Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@03:25:14 GMT

پیش بینی وضع هوا در روز سال تحویل و سیزده بدر سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۳۲۳۷

پیش بینی وضع هوا در روز سال تحویل و سیزده بدر سال ۹۸

رویداد۲۴ رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در ایام نوروز در اغلب شهر‌ها برف و باران خواهیم داشت، گفت:روز تحویل سال در نوار شمالی کشور و مشهد مقدس بارش باران و کاهش قابل ملاحظه دما پیش بینی می‌شود. وضع هوا در سیزده بدر

اهر تاج بخش مسلمان امروز در نشست خبری با ارائه گزارش هواشناسی ایام نوروز بیان کرد:در ایام نوروز بارش‌های زیادی داریم که شاید از نظر مسافرت و مسافران مناسب نباشد، اما از نظر تامین منابع آبی ما بسیار مطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد:امروز سامانه بارشی روی شرق دریای خزر فعال است و در بخش‌های شرقی مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارندگی داریم.

رئیس سازمان هواشناسی افزود:صبح فردا کاهش قابل ملاحظه دما و وزش باد شدید در استان‌های مذکور خواهیم داشت.

تاجبخش تصریح کرد:از روز چهارشنبه سامانه جدید بارشی از سمت دریای سیاه، نوار شمالی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، گلستان، کردستان، زنجان، قزوین، سمنان، خراسان رضوی و ارتفاعات و شمال استان تهران تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرد و کاهش قابل ملاحظه دما را در این استان‌ها خواهیم داشت.

وی ادامه داد:از ساعات پایانی روز چهارشنبه ۲۹ اسفند و همچنین روز پنجشنبه که تحویل سال را داریم، کاهش قابل ملاحظه دما در مشهد مقدس و حتی بارش موقت برف پیش بینی می‌شود و دما به شدت افت می‌کند و به زیر صفر درجه می‌رود.

رئیس سازمان هواشناسی اظهار داشت:روز یکم فروردین هوا در اغلب شهر‌ها مناسب است و سیستم بارشی مذکور از شمال شرق خارج می‌شود.

تاجبخش بیان کرد:روز‌های یکم تا چهارم فروردین ۹۸ آسمان در بیشتر نقاط کشور صاف است، اما از روز چهارم فروردین ۹۸ سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در نیمه غربی کشور، سواحل خزر و شمال شرق این سامانه فعال خواهد بود و پس از آن همه نقاط کشور غیر از جنوب شرق را در بر می‌گیرد و همه جا شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف هستیم.

وی افزود:روز‌های چهارم تا ششم فروردین در دامنه‌های مرکزی زاگرس و استان‌های ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سواحل خزر و دامنه شمالی البرز فعالیت این سامانه افزایش می‌یابد و در استان تهران هم بارش در نقاط سردسیر به صورت برف و در شمال و شمال غرب و شمال تهران سامانه فعال خواهد بود.

رئیس سازمان هواشناسی گفت:از روز هفتم تا دهم فروردین ۹۸ آسمان صاف و آفتابی است، اما روز‌های یازدهم و دوازدهم هم با ورود سامانه بارشی جدید، باران در کشور آغاز خواهد شد. روز سیزده فروردین در نوار شمالی کشور، شمال شرق، بخش‌های مرکزی کشور، هوا بارانی است و در بسیاری از شهر‌ها شاهد بارش باران خواهیم بود.

تاجبخش بیان کرد:به علت سرمای هوا، ذوب برف نداریم که این به کاهش دما می‌انجامد، اما در ذخیره منابع آبی ما مؤثر است.

وی ادامه داد:مسافران برنامه سفر خود را با شرایط جوی تنظیم کنند، ضمن آن که توصیه می‌شود، در جاده‌های منتهی به شمال و شمال شرق تمهیدات لازم در آن ایام مدنظر قرار گیرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سازمان هواشناسی پیش بینی آب و هوا سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

ترافیک در آزادراه قزوین - کرج محدوده مهرویلا و حدفاصل استاندارد تا پل کلاک و محور شهریار - تهران حدفاصل میدان معادن تا شهر قدس سنگین و در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرشهر نیمه سنگین است.

شاهد بارش باران در برخی از محورهای استان‌های سیستان بلوچستان جنوب، اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، یزد و فارس هستیم.

طبق اطلاعات موجود، محورهای گشت - سراوان، چاهان - زرآباد و هشتگرد - طالقان مسدود و محورهای سروآباد - پاوه، سی‌سخت - پادنا، گنجنامه - تویسرکان، وازک - بلده و پونل - خلخال دارای انسداد فصلی است.

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: سه‌شنبه در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی، رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه در بعضی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان، بارش با شدت کمتری ادامه دارد، همچنین در روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در بعدازظهر جمعه در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعدازظهر شنبه علاوه بر این مناطق، در دامنه‌های زاگرس جنوبی، بعضی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: سه‌شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک وجود خواهد داشت، همچنین خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

کد خبر 745038

دیگر خبرها

  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعدوبرق
  • هواشناسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سامانه بارشی در راه ایران / پیش‌بینی وضع آب و هوا تا ۵ روز آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب