Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:20:42 GMT

سفر رئیس جمهوری به عراق گره روابط 2 کشور را باز کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۲۶۱۸

سفر رئیس جمهوری به عراق گره روابط 2 کشور را باز کرد

محمدجواد ظریف روز دوشنبه درحاشیه سفر به قم درگفت و گو با خبرنگاران افزود: هدف از این سفر، دیدار با مراجع تقلید و تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به عراق و سایر تحولات صحنه دیپلماسی است.
وی با تاکید بر اینکه در سفر هیات ایرانی به عراق گره های چند دهه ای در روابط 2 کشور باز شد، گفت: لایروبی اروند، رایگان شدن ویزا برای زائران و همچنین ایجاد راه آهن میان شلمچه و بصره از جمله طرح هایی است که سال هاست میان 2 کشور مطرح بوده و در این سفر نهایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور خارجه ادامه داد: لایروبی کارون 31 سال است که بلاتکلیف مانده بود که در این سفر نهایی شد و بسیار خوشحال هستیم که به لطف خدا و تلاش و حمایت های همه این سفر برگزار و دارای دستاوردهای بسیار خوبی بود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی عالی رتبه، دوشنبه هفته گذشته به کشور عراق سفر کرد. ایشان در جریان این سفر ضمن زیارت عتبات عالیات، دیدارهای مهمی نیز با مقام های این کشور داشت.
ظریف با اشاره به آخرین روند بررسی لوایح کنوانسیون بین المللی FATF گفت: دو کنوانسیون در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور کار است و به طور قطع این مجمع بر اساس مصالح کشور در مورد این لوایح تصمیم گیری می کند.
وزیر امور خارجه در سفر یک روزه به قم علاه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س) با تنی چند از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
حضور در جلسه شورای اداری قم از دیگر برنامه های ظریف به این استان می باشد.
7404/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 حسن روحانی عراق مجمع تشخیص مصلحت نظام وزیر امور خارجه ظریف 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش در روابط پاریس - باکو

  وزارت خارجه فرانسه بامداد دیروز از فراخوانده شدن «آنه بویلون» سفیر این کشور در باکو برای انجام مشورت‌هایی خبر‌داد.این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان به دلیل تداوم اقدامات باکو که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده شده است.به نوشته وبگاه«فرانس۲۴»، دراین بیانیه آمده است که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با سفیر این کشور بعد از بازگشت به پاریس، دیدار و گفت‌وگو کرده است.وزارت خارجه فرانسه توضیح داد که ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی‌کند.طبق این گزارش، این بیانیه می‌افزاید که فرانسه بر حمایت خود از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با رعایت قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تاکید می‌کند.وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام فرانسه که سفیر خود را از پایتخت این کشور فراخوانده، پاریس را به اقدامات ضدباکو متهم کرد.«طرف آذربایجانی بارها به فرانسه گفته که صحبت با زبان تهدید و فشار نتیجه‌ای نخواهد داشت و باردیگر اعلام می‌کند که تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از منافع ملی خود انجام خواهد داد»، این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، آیخان حاجی‌زاده است که چهارشنبه در قالب یک بیانیه به اقدام فرانسه که سفیر خود را از باکو فراخواند، اعتراض کرد. باکو در بیانیه خود فرانسه را به اقدامات آشکار و صریح ضدآذربایجانی بعد از جنگ قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ متهم کرده و گفته اقدامات فرانسه در سه سال و نیم گذشته تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان براساس حاکمیت و تمامیت ارضی را به طور جدی زیر سؤال برده و باعث تشدید اوضاع شده است.به گفته باکو، «ابتکارات فرانسه علیه جمهوری آذربایجان در اسناد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و دیگر بسترهای بین‌المللی ثابت کرده که ادعای این کشور مبنی بر این که میانجی بی‌طرف است، کاملا بی‌اساس است».
وزارت خارجه فرانسه بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت که سفیر خود در جمهوری آذربایجان را به دلیل تداوم اقدامات باکو که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌ فراخوانده است.پاریس همچنین اعلام کرد که بر حمایت از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با رعایت قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند