Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:42:20 GMT

بارندگی شدید سبب آبگرفتگی معابر مازندران شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۲۲۹۴

بارندگی شدید سبب آبگرفتگی معابر مازندران شد

ساری- ایرنا - بیشتر مناطق شهری و روستایی مازندران از صبح امروز دوشنبه در پی شدت بارش شدید باران که از شب گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد با آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، از شب گذشته علاوه بر کاهش محسوس دمای هوا که در بعضی مناطثق تا 12 درجه گزارش شده ، بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات همچنان در حال باریدن است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آخرین گزارش های دریافتی حاکیست که طغیان رودخانه در بخش هزارجریب شهرستان نکا در شرق مازندران مسیر تردد این منطقه را بست و در دیگر مناطق هم استان هم احتمال طغیان رودخانه و مسیل ها وجود دارد.
مازندران دارای 120 رودخانه بزرگ و کوچک است که بیشتر این رودخانه ها از وسط شهرهای مختلف استان عبور می کنند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هنوز خسارتی از سیلاب و طغیان رودخانه ها گزارش نشده است، گفت: با توجه به بارش 67 میلی متری در مناطق شرق بویژه شهرستان های میاندرود و نکا شاهد طغیان رودخانه های این مناطق هستیم.
علی اصغر احمدی با بیان اینکه همه شهرهای مازندران با آبگرفتگی نسبتا شدید مواجه هستند، افزود : سطح آب رودخانه های بزرگ از جمله تلار در قائمشهر، تجن در ساری و بابلرود در بابل از حد معمول خود بالاتر آمده و خطر سرریز شدن و طغیان این رودخانه ها به داخل شهر زیاد شده است.
وی با بیان اینکه همه نیروهای امدادی در حالت آماده باش و یا مشغول تمیز کردن نهر ها و مسیل ها هستند، ادامه داد: به دلیل شدت وزش باد در برخی از مناطق شاهد شکسته شدن درختان و افتادن در داخل رودخانه ها هستیم.
احمدی وضعیت طغیان آب رودخانه ها در مسیر شهرهای سوادکوه شمالی را خطر ناک توصیف کرد و گفت: در حال حاضر طغیان رودخانه های محلی سبب مسدود شدن راه دسترسی به بخش هزارجریب نکا و بلده نور شده است.
هم اکنون بارش سنگین برف و مه غلیظ در مناطق کوهستانی استان مشاهده می شود.
بر اساس گزارش هواشناسی بیشترین سرعت باد از شب گذشته تا صبح امروز دشت ناز 97کیلومتر بر ساعت بوده است.
پیش بینی هواشناسی مازندران نشان می دهد که با بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات به همراه وزش باد تا صبح روز چهارشنبه به صورت پراکنده در استان ادامه دارد.
6990/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آبگرفتگي طغيان رودخانه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد

دریافت 44 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آمدن موج اول بارش‌ها به نیمه جنوبی فارس و با جاری شدن آب در مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بسیاری از سدهای مناطق جنوبی استان فارس امروز سه‌شنبه پر آب شدند.

همچنین بارش باران بهاری در واپسین روزهای فروردین سبب جاری شدن آب در مسیل رودخانه‌های شهر لامرد و پر شدن سد دِه‌شیخ این شهر شد.

ده‌شیخ در فاصله ۱۲ کیلومتری لامرد و ۳۱۷ کیلومتری شیراز در جاده لامرد - اشکنان واقع شده است.

اداره کل هواشناسی استان فارس برای امروز و فردا در مناطق جنوبی استان فارس به ویژه شهرهای لامرد، مهر، لار، گراش، عوض، خنج و زرین‌دشت، بارش شدید باران همراه با رعد و برق، تگرگ و باد شدید پیش‌بینی کرده و نسبت به احتمال وقوع سیلاب هشدار داده است.

کد خبر 6079617

دیگر خبرها

  • بارش باران و آبگرفتگی در معابر جاسک + فیلم
  • راه ارتباطی ۱۲ روستای بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد مسدود شد
  • طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن آبشار از دل کوه‌های لارستان + فیلم
  • طغیان رودخانه راه ارتباطی ۱۲روستای بخش جبالبارز جنوبی رامسدودکرد
  • فرودگاه و خیابان های دبی به رودخانه تبدیل شد! (+فیلم)
  • راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران در جنوب کرمان قطع شد
  • آبگرفتگی معابر در پی بارندگی شدید در دلگان
  • آبگرفتگی معابر شهر رحمت آباد شهرستان ریگان براثر بارش شدید باران
  • بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد
  • قطع برق در غرب جزیره قشم به علت بارندگی