Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@22:29:12 GMT

ثبت‌نام حدود یک میلیون و 118 هزار داوطلب در کنکور 98

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۲۷۱۲

ثبت‌نام حدود یک میلیون و 118 هزار داوطلب در کنکور 98

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از یک میلیون و ۱۱۸ هزار داوطلب در کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: این آزمون روزهای پنج‌شنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیر ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام مجدد در کنکور سراسری سال ۹۸ رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، برای داوطلبانی که در مهلت تعیین شده از ۲۴ بهمن تا ۶ اسفند ۹۷ موفق به ثبت نام نشده‌اند، روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: بر اساس آمار اعلام شده تعداد ۴۰ هزار و ۳۳۹ داوطلب در مهلت مجدد موفق به ثبت نام در کنکور شدند که با در نظر گرفتن آمار ثبت نامی‌های سابق جمعاً تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

به گفته دکتر توکلی، از آمار ثبت‌نام کنندگان کنکور تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۷۸ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۹۴ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۱۵۱ در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۲۴ هزار و ۷۶۹ نفر در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۱ نفر نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با توجه به نوع نظام آموزشی دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون تحویل خواهد شد. به‌طوری‌که برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال و برای داوطلبان نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی)، ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی می‌شود، بر همین اساس داوطلبان باید در انتخاب نوع نظام آموزشی دقت داشته باشند.

وی تاکید کرد: از آمار کل ثبت نام کنندگان تعداد ۵۷۷ هزار و ۲۳۱ نفر در نظام آموزشی ۶.۳.۳ و مابقی در نظام آموزشی نظام قدیم ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: زمان اعطای کارت ورود به جلسه در کنکور سراسری ۹۸، ۱۰ تیر ماه آغاز می‌شود و تا ۱۲ تیر ادامه دارد و با توجه به اینکه ۲۳۳ هزار و ۹۲۸ نفر در دو گروه هنر و زبان‌های خارجی نیز ثبت‌نام کردند، در نتیجه تعداد یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۲۱ کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.

دکتر توکلی گفت: آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنج شنبه ۱۷ و جمعه ۱۸ تیر ماه سال آینده در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: داوطلبان کنکور ثبت نام کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت یک هزار و ۳۶۲ داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، فاطمه سعادت‌جو در مورد جزئیات این آزمون خاطرنشان کرد: آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی جمعه همین هفته مورخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ توسط مرکز آزمون‌های استخدامی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این آزمون با شرکت یک هزار و ۳۶۲ نفر متقاضی در استان یزد شامل ۸۵۳ داوطلب زن و ۵۳۹ داوطلب مرد در سازمان جهاد دانشگاهی یزد برگزار خواهد شد.

سعادت‌جو در پایان یادآور شد: فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۳۰ آغاز و ساعت ۱۲:۰۰ خاتمه خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • رقابت یک هزار و ۳۶۲ داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد
  • کنکور ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • زمان‌ بندی برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳
  • زمان برگزاری کنکور سراسری۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور اعلام شد
  • میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
  • دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟ | انواع دستگاه‌های تقلب‌یاب را بشناسید
  • هشدار سازمان سنجش درباره استفاده از ابزارهای تقلب در کنکور
  • تقلب و استفاده از ابزارهای ممنوعه در کنکور سراسری مشمول مجازات می‌شود
  • استفاده از ابزارهای ممنوعه در کنکور سراسری مشمول مجازات می‌شود