Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بر اساس قیمت‌های امروز بازار جهانی نفت قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش همراه بوده‌ است به ۶۷ دلار و ۳ سنت رسید، اما از بالاترین رقم سال ۲۰۱۹ (۶۸ دلار و ۱۴ سنت) که هفته قبل ثبت شد، فاصله زیادی نگرفت.

قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد کاهش به ۵۸ دلار و ۳۲ سنت رسید، اما هم‌چنان این رقم در نزدیکی بالاترین قیمت  سال ۲۰۱۹ یعنی ۵۸ دلار و ۹۵ سنت است.

با توجه به کاهش عرضه نفت توسط اعضای اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا شاهد کاهش شدید قیمت‌ها در بازار جهانی نفت نیستیم.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران نفت قیمت جهانی نفت نفت برنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۹۸ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا در روز دوشنبه تثبیت شده و نزدیک به رکورد روز گذشته قرار گرفته است. تمرکز سرمایه‌گذاران هنوز هم بر درگیری‌های خاورمیانه معطوف شده که خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۱۱ درصدی به ۲۳۷۱ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

محبوبیت طلا به عنوان یک سرمایه مالی به خاطر ترکیبی از مخاطرات ژئوپلیتیکی و دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش یافته است. با توجه به توانایی طلا برای افزایش قیمت تحت مقتضیات متنوع بازار در ۲۰۲۴، به نظر می‌رسد این فلز گرانبها تبدیل به سرمایه‌ای برای تمام موقعیت‌ها شده است.

قیمت طلا در روز گذشته به بیش از ۲۴۰۰ دلار رسید و ۱۴ درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش داشته است. خرید بالای بانک‌های مرکزی و تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه ادامه مخاطرات ژئوپلیتیکی از قیمت آن حمایت کرده است.

علی رغم اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا مبنی بر بهبود بازار کار این کشور و تورم بالا، سوزان کالینز رئیس فدرال رزرو بوستان گفت چندین مرحله کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی اتفاق می‌افتد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۲۹ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۱ درصدی ۹۷۲ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ |برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • کاهش نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • طلای جهانی بازهم رکورد زد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳