Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:43:05 GMT

لغو اعزام کمانداران به جام جهانی به ضرر این رشته است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۳۲۵۱

لغو اعزام کمانداران به جام جهانی به ضرر این رشته است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان (کامپوند) گفت: لغو اعزام کمانداران تیم ملی به جام های جهانی شانگهای چین و آنتالیا ترکیه به دلیل مشکلات اقتصادی به ضرر این رشته خواهد بود.

«مجید احمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوهای آماده سازی تیم ملی کامپوند برای حضور قدرتمند در رقابت های قهرمانی جهان از آبان امسال آغاز شد و چهار مرحله اردوی آماده سازی برون مرزی پیش بینی شد و مورد تایید فدراسیون قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: حضور در کاپ آسیا به میزبانی تایلند، اردوی تدارکاتی برون مرزی در چین و سپس حضور در جام های جهانی شانگهای چین و آنتالیا ترکیه از برنامه های تیم ملی بود تا در نهایت بتوانیم بعد از پشت سرگذاشتن این اردوها و مسابقات، شانسی برای کسب مدال در مسابقات جهانی هلند داشته باشد.
وی ادامه داد: اکنون در شرایطی که امید به اجرای این برنامه و محک تیراندازان داریم، متاسفانه شرایط اقتصادی مهم ترین مشکل در برابر اجرای آن است.
احمدی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها به نظر می رسد برنامه اعزام کمانداران به جام های جهانی شانگهای چین و انتالیا در ترکیه لغو شود که این به نفع ورزش کشور نیست و در عملکرد ملی پوشان در مسابقات جهانی تاثیرگذار خواهد بود.
عضو سابق تیم ملی تیراندازی با کمان، اضافه کرد: مسابقات قهرمانی جهان هر دو سال یکبار برگزار می شود و با توجه به اینکه رشته کامپوند المپیکی نیست، این رقابت ها مهم ترین رویداد در بالاترین سطح برای این رشته محسوب می شود و برترین کمانداران از نقاط مختلف جهان برای کسب مدال های جهانی حضور دارند.
وی اظهار داشت: اگر یک کماندار به طور مداوم در طول سال تمرین کند اما امکان حضور در مسابقات تدارکاتی را نداشته باشد، نمی تواند از پس حریفان جهانی برآید.
سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان (کامپوند) همچنین گفت: موضوع دیگر که بارها مطرح شده، مسایل مالی و حقوقی ملی پوشان است که از سوی مسئولان فدراسیون و وزارتخانه پاسخ مناسبی به آن داده نشده است.
احمدی گفت: تیراندازی با کمان یک رشته ورزشی کاملا ذهنی است، یعنی ورزشکار باید با کمترین دغدغه در تمرینات حضور یابد تا تلاش وی اثر بخش شود، اما متاسفانه کماندار با تمریناتی که همراه با تمرکز کافی نبوده راهی مسابقات می شود و نمی تواند حتی رکوردهای خود را تکرار کند.
وی اضافه کرد: ورزشکار نباید در تمرینات به بدهکاری یا معیشت خانواده اش بیاندیشد زیرا این مساله توان ذهنی اش را می کاهد که در نهایت دودش به چشم ورزش کشور خواهد رفت.
مسابقات تیراندازی با کمان کاپ آسیا از 6 تا 10 فروردین ماه به میزبانی بانکوک برگزار می شود و قرار است 6 کماندار رشته کامپوند ایران در این رویداد شرکت کنند.
راحله فارسی، گیسا بایبوردی، ویدا حلیمیان، اسماعیل عبادی، نیما محبوبی و محمد صالح پالیزبان نفرات اعزامی به تایلند هستند که چهارم فروردین تهران را به مقصد این کشور ترک خواهند کرد.
ورزشی**1828**1067**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش تيراندازي با كمان سرمربي كامپوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام دختران بیلیارد کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صداوسیما؛ دختران پاکت بیلیارد کشورمان روز گذشته یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه برای شرکت در مسابقات ناین بال قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ عازم شهر ریاض شدند.
تیم ملی پاکت بیلیارد کشورمان متشکل از فریال طاهری، زهرا زرین حقیقی و زهرا تیموری در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند. 
نخستین دوره رقابت‌های پاکت بیلیارد بانوان در قاره آسیا به میزبانی کشور عربستان برگزار می‌شود و تا روز هفتم اردیبهشت ماه ادامه پیدا می‌کند. 
این مسابقات به صورت دو حذفی و تک حذفی برگزار می‌گردد. فریال طاهری در رده سنی زیر ۱۷ سال و تیموری و زرین حقیقی در تیم بزرگسالان حضور دارند و به مصاف رقیبان خود خواهند رفت.

دیگر خبرها

  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • اعزام دختران بیلیارد کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴
  • عکس | حضور ورزشکار زن ایرانی با فرزند خردسالش در جام جهانی کره
  • حضور ۴ ووشوکار مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس