Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاره شناسان ژاپنی موفق به شناسایی یک منظومه شمسی در حال شکل گیری شده اند که حول محور یک ستاره جوان در حال خلق شدن است. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، در حدود چهار و نیم میلیارد سال قبل زمین و دیگر سیارات منظومه شمسی به دور خورشید شکل گرفتند. شناسایی یک پدیده مشابه به دانشمندان کمک می‌کند تا درک بهتری از فرآیند تشکیل سیارات و منظومه شمسی به دست آورند و دانش خود را در این زمینه تکمیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ستاره‌ای که منظومه شمسی نوپا به دور آن در حال شکل گیری است، DM Tau نام دارد و در فاصله ۴۷۰ سال نوری از زمین قرار دارد. چگالی ستاره DM Tau نصف خورشید است و سن آن بین ۳ تا ۵ میلیون سال تخمین زده شده است.

نکته جالب توجه در مورد ستاره DM Tau حجم انبوهی از گرد و خاک و ابر‌های غول پیکر است که به دور آن در حال گردش است. ستاره شناسان معتقدند که در زمان شکل گیری منظومه شمسی نیز در ابتدا سیارات به شکل گرد و خاک بوده و به تدریج به حالت فعلی درآمدند.

محققان قصد دارند با مطالعه نحوه تحول در گرد و خاک و ابر‌های حول ستاره DM Tau، به درک بهتری از تحولات منجر به شکل گیری سیارات منظومه شمسی دست یابند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز اورژانس چهارمحال و بختیاری به یکی از بالگرد‌های روز جهان

محمود شمسی‌پور رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، اورژانس هوایی استان به بالگرد اِکوریل که یکی از بالگرد‌های روز دنیاست، مجهز شده است.

وی افزود: کاهش هزینه تعمیراتی، مصرف بسیار کم سوخت، برد زیاد، سر و صدای کم و راحتی سرنشینان به علت لرزش کم از مزایای این هلی کوپتر است.

بیشتر بخوانید

انجام بیش از ۴۳ هزار ماموریت اورژانس در سال ۱۴۰۲

شمسی‌پور گفت: داشتن موتور بسیار ایمن تحت هدایت سیستم هوشمند کامپیوتری، توانایی کنترل سیستم هوشمند بر روی خطا‌های احتمالی خلبان و ثبت آنان و قابلیت مانورپذیری بسیار بالا نسبت به آلوئت، از دیگر مزایای این بالگرد است.

وی ادامه داد: پارسال ۵۶ مورد نیازمند به خدمات اورژانس هوایی در استان به مرکز دیسپچ اورژانس استان گزارش شده بود و از ابتدای امسال تا کنون به ۴ مورد نیازمند به خدمات اورژانس هوایی امدادرسانی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • دانشمندان: تصورات ما درباره غول‌های یخی اشتباه بود
  • کشف پُرجرم‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای با جرمی ۳۳ برابر خورشید!
  • نمای هیجان‌انگیز فضاپیمای ناسا از ناآرام‌ترین جای منظومه شمسی
  • خودم را محدود به هیچ عرصه‌ای نمی‌کنم!/ علاقه‌مند به مسائل سیاسی روز هستم
  • خورشید پنج میلیارد سال دیگر کل زمین را خواهد بلعید
  • ستارگانی که به سرعت لاغر می‌شوند
  • ثبت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی
  • تجهیز اورژانس چهارمحال و بختیاری به یکی از بالگرد‌های روز جهان