' از جاذبه های نوروزی در نظر گرفته شده است .
فاتحی افزود: گستره برنامه های نوروزی سازمان فراتر از محدوده تجاری و گردشگری است و در این ایام برنامه های فرهنگی و هنری در تمامی محدوده منطقه بویژه در پارک های جنگلی طالب آباد و چپرپرد به اجرا در خواهد آمد تا امکان سپری کردن اوقاتی خوش برای گردشگران نوروزی فراهم شود.
وی برگزاری جنگ عصرانه با اجرای برنامه های شاد و متنوع شامل موسیقی پاپ و سنتی، نمایش، تئاتر خیابانی و استندآپ کمدی و برنامه کودک توسط هنرمندان محبوب تلویزیونی را از دیگر برنامه های جشنواره امسال به مدت ده روز از روز سوم تا سیزدهم در نوروزخانه منطقه اعلام کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی برگزاری جشنواره و کنسرت های نوروزی را تکمیل کننده خاطرات بازدیدکنندگان نوروزی منطقه آزاد انزلی بیان و تصریح کرد : در این چهارچوب هنرمندان مطرح کشور مانند حسن ریوندی، بهنام بانی، حمید هیراد، حامد آهنگی و محمد علیزاده در کنار گروه های موسیقی هوروش بند و ماکان بند به روی صحنه خواهند رفت.
فاتحی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی برای علاقمندان به مطالعه نیز برنامه ویژه ای تدارک دیده، اضافه کرد: براین اساس مسابقات فرهنگی و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و محتوایی با بهره گیری از کتابهای موجود در کتابخانه سیار در محدوده تجاری و گردشگری منطقه و اجرای طرح 'قرآن بخوان جایزه ببر' برای کودکان و نوجوانان، غنا بخش اوقات نوروزی کتابخوانان گرامی خواهد بود.
فاتحی از اجرای طرح آرامش بهاری در برخی مساجد و بقاع متبرکه منطقه با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و افزود: در روز ملی طبیعت یعنی سیزدهم فروردین 98، به منظور فرهنگ سازی در زمینه اهمیت حفاظت از محیط زیست، با همکاری گردشگران و دوست داران محیط زیست جلوه ای از همکاری و علاقمندی جهت حفاظت از زیبایی های محیط زیست به نمایش گذاشته می شود.
فاتحی به پخش برنامه ها و خدمات ارائه شده در قالب چهارمین جشنواره نوروزی ترنم بهار توسط سازمان متبوع خود در شبکه های صدا و سیما اشاره و اضافه کرد: تولید و پخش برنامه زنده تلویزیونی ترنم بهار از 'استودیوی ساحلی گنبد آسمان ' منطقه آزاد انزلی به صورت زنده هر شب با حضور هنرمندان ملی و استانی از شبکه باران پخش و در شبکه های ملی هم بازپخش می شود و در عین حال تولید و پخش روزانه برنامه زنده رادیویی بنفشه گل و رادیو محیطی موج آزاد با حضور گویندگان صدا و سیما و پخش گزارش های خبری از امکانات و خدمات گردشگری این منطقه در شبکه های مختلف صدا و سیما و رسانه ها از دیگر برنامه های جشنواره نوروزی ترنم بهار است.
از جمله زیرساخت های تفریحی و گردشگری منطقه آزاد انزلی می توان به اسکله تفریحی مارینا، استخر ساحلی، مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم بعنوان بزرگترین آکواریوم کشور، بهشت پرندگان، پارک ساحلی، پارک های جنگلی و امکاناتی همچون اتوبوس دریایی، پاراموتور و جت اسکی و سایر تفریحات دریایی این منطقه بهمراه نورپردازی ویژه با آب نمای موزیکال در پارک ساحلی، در کنار ظرفیت های اقامتی و پذیرایی شامل17 هتل، 120کاشانه مهمان، با قابلیت پذیرش6340 نفر تخت و 65 رستوران و اقامتگاه های بوم گردی و جاذبه های روستایی اشاره کرد، امکاناتی که می تواند سفری جذاب و لحظاتی ماندگاری را برای گردشگران منطقه آزاد انزلی در نوروز 98 رقم بزند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایام نوروز حفاظت از محیط زیست روسیه کسب و کار گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست جذب سرمایه گذاری سازمان منطقه ازاد ماکو گفت: به منظور معرفی این منطقه، مشوق های قانونی و راهنمایی سرمایه گذاران، نماینده حوزه اقتصادی سازمان، روزهای پنجشنبه هرهفته در مرکز خدمات سرمایه گذاری ارومیه حضور خواهد داشت.

فرزاد نقی پور افزود:  در راستای تسهیل ارائه خدمات به سرمایه گذاران فعلی و متقاضیان سرمایه گذاری در این منطقه، طی تفاهم بعمل آمده مقرر گردید سرپرست حوزه جذب سرمایه گذاری این سازمان  بصورت هفتگی و روزهای پنجشنبه در ساعات اداری در مرکز خدمات سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مستقر گردد.

وی افزود:  متقاضیان و فعالین محترم اقتصادی استان می توانند در صورت تمایل به دریافت خدمات و مشاوره حضوری با محوریت: -آشنایی با مزایای قانونی منطقه آزاد، اطلاع از فرآیندهای جاری ثبت و ارائه درخواست سرمایه گذاری و کلیه موضوعات مرتبط با منطقه آزاد ماکو در تمامی حوزه ها به محل مذکور مراجعه نمایند.

 

 

دیگر خبرها

  • بازگشایی گود زورخانه پایگاه پدافند هوایی کیش
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳۰ فروردین ماه
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان